Honda Jazz Hybrid: První jízdní dojmy

Honda Jazz Hybrid: První jízdní dojmy

 
 

Honda má další nejlevnější hybridní auto na českém trhu. Stojí necelých 430 tisíc korun a jmenuje se Jazz Hybrid. Jak velký je to kompromis?

Honda začíná v Česku prodávat další hybridní auto – Jazz, a v současnosti tak její portfolio těchto verzí čítá tři modely. Dá se říci, že v tomto případě je jeho cena (poprvé) spíše příjemným překvapením, je totiž jen o dvacet tisíc dražší, než verze s výchozí motorizací a převodovkou. Oproti stejně vybavené verzi s manuálem představuje pořízení hybridu navýšení o 50 tisíc, což je zcela v duchu dieselových alternativ u konkurence.

Podle očekávání je jeho technika kompletně převzata z většího a (výrazně, o 90 tisíc Kč) dražšího Insightu, je ale zase o něco vylepšena. To je ale poznat až při jízdě, kterou jsme absolvovali na silnicích v okolí Mělníka, respektive zámku Liblice. Auto je k nepřehlédnutí – má výrazný zelený lak, specificky řešenou masku chladiče a čirou optiku zadních svítilen.

Na začátku testovací trasy nulujeme palubní počítač a „mise“ je jasná – vyzkoušet nejen spotřebu při normální jízdě, ale také otestovat jízdní vlastnosti omlazeného japonského mini-MPV, vybaveného hybridním ústrojím. Jazz zdá být o něco lépe odhlučněný, než jeho větší příbuzný, to by ale rozřešilo až přímé srovnání. O čem ale není pochyb už při klidné jízdě okreskovou stovkou, podvozek o poznání lépe tlumí rázy od nerovností a je i celkově vyspělejší – jeho náklony v zatáčkách jsou jen lehké a celkově šasi působí pevným, robustním dojmem.

Aby Honda zvýraznila nezřídka opomíjený fakt, že je i asistenční systém IMA schopen jízdy výhradně na elekromotor, byť pouze nevynuceně, v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách, zakomponovala do svého grafického monitoru činnosti systému piktogram EV. A je třeba říci, že díky úpravám IMA je vidět při jízdě v obci poměrně často. Přepínání pohonu pouze spalovacím motorem a jízdou s asistencí IMA, popřípadě pouze na elektřinu je téměř neznatelné, o dobíjení akumulátorů pochopitelně řidič ví pouze díky sledování monitoru v kapličce.

Další příjemnou novinkou je chování systému při akceleraci. Při mírném sešlápnutí plynu se elektronika převodovky nesnaží hnát za každou cenu motor do vysokých otáček a více využívá síly elektromotoru. Ten také zabírá rychleji, takže zatímco dosud nejdříve vyletěly otáčky a teprve pak začal Insight zrychlovat, nyní je díky zásahu elektromotoru znát nárůst dynamiky a teprve poté jde benzinová třináctistovka do otáček.

Trasa vede po okreskách, kde se pohybuji kolem stovky, po opuštění obcí zrychluji tak, jako s běžnými auty, navzdory modrému podsvícení rychloměru (i Jazz Hybrid disponuje systémem Eco Assist, jenž mění podbarvení podle intenzity sešlapování plynového pedálu) a vjíždím do Mělníka, jenž je ucpaný snad vždy, když jím projíždím. Po zastavení auta v módu Econ elektronika vypíná motor a opět ho aktivuje po polevení tlaku na brzdový pedál. Jazzík se poté rozjíždí temperamentně a tiše, při intenzivnějším tlaku na plynový pedál s lehkým škubnutím, přece jen má automat spojku a nikoli měnič.

Projel jsem Mělníkem a stejným jízdním stylem dorazil do Liběchova. Palubní počítač ukázal na cca 20km trase 4,7 l na 100 km. Na to, že šlo o jízdu běžným stylem, to je parádní výsledek a troufám si odhadovat, že by v reálném provozu mohl být Jazz úspornější než Insight. Následuje mimořádně klikatá silnice plná náročných zatáček, kde prověříme jízdní vlastnosti malého hybridu.

Jak už jsme naznačili výše, naladění šasi vypadalo poměrně slibně a ostřejší jízdní styl to potvrdil. Oproti dosavadní verzi se Hybrid naklání výrazně méně a v zatáčkách si zaklekne, takže je jeho chování v oblouku čitelné. Podvozek má lehce nedotáčivou charakteristiku, z níž ho nevyvede ani nouzové brzdění v zatáčce a blížící se limit dává auto dobře najevo, takže umožňuje vcelku svižný jízdní styl, při němž řidič ocení i přepracované řízení s větším a vcelku přirozeně působícím odporem posilovače. Dá se tedy říci, že Jazz Hybrid dokáže nabídnout jak velmi zajímavou spotřebu, tak slušné jízdní vlastnosti, což doplňuje svými vyhlášenými vlastnostmi – prostorností (základní velikost kufru se neměnila) a variabilitou.

V rámci prezentace jsme měli možnost vyzkoušet i faceliftovaný Jazz bez hybridu. Vyšel na nás bohužel exemplář na zimních pneumatikách, které při teplotách kolem dvacítky jen tekly, což pochopitelně trošku zkreslilo dojem, nicméně ani tak nešlo přehlédnout, že v tomto případě už změny v rámci faceliftu nejsou tak markantní.

Také standardní verze tlumí nerovnosti lépe, než model před faceliftem, ale úrovně hybridu zdaleka nedosahuje, navíc se v zatáčkách více naklání. I řízení zůstalo přeposilované a při brzdění nebo polevení tlaku na plynový pedál dochází k odlehčování zadní nápravy, která má tendence k přetáčivosti. Pětistupňový manuál má stále krátké a přesné dráhy a vynikající točivá stokoňová třináctistovka nadchne stejně, jako před třemi lety.

Honda Jazz Hybrid vypadá tedy po prvních absolvovaných kilometrech velmi zajímavě, uvidíme, zda se první dojmy potvrdí v klasickém testu.

Honda Jazz Hybrid - technická data a srovnání s konkurencí
ZnačkaHondaHondaToyotaToyota
ModelJazz HybridInsightAuris HSDPrius
Motor1,3 SOHC1,3 SOHC1,8 VVT-i1,8 VVT-i
PřevodovkaCVTCVTE-CVTE-CVT
Zdvihový objem [cm3]1339133917981798
Válce/ventily4/24/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]65/580065/580073/520073/5200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]121/4500121/4500142/4000142/4000
ElektromotorIMAIMAHSDHSD
Největší výkon [kW/min-1]10,3/150010,3/150060/-60/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]78,5/100078,5/1000207/-207/-
Max. rychlost [km/h]177182180180
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,612,511,410,4
Komb. spotřeba [l/100 km]4,54,43,83,9
Emise CO2 [g/km]1041018989
Poh. hmotnost [kg]1162127613801370
Základní cena [Kč]429.000,-519.000,-549.900,-639.900,-

Honda Jazz 2011: Malý facelift a CVT

JAKE.AUTO.CZ: HONDA JAZZ – všechny testy a další články

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy

 Zámořská hokejová NHL se letos po šesti letech vrátí do…

Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina

Proticyklická kapitálová rezerva byla v rámci Evropské…

Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory

Vidina silnější koruny se již začala projevovat v chování…

Globální řetězec Telepizza přichází do Česka Globální řetězec Telepizza přichází do Česka

Největší rozvozce pizzy mimo Spojené státy vstupuje na…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Honda Jazz: S bohatou výbavou za 339.000 Kč Honda Jazz: S bohatou výbavou za 339.000 Kč

Výměnou za 339.900 korun je malé japonské MPV vybaveno…

Honda Fit Shuttle: Facelift pro malé japonské kombi Honda Fit Shuttle: Facelift pro malé japonské kombi

Ačkoli nová generace malého crossoveru Honda Fit/Jazz už…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka mluví o žalobě

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka…

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za jízdu na německých dálnicích. O zavedení mýtného v pátek…

 

iSport.cz

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o křišťálový glóbus

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o…

Snowboardcrossařka Eva Samková potvrdila, že je královnou kvalifikací. Olympijská vítězka ovládla i eliminaci ve…

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům chybí pokora

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům…

Gabriela Koukalová a spol. už plánují zaslouženou dovolenou. To na biatlonovém svazu se nezastaví. Šéf Jiří…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…