Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Explorer America: Obr, který je střídmější

Václav Pavlečka
Diskuze (18)
Nová generace populárního amerického SUV Ford Explorer by měla být spořivější než jeho současník. A to až o 30%. Automobilka se u chystaného modelu rozhodla ustoupit od zavedené koncepce karoserie na rámu. Koncept vozu se předvede na autoshow v Detroitu.

Změny nejen na první pohled

Nástupce Fordu Explorer, který by měl spatřit světlo světa koncem desetiletí, již má svůj předobraz. Koncept vozu naznačuje směr, kterým se americká automobilka u svého SUV vydá.

Kromě svalnatého, moderního a až chladně působícího exteriéru se zajímavé změny odehrály především na místech, které zůstávají běžnému pozorovateli skryty. Zákazníci si budou moci vybrat ze čtyřválcového agregátu o zdvihovém objemu 2,0 l (maximální výkon 179 kW) a šestiválcového benzinového motoru o objemu 3,5 litru (maximální výkon 254 kW).

Ekonomičnost provozu šestiválce by se přitom měla oproti současné generaci měla vylepšit o 20 až 30 %. Z části tomu napomůže použití lehčích materiálů při konstrukci samotného agregátu, ale i podvozku. Ford tak ušetří citelných 68 kilogramů oproti současné generaci.

Řazení bude obstarávat moderní šestistupňová sekvenční automatická převodovka. Do ovládání vozu zasáhne také elektrický posilovač řízení (EPAS), který má uspořit zhruba 5 % paliva. EPAS zaručuje mimo jiné změnu síly posilovače řízení v závislosti na rychlosti. Při parkovacích manévrech tak bude otáčení koly znatelně lehčí, zatímco ve vyšších rychlostech příjemně ztuhne.

Uvnitř Exploreru – Království elektroniky

Uspořádání interiéru je šestimístné, přičemž cestující sedí ve třech řadách. Aby Ford zajistil pohodlný přístup do poslední z nich, mohou být sedačky ve druhé řadě jediným tlačítkem přemístěny pod přední sedadla, aby maximálně usnadnily nástup pasažérů do zadní řady. Tím však seznam užitečné elektroniky uvnitř vozu nekončí. Naopak. V palubní desce bude zabudovaný trojrozměrný kompas a navigace s topografickou mapou. Ze zadních dveří bude vysouvatelný pracovní stůl i se sedadly. Když se podíváme na bok konceptu s otevřenými předními klasickými a zadními posuvnými dveřmi, na první pohled zaujme absence B sloupku.

Václav Pavlečka
Diskuze (18)
8. 1. 2008 16:11
Re: 2.0l motor
diky
8. 1. 2008 12:51
Re: Nenasyta
>:D stane se,vole ;-)
8. 1. 2008 07:10
2.0l motor
Nemate nekdo vice informaci o zminene pohonne jednotce se (slibovanym) solidnim vykonem?
8. 1. 2008 07:09
Re: Nenasyta
Ten prispevek mel znit ... slunecni kone, ktory ...
7. 1. 2008 19:59
Re: jak to, že tady není názor od profesora GTI ?
taky si říkám že těch cross overů je nějako moc ... edge, taurus x, flex teď ještě tohle ... začínám být volaký zmetený ... je mi jasný že si trh v usa začíná žádat jiná auta, ale myslím že je chyba totálně opustit i segment klasických suv která jsou např pro tahání přívěsů které je v usa dost oblíbené ... nehledě na jakés takés terénní schopnosti ... holt u fotrd jde vše ode zdi ke zdi ... ;-\ ... jinak si nemůžu pomoct ale v světlech vidím světla od MKS ... každopádně jsem na detriot hodně zvědav :-) :yes: