Ford připravuje naftový Focus ST. Dostane dvoulitr od PSA?
Informaci zveřejnil britský Auto Express. Aby se naftový Ford Focus ST vyrovnal dvoulitru koncernu Volkswagen, potřeboval by disponovat výkonem okolo 130 kW (Golf GTD má 135 kW a 380 N.m).
Dalo by se uvažovat o využití stávajícího agregátu 2.0 Duratorq TDCi, který by pouze posílil z aktuálních 103 kW. Daleko reálnější řešení by však mohlo vyplynout ze vzájemné spolupráce Fordu a koncernu PSA. Jak jsme totiž uvedli už dříve, Citroën DS5 a Peugeot 508 dostanou „čistější“ turbodiesel 2.0 BlueHDi o výkonu 133 kW a točivém momentu 400 N.m.
Ford Focus ST s naftovým motorem (stejně jako ten s benzinovým) ponese tvary v duchu nedávné modernizace. Oba vozy dostanou lepší naladění podvozku a zapracuje se také na spotřebě paliva. Zatímco u naftu spalující verze můžeme očekávat standardní průměrnou spotřebu do 5 l/100 km, benzinový čtyřválec s výkonem okolo 250 koní sníží apetit přibližně o sedm procent. Na konkrétní hodnoty a především fotografie modernizovaného es-téčka si však musíme ještě počkat. Vůz se u nás totiž neobjeví dříve než v druhé polovině letošního roku.