Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda NSX-GT: Karbonový okruhový přízrak

Michal Fokt
Diskuze (0)
Honda si na příští ročník japonského okruhového šampionátu přibrousila katanu - ukázala vylepšené NSX-GT. V černém karbonu vypadá impozantně.

Je to trošku zvláštní, ale technicky vzato Honda v domácích závodech cestovních vozů sedm let jezdila s nikdy neexistujícím autem. Když v roce 2009 došlo ve vrcholné třídě GT 500 k zákazu aut s motorem uprostřed, znamenalo to pro původní NSX konec (v té době už bylo mimochodem s produkčním NSX čtyři roky ámen) a bylo nahrazeno vozem HSV-010 GT, jenž byl závodní verzí nakonec nedokončeného supersportu v motorem V10 uloženým vpředu.

V roce 2013 Honda představila studii NSX Concept a jí inspirovaný závodní vůz NSX Concept-GT vyrazil na okruhy hned v následující sezoně. Nebyl ale tak úspěšný jako HSV-010 GT, které získalo hned v prvním roce titul a tak je tu nyní NSX-GT. Tento speciál už reflektuje skutečnost, že druhá generace supersportu od Hondy vyrazila na silnice a přináší spoustu vizuálních změn.

Prakticky celá příď byla přepracována, auto, které vyjede na tratě v roce 2017, bude mít nový přední nárazník, kapotu i aerodynamické prvky, zmenšila se též maska chladiče a úplně nová je také zadní část vozu. Na tmavých studiových snímcích vypadá vůz v nelakovaném karbonu opravdu démonicky, do závodů však pochopitelně nastoupí ve válečných barvách jednotlivých týmů. V souboji o nejatraktivnější vůz na trati to ale ani tak nebude mít vedle Lexusu LC 500 vůbec snadné.

Honda neuvedla, zda došlo i k dalším změnám technického rázu, ale vzhledem k letošním výsledkům asi bude muset hodně zabrat. Je otázkou, do jaké míry je pro auto limitující jeho koncepce, zatímco Nissan a Lexus do unifikovaného rámu, kompatibilního s regulemi DTM namontovali motor klasicky za přední nápravu, Hondě se nějakým záhadným způsobem povedlo vměstnat jej do miniaturního prostoru před zadní nápravu, aby byl zachován vztah k produkčnímu NSX. Zatím se to nezdá být výhodou...

Stále se nám tu rýsuje možnost, že NSX-GT a další japonské Super GT závoďáky uvidíme na evropských tratích, bude to možné hned poté, co německé značky dodrží původní dohody a přestanou používat osmiválce. Pro příští rok změnu zablokoval Mercedes a vypadá to, že k tomu dojde nejdříve v sezoně 2019.

Michal Fokt
Diskuze (0)