reklama


Ford: Vozy na vodík můžeme vyrábět do pěti let

Ford: Vozy na vodík můžeme vyrábět do pěti let

 

Americká automobilka Ford je připravena do pěti let zavést sériovou výrobu vozů poháněných vodíkovými spalovacími motory. Půjde o předstupeň budoucích vozů poháněných palivovými články.

Americká automobilka Ford věří, že s rostoucí závislostí na ropě a emisemi skleníkových plynů je možné se relativně rychle a snadno vypořádat vodíkovými motory. Ford nyní testuje zhruba 30 letištních vozů pro 12 osob, které jsou poháněny vodíkovými spalovacími motory o objemu 6,8 l. Ford věří, že tato technologie vodíkového pohonu je nejblíže masové výrobě. Testované vodíkové motory jsou upravené zážehové motory, které mají oproti výchozím benzinovým motorům téměř nulové emise a o 13 % lepší spotřebu paliva.

John Lapetz, který šéfuje programu testování letištních vozů, uvedl, že Ford je schopen vodíkové motory tohoto typu sériově montovat do vozů v horizontu pěti let. Podle něj je však podmínkou, aby se do té doby podařilo vyřešit problémy s uložením paliva a strachem lidí z vodíku a postavit plnicí stanice. Předpokladem je také to, aby ceny ropy zůstaly na vysoké úrovni. Lapetz k tomu doslova řekl: „Skutečně se nebavíme o vývoji, a o to jde. Víme totiž, jak tuto technologii sériově vyrábět.“

Americký energetický úřad k tomu uvedl, že vodík je možné při správném zacházení používat stejně bezpečně jako jiná paliva.

Problémem je v tuto chvíli evidentně cena. Letištní autobusy, které jsou v současné chvíli testovány, stojí zhruba 250 tisíc dolarů (cca 5,2 milionu Kč). Podobné letištní autobusy Fordu s benzinovými motory stojí zhruba 70 tisíc dolarů (cca 1,5 milionu Kč). Dojezd vodíkových autobusů činí 240 až 320 km. Testované autobusy zatím (od dubna tohoto roku) nevykazují žádné problémy a slouží spolehlivě.

Vedoucí inženýr oddělení Fordu pro vodíkové technologie a palivové články Scott Stanley dodává, že vodíkové spalovací motory mohou být spojovacím článkem ke „skutečným“ vodíkovým vozidlům poháněným palivovými články, které podle něj přijdou nejdříve v roce 2015. Lapetz vysvětluje, že vodíkové spalovací motory produkují určité minimum škodlivin, protože spalují mazivo. Vozidla na palivové články naproti tomu využívají vodík k produkci elektřiny, která zásobuje elektromotor. Jejich jediným odpadním produktem je voda. Vodíkové spalovací motory však mají oproti palivovým článkům zásadní výhodu, kterou je cenu, uvádí Lapetz.

Spolupracujeme s TipCars.com
Rozhovor s ředitelkou závodu LEGO: Češi mají podobný smysl pro humor jako Dánové Rozhovor s ředitelkou závodu LEGO: Češi mají podobný smysl pro humor jako Dánové

Snad každé dítě v Česku zná stavebnici LEGO. V továrně…

Trump: Americké automobilky by měly zvýšit výrobu Trump: Americké automobilky by měly zvýšit výrobu

Americký prezident Donald Trump dnes jednal se zástupci…

Škola nejbohatšího Čecha na Evropské třídě bude mít i vlastní hvězdárnu Škola nejbohatšího Čecha na Evropské třídě bude mít i vlastní hvězdárnu

Nejbohatší Čech Petr Kellner významně pokročil v projektu…

Německá vláda chystá bič na protiústavní strany, nedostanou příspěvky Německá vláda chystá bič na protiústavní strany, nedostanou příspěvky

Německá vláda chce ještě do zářijových parlamentních…

 
Zdroj: San Jose Mercury
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

 






 
Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Dnes 17:55

Telefonování v autě se za desítky let změnilo. Už v roce 1988 se ovšem dal přístroj ovládat na volantu...




Blesk.cz

Tajemství opuštěného sídla striptýzového magnáta: Zmizel on i jeho žena, jejich dům je rájem vandalů

Tajemství opuštěného sídla striptýzového magnáta:…

Za velice neobyčejný se dá označit dům, který v roce 1972 postavil Billy Hull. Jako majitel několika…

Zázrak v pohřbeném italském hotelu: Záchranáři vytáhli nečekané přeživší, tři chlupatá štěňátka

Zázrak v pohřbeném italském hotelu: Záchranáři…

Roztomilé překvapení, které dalo záchranářům naději, čekalo pod troskami italského hotelu zavaleného lavinou…

 

iSport.cz

Obhájce má smůlu! Pobřeží slonoviny i se slávistou Delim končí ve skupině

Obhájce má smůlu! Pobřeží slonoviny i se slávistou…

Fotbalisté Pobřeží slonoviny jako obhájci titulu skončili na mistrovství Afriky překvapivě už v základní…

VIDEO: Vítkovice zdolaly Spartu i počtvrté, Hradec vyhrál v Olomouci

VIDEO: Vítkovice zdolaly Spartu i počtvrté, Hradec…

Hokejisté Hradce Králové zvítězili v dohrávce 36. kola hokejové Tipsport extraligy na ledě Olomouce 4:1 a…

 

Reflex.cz

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující, nedělejme z Česka „Divoký východ“

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující,…

Ministerstvo vnitra údajně chce do měsíce předložit vládě návrh ústavního zákona, podle něhož by se mělo povýšit…

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky. Podívejte se na nejkrásnější svatební fotografie roku 2016

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky.…

Mezinárodní společnost profesionálních svatebních fotografů (ISPWP) vybrala 80 nejlepších fotografií pořízených…

 
 
reklama