Honda Jazz Hybrid: První jízdní dojmy

Honda Jazz Hybrid: První jízdní dojmy

 
 

Honda má další nejlevnější hybridní auto na českém trhu. Stojí necelých 430 tisíc korun a jmenuje se Jazz Hybrid. Jak velký je to kompromis?

Honda začíná v Česku prodávat další hybridní auto – Jazz, a v současnosti tak její portfolio těchto verzí čítá tři modely. Dá se říci, že v tomto případě je jeho cena (poprvé) spíše příjemným překvapením, je totiž jen o dvacet tisíc dražší, než verze s výchozí motorizací a převodovkou. Oproti stejně vybavené verzi s manuálem představuje pořízení hybridu navýšení o 50 tisíc, což je zcela v duchu dieselových alternativ u konkurence.

Podle očekávání je jeho technika kompletně převzata z většího a (výrazně, o 90 tisíc Kč) dražšího Insightu, je ale zase o něco vylepšena. To je ale poznat až při jízdě, kterou jsme absolvovali na silnicích v okolí Mělníka, respektive zámku Liblice. Auto je k nepřehlédnutí – má výrazný zelený lak, specificky řešenou masku chladiče a čirou optiku zadních svítilen.

Na začátku testovací trasy nulujeme palubní počítač a „mise“ je jasná – vyzkoušet nejen spotřebu při normální jízdě, ale také otestovat jízdní vlastnosti omlazeného japonského mini-MPV, vybaveného hybridním ústrojím. Jazz zdá být o něco lépe odhlučněný, než jeho větší příbuzný, to by ale rozřešilo až přímé srovnání. O čem ale není pochyb už při klidné jízdě okreskovou stovkou, podvozek o poznání lépe tlumí rázy od nerovností a je i celkově vyspělejší – jeho náklony v zatáčkách jsou jen lehké a celkově šasi působí pevným, robustním dojmem.

Aby Honda zvýraznila nezřídka opomíjený fakt, že je i asistenční systém IMA schopen jízdy výhradně na elekromotor, byť pouze nevynuceně, v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách, zakomponovala do svého grafického monitoru činnosti systému piktogram EV. A je třeba říci, že díky úpravám IMA je vidět při jízdě v obci poměrně často. Přepínání pohonu pouze spalovacím motorem a jízdou s asistencí IMA, popřípadě pouze na elektřinu je téměř neznatelné, o dobíjení akumulátorů pochopitelně řidič ví pouze díky sledování monitoru v kapličce.

Další příjemnou novinkou je chování systému při akceleraci. Při mírném sešlápnutí plynu se elektronika převodovky nesnaží hnát za každou cenu motor do vysokých otáček a více využívá síly elektromotoru. Ten také zabírá rychleji, takže zatímco dosud nejdříve vyletěly otáčky a teprve pak začal Insight zrychlovat, nyní je díky zásahu elektromotoru znát nárůst dynamiky a teprve poté jde benzinová třináctistovka do otáček.

Trasa vede po okreskách, kde se pohybuji kolem stovky, po opuštění obcí zrychluji tak, jako s běžnými auty, navzdory modrému podsvícení rychloměru (i Jazz Hybrid disponuje systémem Eco Assist, jenž mění podbarvení podle intenzity sešlapování plynového pedálu) a vjíždím do Mělníka, jenž je ucpaný snad vždy, když jím projíždím. Po zastavení auta v módu Econ elektronika vypíná motor a opět ho aktivuje po polevení tlaku na brzdový pedál. Jazzík se poté rozjíždí temperamentně a tiše, při intenzivnějším tlaku na plynový pedál s lehkým škubnutím, přece jen má automat spojku a nikoli měnič.

Projel jsem Mělníkem a stejným jízdním stylem dorazil do Liběchova. Palubní počítač ukázal na cca 20km trase 4,7 l na 100 km. Na to, že šlo o jízdu běžným stylem, to je parádní výsledek a troufám si odhadovat, že by v reálném provozu mohl být Jazz úspornější než Insight. Následuje mimořádně klikatá silnice plná náročných zatáček, kde prověříme jízdní vlastnosti malého hybridu.

Jak už jsme naznačili výše, naladění šasi vypadalo poměrně slibně a ostřejší jízdní styl to potvrdil. Oproti dosavadní verzi se Hybrid naklání výrazně méně a v zatáčkách si zaklekne, takže je jeho chování v oblouku čitelné. Podvozek má lehce nedotáčivou charakteristiku, z níž ho nevyvede ani nouzové brzdění v zatáčce a blížící se limit dává auto dobře najevo, takže umožňuje vcelku svižný jízdní styl, při němž řidič ocení i přepracované řízení s větším a vcelku přirozeně působícím odporem posilovače. Dá se tedy říci, že Jazz Hybrid dokáže nabídnout jak velmi zajímavou spotřebu, tak slušné jízdní vlastnosti, což doplňuje svými vyhlášenými vlastnostmi – prostorností (základní velikost kufru se neměnila) a variabilitou.

V rámci prezentace jsme měli možnost vyzkoušet i faceliftovaný Jazz bez hybridu. Vyšel na nás bohužel exemplář na zimních pneumatikách, které při teplotách kolem dvacítky jen tekly, což pochopitelně trošku zkreslilo dojem, nicméně ani tak nešlo přehlédnout, že v tomto případě už změny v rámci faceliftu nejsou tak markantní.

Také standardní verze tlumí nerovnosti lépe, než model před faceliftem, ale úrovně hybridu zdaleka nedosahuje, navíc se v zatáčkách více naklání. I řízení zůstalo přeposilované a při brzdění nebo polevení tlaku na plynový pedál dochází k odlehčování zadní nápravy, která má tendence k přetáčivosti. Pětistupňový manuál má stále krátké a přesné dráhy a vynikající točivá stokoňová třináctistovka nadchne stejně, jako před třemi lety.

Honda Jazz Hybrid vypadá tedy po prvních absolvovaných kilometrech velmi zajímavě, uvidíme, zda se první dojmy potvrdí v klasickém testu.

Honda Jazz Hybrid - technická data a srovnání s konkurencí
ZnačkaHondaHondaToyotaToyota
ModelJazz HybridInsightAuris HSDPrius
Motor1,3 SOHC1,3 SOHC1,8 VVT-i1,8 VVT-i
PřevodovkaCVTCVTE-CVTE-CVT
Zdvihový objem [cm3]1339133917981798
Válce/ventily4/24/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]65/580065/580073/520073/5200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]121/4500121/4500142/4000142/4000
ElektromotorIMAIMAHSDHSD
Největší výkon [kW/min-1]10,3/150010,3/150060/-60/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]78,5/100078,5/1000207/-207/-
Max. rychlost [km/h]177182180180
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,612,511,410,4
Komb. spotřeba [l/100 km]4,54,43,83,9
Emise CO2 [g/km]1041018989
Poh. hmotnost [kg]1162127613801370
Základní cena [Kč]429.000,-519.000,-549.900,-639.900,-

Honda Jazz 2011: Malý facelift a CVT

JAKE.AUTO.CZ: HONDA JAZZ – všechny testy a další články

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě

Ženy v Evropské unii vydělávají na hodinu méně než muži,…

Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů

Plzeňský Prazdroj rozšíří za více než 280 milionů korun…

Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích

Úhradová vyhláška, která byla jedním ze spouštěčů…

Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB

Česká měna k euru zpevnila na silnější úroveň, než měla…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Honda Jazz: S bohatou výbavou za 339.000 Kč Honda Jazz: S bohatou výbavou za 339.000 Kč

Výměnou za 339.900 korun je malé japonské MPV vybaveno…

Honda Fit Shuttle: Facelift pro malé japonské kombi Honda Fit Shuttle: Facelift pro malé japonské kombi

Ačkoli nová generace malého crossoveru Honda Fit/Jazz už…

 



 
Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Včera

Jaká jsou ta nejlepší MPV na trhu? Podle českých zákazníků Hyundai ix20, Opel Meriva nebo VW Touran. Hodně se daří i osobním dodávkám.




Blesk.cz

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími kanony. Gundam Versus je zběsilá řežba s roboty

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími…

Souboje obřích robotů nejsou oblíbeností výhradně Japonců. Filmy jako Pacific Rim ukázaly, že toto téma mají…

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli, jaké by si určitě nekoupili

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli,…

Brambory jsou nedílnou součástí jídelníčku většiny Čechů. Jíme je vařené, pečené a nejen o Vánocích je přidáváme…

 

iSport.cz

Se Sadílkem v PSV počítají. Podepsal lukrativní smlouvu do roku 2020

Se Sadílkem v PSV počítají. Podepsal lukrativní…

Český fotbalový talent Michal Sadílek podepsal v PSV Eindhoven novou smlouvu až do roku 2020. Původní kontrakt…

Jak v lize naplňují potenciál? Plzeň a Olomouc na 100%, nejhorší Sparta

Jak v lize naplňují potenciál? Plzeň a Olomouc na…

Liga je ve své třetině, přesto už vykrystalizoval jeden obrovský favorit na zisk titulu. Překvapivě se nejedná o…

 

Reflex.cz

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého zákona. Stát přece není biřic, politici nejsou vrchnost

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého…

Hloučky kuřáků před hospodami, cigaretový dým a hluk pod okny bytů, štamgasti, kteří se dívají na fotbal přes…

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena na působivých fotografiích

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena…

Visel na tenkém laně 200 metrů nad zemí v nejhlubší přírodní šachtě na světě, prozkoumal nejtemnější zákoutí…