Jak bezpečné jsou užitkové vozy při čelním nárazu?

Jak bezpečné jsou užitkové vozy při čelním nárazu?

 
 

Německý autoklub ADAC provedl nárazové zkoušky osobních verzí Volkswagenu T5 a Renaultu Traffic. Na rozdíl od testů, které provádí sdružení Euro NCAP, byly obsazené všechny tři řady sedadel.

Zkouška čelního nárazu u obou aut vycházela z evropských standardů. Střet proběhl v rychlosti 64 km/h, bariéra byla deformovatelná a měla přesah 40 % na straně řidiče. Proti běžné praxi se ve vozech nenacházely figuríny dvou dospělých a dvou dětí, ale ADAC přidal ještě další dva dospělé – po jednom ve druhé a ve třetí řadě sedadel. Důvodem bylo přiblížení se reálným podmínkám, kdy osobní verze užitkových vozidel bývají často plně obsazené.

U Volkswagenu T5 došlo při nárazu k úplnému stlačení deformační zóny. Prostor pro nohy řidiče se příliš zmenšil a došlo ke kontaktu pedálů s bérci a chodidly, což by v reálné situaci znamenalo vážné zranění. Renault dosáhl v tomto směru lepšího výsledku, ale dveře řidiče se při nárazu natolik zdeformovaly, že pro jejich otevření musela být použita těžká technika. Další výtka směrem k Renaultu se týká chybějícího airbagu spolujezdce, který je pouze za příplatek.

Ve Volkswagenu chybělo na místě spolujezdce varování před použitím dětské sedačky, kdy je dítě v poloze čelem proti směru jízdy, bez deaktivace airbagu. Oba vozy byly na přání vybaveny připomínači bezpečnostních pásů se zvukovým signálem pro všechna místa. Toto řešení je podle hodnocení ADAC pro řidiče náročné, protože jen obtížně zjistí, kdo není připásán.

Renault doporučuje v třetí řadě sedadel nepoužívat dětské sedačky. Podle názoru ADAC je toto opatření v rozporu se zaměřením auta, které v osmimístné verzi často slouží jako rodinné nebo školní vozidlo. Toto omezení je navíc v uživatelské příručce formulováno nesrozumitelně a uvnitř auta není nijak znázorněno.

ADAC přesto doporučení Renaultu respektoval a umístil obě dětské figuríny do prostřední řady sedadel. Nárazové zkoušky prokázaly, že pro dospělé i děti ve druhé řadě sedadel je v obou autech riziko zranění malé. Problematická je ochrana kolen cestujících v první řadě sedadel, u řidiče VW T5 je ohrožená celá oblast dolních končetin. Dospělí pasažéři v třetí řadě sedadel musí počítat při čelním nárazu s vážným poraněním kolen, která se střetnou s ocelovou konstrukcí sedadel před nimi. Ochrana krční páteře na všech místech byla vyhodnocena jako velmi dobrá.

Spolupracujeme s TipCars.com
Nova dostala od televizní rady pokuty, v pořadech používala skrytou reklamu Nova dostala od televizní rady pokuty, v pořadech používala skrytou reklamu

Provozovatel TV Nova dostal od Rady pro rozhlasové a…

CzechInvest poskytuje miliardy montovnám, legislativu kritizují politici i ekonomové CzechInvest poskytuje miliardy montovnám, legislativu kritizují politici i ekonomové

Za první pololetí letošního roku poskytl stát skrze svou…

Revoluce pro obecní kasy: hospodaření se nemusí řídit jen ekonomickou výhodností Revoluce pro obecní kasy: hospodaření se nemusí řídit jen ekonomickou výhodností

Obce a kraje zřejmě nebudou muset nakládat se svým…

 
Zdroj: ADAC

Štítky ADAC Technika Renault

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

 





 
Hyundai chce v Evropě ujet všem. Známe jeho strategii!

Hyundai chce v Evropě ujet všem. Známe jeho strategii!

Dnes 15:50

Cílem Hyundai je pro rok 2021 post nejúspěšnější asijské automobilky v Evropě. Pomoci tomu má strategie sázející na DNA značky, mobilitu, SUV i výkonné vozy.




Blesk.cz

Číňany pobouřila sexistická reklama na Audi. Přirovnává ženy k ojetým autům

Číňany pobouřila sexistická reklama na Audi.…

Německá automobilka Audi se musela omluvit za vysílání nové reklamy v Číně, která přirovnávala ženu k ojetému…

Kozy jako vozy, vosí pasy a prdelky k nakousnutí: Slintejte nad micinkami v korzetech

Kozy jako vozy, vosí pasy a prdelky k nakousnutí:…

Jejich přednosti jsou zřejmé. Jsou prsaté a prdelaté. Hlavně však mají neuvěřitelné vosí pasy. Těch dosáhly…

 

iSport.cz

Sparta - Arnhem. Sledujte generálku s posilami v PŘÍMÉM PŘENOSU

Sparta - Arnhem. Sledujte generálku s posilami v…

Generálkou na nadcházející sezonu je pro fotbalisty Sparty dnešní duel s Vitesse Arnhem, šestým týmem posledního…

Sparťané bez práce? Konatého lákají do Řecka, Holka chce Zlín i Slovan

Sparťané bez práce? Konatého lákají do Řecka, Holka…

Ondřej Mazuch, Tiémoko Konaté, Mario Holek, Matěj Hybš. Čtveřice fotbalistů, se kterými už nepočítají na Spartě,…

 

Reflex.cz

Kde najdete opravdové Maledivy? Zkuste ostrov Dhigurah a poznejte pravou tvář tropického ráje

Kde najdete opravdové Maledivy? Zkuste ostrov…

Donedávna neměli turisté ponětí, jak se žije skutečným Maledivcům. Pozlátko luxusních resortů mělo málo…

Dětský ráj: Třetina základních škol ve Francii bude učit jen 4 dny v týdnu

Dětský ráj: Třetina základních škol ve Francii bude…

Ve Francii se chystá na základních školách už třetí zásadní změna ve vyučování za posledních devět let. V rámci…