Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CB1100 EX: Testujeme naprostou klasiku. Ale v novém!

Jiří Baborský
Diskuze (17)
Honda CB1100 EX patří k nejklasičtějším z klasických motorek. Jízda na ní je dokonalou duševní očistou.

Pokud hledáte motorku bez příkras a elektronických systémů, každodenní stroj té nejryzejší podoby, pak jste jej právě našli. Honda CB1100 EX je ikonou oblíbené retro vlny, její drátěná kola a chromovaný arzenál vás vrátí v čase a celkově nostalgické ladění pohladí po duši.

Rovněž techniku můžeme označit za konzervativní, což myslíme v tom nejlepším slova smyslu. Vzduchem a olejem chlazený řadový čtyřválec je úderník s plnotučným objemem 1140 cm3, podvozek je pochopitelně mechanický s možností nastavení předpětí.

Na první pohled si možná řeknete, že je to celkem velká mašina. Pak ji osedláte, oživíte sametový agregát a po prvních centimetrech veškeré obavy zmizí. To je tak přítulná kočička! Souhlasíme, že někomu může chybět neurvalost boxeru nebo výbušnost dvouválce, ale proto máte na výběr. A jestli chcete mít pod rukama naprosto sametovou sílu bez stříkajících emocí, honda je tu pro vás. Na každý podnět reaguje krásně plynule, za plynem jde od nízkých otáček razantně, ale nikoli zbrkle, do zatáček se vrhá úplně sama, čemuž napomáhají na dnešní poměry úzké osmnáctipalcové pneumatiky. Naprosto přirozený posaz obou členů posádky se neomrzí ani při delších vyjížďkách, stejně jako příkladné tlumení nerovností.

Cé-béčko si absolutně na nic nehraje, je to motorka nejčistšího zrna, každodenní služebník a uklidňující přítel do nepohody. Nezvedne vám tep, nevyplaví adrenalin, ale pohladí po duši motorkáře, kterému jde o samotnou podstatu jízdy v jedné stopě bez ambic obtisknout v každé zatáčce koleno do asfaltu a zajet rekord okruhu. Je to motorka pro dlouhodobý harmonický vztah, pokud máte doma radši „Itálii“, pak si kupte Italku.

Náhodou i CB ale umí nabídnout lehce pikantnější příchuť. Honda má v rukávu verzi CB1100 RS se sportovnějším vzhledem i podvozkem. Stojí o deset tisíc víc, tedy 339.900 Kč.

Honda CB1100 EX
Motor řadový čtyřdobý čtyřválec DOHC
Chlazení vzduchem a olejem
Zdvihový objem (cm3) 1140
Výkon (kW/ot. za min) 66/7500
Točivý moment (N.m/ot. za min) 91/5500
Převodovka, sekundární převod 6°, řetěz
Startování elektrické
Pneumatiky P a Z 110/80 R18 a 140/70 R18
Rozvor (mm) 1490
Výška sedla (mm) 790
Pohotovostní hmotnost (kg) 255
Objem nádrže (l) 16,8
Základní cena (Kč) 329 900

Plusy

  • Do detailu propracovaný retro design
  • Kvalitní zpracování
  • Cestovní komfort
  • Pružný a kultivovaný motor
  • Snadné ovládání

Minusy

  • Vyšší hmotnost
  • Tak hodná, až může nudit

Jiří Baborský
Diskuze (17)
17. 10. 2017 09:39
Re: 329 k Kč?
Souhlasit by se dalo jen a pouze v případě, že by se na tom dalo jezdit a nebylo to věčně rozbitý. Vrchol jaksi předpokládá dobrou funkčnost.

Max. poloviční objem a výkon ? Vždyť pérák, ogar i kývačka měly i motory 350 ccm, to je víc než poloviční objem, výkon 16 koní je také víc než půlka z 26.
Avatar - praděda7
17. 10. 2017 08:31
Re: 329 k Kč?
Samozřejmě, že to byl vrchol. Alespoň v domácí produkci. V době dvoutaktů to byl jediný čtyřtakt a pětistovka, když vše ostatní mělo max poloviční objem a výkon.
16. 10. 2017 23:32
Re: 329 k Kč?
Vůbec to nebyl vrchol. Nikdy. A nikde.

Že byla drahá vem čert. Čert vem, i to, že byla, podle tebe, těžká. Těžká byla zrovna jako stejné půllitry té doby (třeba v porovnání s tehdy u nás dostupnými Norton ES2 nebo Matchless G80). Prostě to nebyl Stadion nebo Jawa Robot, byl to půllitr.

Hlavně ale nefungovala ani z poloviny tak dobře jako obyčejný tehdejší pérák. Bídnej rám, zadek jako pérák v době, kdy už svět znal kejvačky, motor měl sice dobrý výkon, ale o to víc se sr.l, slušně byl poruchovej. Královským hřídelem počínaje (ať už šroubovým nebo pozdějším s přímým kuželovým ozubením) a třeba dynamem konče. Dokud neudělali velké bubny, tak to vlastně brzdy ani nemělo. Jízdní vlastnosti byly takové, že pokud to vůbec jelo, tak nezabít se na tom, bylo umění a výhra v loterii.

Tak to jen krátce k tomu, podle tebe, vrcholu. Nic ve zlém, ale do motorek se raději nepouštěj.
16. 10. 2017 20:25
Re: 329 k Kč?
Proč miliardářské? Znám i celkem běžné lidi (co se příjmů týče), kteří jsou opravdoví blázni a mají třeba milion a půl v motorkách. Ale většinou mají jeden, maximálně dva stroje. Motorka za 300-400 tisíc není zrovna nedosažitelná. Takový vynikající Street Triple začínal snad na 225, nebo kolik to bylo. Jen pro ujasnění, nebydlím v ČR. Podívej se, jak vysoké umístění mají ta BMW. To je úplně jiný svět v porovnání s těmi skútry okolo, nebo MT-07. MT-07 je dobrý stroj pro začátečníka, ale není to zrovna něco, po čem bys slintal (mluvím o původní verzi, k omlazené jsem se ještě nedostal). A většina lidí, co od motorek znám, už nejsou zelenáči a můžou si trochu dopřát. Japonské stroje tedy zastoupeny jsou, ale jsou to spíš ty zajímavější než prostě levné kousky (i když R1 asi není dobrý příklad). Znám i mladší lidi (< 30), kteří nemají auto, ale mají pěknou motorku (jako je Monster, koupenou novou).
Avatar - praděda7
16. 10. 2017 16:19
Re: 329 k Kč?
Ty žiješ v miliardářské čtvrti?