Jak bezpečné jsou užitkové vozy při čelním nárazu?
Zkouška čelního nárazu u obou aut vycházela z evropských standardů. Střet proběhl v rychlosti 64 km/h, bariéra byla deformovatelná a měla přesah 40 % na straně řidiče. Proti běžné praxi se ve vozech nenacházely figuríny dvou dospělých a dvou dětí, ale ADAC přidal ještě další dva dospělé – po jednom ve druhé a ve třetí řadě sedadel. Důvodem bylo přiblížení se reálným podmínkám, kdy osobní verze užitkových vozidel bývají často plně obsazené.
U Volkswagenu T5 došlo při nárazu k úplnému stlačení deformační zóny. Prostor pro nohy řidiče se příliš zmenšil a došlo ke kontaktu pedálů s bérci a chodidly, což by v reálné situaci znamenalo vážné zranění. Renault dosáhl v tomto směru lepšího výsledku, ale dveře řidiče se při nárazu natolik zdeformovaly, že pro jejich otevření musela být použita těžká technika. Další výtka směrem k Renaultu se týká chybějícího airbagu spolujezdce, který je pouze za příplatek.
Ve Volkswagenu chybělo na místě spolujezdce varování před použitím dětské sedačky, kdy je dítě v poloze čelem proti směru jízdy, bez deaktivace airbagu. Oba vozy byly na přání vybaveny připomínači bezpečnostních pásů se zvukovým signálem pro všechna místa. Toto řešení je podle hodnocení ADAC pro řidiče náročné, protože jen obtížně zjistí, kdo není připásán.
Renault doporučuje v třetí řadě sedadel nepoužívat dětské sedačky. Podle názoru ADAC je toto opatření v rozporu se zaměřením auta, které v osmimístné verzi často slouží jako rodinné nebo školní vozidlo. Toto omezení je navíc v uživatelské příručce formulováno nesrozumitelně a uvnitř auta není nijak znázorněno.
ADAC přesto doporučení Renaultu respektoval a umístil obě dětské figuríny do prostřední řady sedadel. Nárazové zkoušky prokázaly, že pro dospělé i děti ve druhé řadě sedadel je v obou autech riziko zranění malé. Problematická je ochrana kolen cestujících v první řadě sedadel, u řidiče VW T5 je ohrožená celá oblast dolních končetin. Dospělí pasažéři v třetí řadě sedadel musí počítat při čelním nárazu s vážným poraněním kolen, která se střetnou s ocelovou konstrukcí sedadel před nimi. Ochrana krční páteře na všech místech byla vyhodnocena jako velmi dobrá.