Ford Explorer America: Obr, který je střídmější
Změny nejen na první pohled
Nástupce Fordu Explorer, který by měl spatřit světlo světa koncem desetiletí, již má svůj předobraz. Koncept vozu naznačuje směr, kterým se americká automobilka u svého SUV vydá.
Kromě svalnatého, moderního a až chladně působícího exteriéru se zajímavé změny odehrály především na místech, které zůstávají běžnému pozorovateli skryty. Zákazníci si budou moci vybrat ze čtyřválcového agregátu o zdvihovém objemu 2,0 l (maximální výkon 179 kW) a šestiválcového benzinového motoru o objemu 3,5 litru (maximální výkon 254 kW).
Ekonomičnost provozu šestiválce by se přitom měla oproti současné generaci měla vylepšit o 20 až 30 %. Z části tomu napomůže použití lehčích materiálů při konstrukci samotného agregátu, ale i podvozku. Ford tak ušetří citelných 68 kilogramů oproti současné generaci.
Řazení bude obstarávat moderní šestistupňová sekvenční automatická převodovka. Do ovládání vozu zasáhne také elektrický posilovač řízení (EPAS), který má uspořit zhruba 5 % paliva. EPAS zaručuje mimo jiné změnu síly posilovače řízení v závislosti na rychlosti. Při parkovacích manévrech tak bude otáčení koly znatelně lehčí, zatímco ve vyšších rychlostech příjemně ztuhne.
Uvnitř Exploreru – Království elektroniky
Uspořádání interiéru je šestimístné, přičemž cestující sedí ve třech řadách. Aby Ford zajistil pohodlný přístup do poslední z nich, mohou být sedačky ve druhé řadě jediným tlačítkem přemístěny pod přední sedadla, aby maximálně usnadnily nástup pasažérů do zadní řady. Tím však seznam užitečné elektroniky uvnitř vozu nekončí. Naopak. V palubní desce bude zabudovaný trojrozměrný kompas a navigace s topografickou mapou. Ze zadních dveří bude vysouvatelný pracovní stůl i se sedadly. Když se podíváme na bok konceptu s otevřenými předními klasickými a zadními posuvnými dveřmi, na první pohled zaujme absence B sloupku.