Jak bezpečné jsou užitkové vozy při čelním nárazu?

Jak bezpečné jsou užitkové vozy při čelním nárazu?

 
 

Německý autoklub ADAC provedl nárazové zkoušky osobních verzí Volkswagenu T5 a Renaultu Traffic. Na rozdíl od testů, které provádí sdružení Euro NCAP, byly obsazené všechny tři řady sedadel.

Zkouška čelního nárazu u obou aut vycházela z evropských standardů. Střet proběhl v rychlosti 64 km/h, bariéra byla deformovatelná a měla přesah 40 % na straně řidiče. Proti běžné praxi se ve vozech nenacházely figuríny dvou dospělých a dvou dětí, ale ADAC přidal ještě další dva dospělé – po jednom ve druhé a ve třetí řadě sedadel. Důvodem bylo přiblížení se reálným podmínkám, kdy osobní verze užitkových vozidel bývají často plně obsazené.

U Volkswagenu T5 došlo při nárazu k úplnému stlačení deformační zóny. Prostor pro nohy řidiče se příliš zmenšil a došlo ke kontaktu pedálů s bérci a chodidly, což by v reálné situaci znamenalo vážné zranění. Renault dosáhl v tomto směru lepšího výsledku, ale dveře řidiče se při nárazu natolik zdeformovaly, že pro jejich otevření musela být použita těžká technika. Další výtka směrem k Renaultu se týká chybějícího airbagu spolujezdce, který je pouze za příplatek.

Ve Volkswagenu chybělo na místě spolujezdce varování před použitím dětské sedačky, kdy je dítě v poloze čelem proti směru jízdy, bez deaktivace airbagu. Oba vozy byly na přání vybaveny připomínači bezpečnostních pásů se zvukovým signálem pro všechna místa. Toto řešení je podle hodnocení ADAC pro řidiče náročné, protože jen obtížně zjistí, kdo není připásán.

Renault doporučuje v třetí řadě sedadel nepoužívat dětské sedačky. Podle názoru ADAC je toto opatření v rozporu se zaměřením auta, které v osmimístné verzi často slouží jako rodinné nebo školní vozidlo. Toto omezení je navíc v uživatelské příručce formulováno nesrozumitelně a uvnitř auta není nijak znázorněno.

ADAC přesto doporučení Renaultu respektoval a umístil obě dětské figuríny do prostřední řady sedadel. Nárazové zkoušky prokázaly, že pro dospělé i děti ve druhé řadě sedadel je v obou autech riziko zranění malé. Problematická je ochrana kolen cestujících v první řadě sedadel, u řidiče VW T5 je ohrožená celá oblast dolních končetin. Dospělí pasažéři v třetí řadě sedadel musí počítat při čelním nárazu s vážným poraněním kolen, která se střetnou s ocelovou konstrukcí sedadel před nimi. Ochrana krční páteře na všech místech byla vyhodnocena jako velmi dobrá.

Spolupracujeme s TipCars.com
Škoda Vision-E poprvé naživo: Těšme se na exkluzivní budoucnost! Škoda Vision-E poprvé naživo: Těšme se na exkluzivní budoucnost!

Za čtrnáct dní se světem rozletí snímky konceptu…

Prohra Le Penové bude vzpruhou pro akcie Prohra Le Penové bude vzpruhou pro akcie

Výsledky prezidentských voleb ve Francii mohou významně…

Glosa Jany Havligerové: Ministerský kvapík Glosa Jany Havligerové: Ministerský kvapík

Honem honem, ať to máme pod střechou. Premiér dal členům…

Potravináři a obchodníci se opět přou o marže Potravináři a obchodníci se opět přou o marže

Obchodní řetězce si na potraviny dávají přirážku až…

 
Zdroj: ADAC
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 






 
Škoda Vision-E poprvé naživo: Těšme se na exkluzivní budoucnost! (+video)

Škoda Vision-E poprvé naživo: Těšme se na exkluzivní budoucnost! (+video)

Dnes 08:00

Za čtrnáct dní se světem rozletí snímky konceptu Vision-E. My jsme si ho včera dopoledne prohlédli přímo v Mladé Boleslavi.




Blesk.cz

Největší bolest zesnulé Špinarové (†65): Po vraždě bratra ochrnula!

Největší bolest zesnulé Špinarové (†65): Po vraždě…

Velkou ránu v srdci zanechaly Věře Špinarové (†65) nejen její nevydařené lásky, ale i tragická smrt bratra. Toho…

Uvařená rýže vás může otrávit. Doktor: Množí se na ní nebezpečné bakterie

Uvařená rýže vás může otrávit. Doktor: Množí se na…

Pokud si navaříte velké množství rýže a část si necháte „na potom“, může vás postihnout otrava jídlem. Je to…

 

iSport.cz

Brazílie má po další výhře jistotu, jako první postupuje na MS 2018

Brazílie má po další výhře jistotu, jako první…

Fotbalisté Brazílie jako první tým postoupili na mistrovství světa 2018 a připojili se tak k pořádajícímu Rusku.…

Překvapení na úvod! Vary prohrály s Jihlavou 3:4, Motor dobyl Pardubice

Překvapení na úvod! Vary prohrály s Jihlavou 3:4,…

Velké překvapení nabídly úvodní zápasy baráže o Tipsport extraligu. Oba kluby, hájící příslušnost v elitní…

 

Reflex.cz

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Je to jako když vzhlédnete do rozbouřeného moře. Shluky oblaků jsou malé a pravidelné a působí místy až děsivě.…

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš pro Reflex o svých prezidentských ambicích

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš pro Reflex o…

Profesor Jiří Drahoš dnes oficiálně oznámil svou kandidaturu na prezidenta. Jaké má odcházející předseda…