Jak bezpečné jsou užitkové vozy při čelním nárazu?

Jak bezpečné jsou užitkové vozy při čelním nárazu?

 
 

Německý autoklub ADAC provedl nárazové zkoušky osobních verzí Volkswagenu T5 a Renaultu Traffic. Na rozdíl od testů, které provádí sdružení Euro NCAP, byly obsazené všechny tři řady sedadel.

Zkouška čelního nárazu u obou aut vycházela z evropských standardů. Střet proběhl v rychlosti 64 km/h, bariéra byla deformovatelná a měla přesah 40 % na straně řidiče. Proti běžné praxi se ve vozech nenacházely figuríny dvou dospělých a dvou dětí, ale ADAC přidal ještě další dva dospělé – po jednom ve druhé a ve třetí řadě sedadel. Důvodem bylo přiblížení se reálným podmínkám, kdy osobní verze užitkových vozidel bývají často plně obsazené.

U Volkswagenu T5 došlo při nárazu k úplnému stlačení deformační zóny. Prostor pro nohy řidiče se příliš zmenšil a došlo ke kontaktu pedálů s bérci a chodidly, což by v reálné situaci znamenalo vážné zranění. Renault dosáhl v tomto směru lepšího výsledku, ale dveře řidiče se při nárazu natolik zdeformovaly, že pro jejich otevření musela být použita těžká technika. Další výtka směrem k Renaultu se týká chybějícího airbagu spolujezdce, který je pouze za příplatek.

Ve Volkswagenu chybělo na místě spolujezdce varování před použitím dětské sedačky, kdy je dítě v poloze čelem proti směru jízdy, bez deaktivace airbagu. Oba vozy byly na přání vybaveny připomínači bezpečnostních pásů se zvukovým signálem pro všechna místa. Toto řešení je podle hodnocení ADAC pro řidiče náročné, protože jen obtížně zjistí, kdo není připásán.

Renault doporučuje v třetí řadě sedadel nepoužívat dětské sedačky. Podle názoru ADAC je toto opatření v rozporu se zaměřením auta, které v osmimístné verzi často slouží jako rodinné nebo školní vozidlo. Toto omezení je navíc v uživatelské příručce formulováno nesrozumitelně a uvnitř auta není nijak znázorněno.

ADAC přesto doporučení Renaultu respektoval a umístil obě dětské figuríny do prostřední řady sedadel. Nárazové zkoušky prokázaly, že pro dospělé i děti ve druhé řadě sedadel je v obou autech riziko zranění malé. Problematická je ochrana kolen cestujících v první řadě sedadel, u řidiče VW T5 je ohrožená celá oblast dolních končetin. Dospělí pasažéři v třetí řadě sedadel musí počítat při čelním nárazu s vážným poraněním kolen, která se střetnou s ocelovou konstrukcí sedadel před nimi. Ochrana krční páteře na všech místech byla vyhodnocena jako velmi dobrá.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Čtete rádi E15? Podpořte projekt v anketě o nejlepší zpravodajský web Čtete rádi E15? Podpořte projekt v anketě o nejlepší zpravodajský web

Stejně jako v loňském roce získaly weby E15.cz a Živě.cz…

Nejbohatší žena světa zemřela, hodnota jejího majetku se blížila bilionu Nejbohatší žena světa zemřela, hodnota jejího majetku se blížila bilionu

Ve Francii zemřela ve věku 94 let podnikatelka a dědička…

Zahraniční automobilky investují v USA. Americké firmy se potýkají s poklesem poptávky Zahraniční automobilky investují v USA. Americké firmy se potýkají s poklesem poptávky

Německý automobilový koncern Daimler investuje miliardu…

Praha 6 chce na trase Pražského okruhu vyhlásit stavební uzávěru Praha 6 chce na trase Pražského okruhu vyhlásit stavební uzávěru

Vedení Prahy 6 chce po magistrátu, aby vyhlásil stavební…

 
Zdroj: ADAC

Štítky ADAC Technika Renault

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai

Dnešní auta, ta luxusní především, jsou počítače na…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 





 
Unikátní novinka od Tatry: Podívejte se na osmikolku se všemi řiditelnými koly!

Unikátní novinka od Tatry: Podívejte se na osmikolku se všemi řiditelnými koly!

Včera

Kopřivnická automobilka opět dokazuje, že je připravena nabídnout i taková konstrukční řešení, která konkurence neumí a ani nemůže předložit.




Blesk.cz

Osud všech online hráčů se nachází zde: Recenze Destiny 2

Osud všech online hráčů se nachází zde: Recenze Destiny 2

Už jste si vzali dovolenou a děti poslali k prarodičům? Destiny 2 je totiž online videohra, která se může stát…

„Trapné a nedůstojné.“ Vysoké školy dusí nejistota, sní o miliardách od Valachové

„Trapné a nedůstojné.“ Vysoké školy dusí nejistota,…

Vysoké školy jsou znepokojené. Ani pár dní před posledním jednání vlády, na kterém budou ministři naposledy…

 

iSport.cz

Schickovo zranění potvrzené. Mimo bude dva týdny, přijde i o AC Milán

Schickovo zranění potvrzené. Mimo bude dva týdny,…

Český útočník Patrik Schick si bude muset na další zápas za AS Řím počkat minimálně ještě dva týdny. AS na svém…

Video z bitky v kotli Sparty. Za jiné názory nic nehrozí, brání se ultras

Video z bitky v kotli Sparty. Za jiné názory nic…

Sparťanský národ kromě výsledkové krize řeší i průšvihy, které se dějí na tribunách. Jeden takový se stal během…

 

Reflex.cz

New York vypadal v 70. letech na některých místech hrozivě, pak se jej podařilo „vyčistit“. Podívejte se na fotografie

New York vypadal v 70. letech na některých místech…

Americký New York je považovaný za globální mocenské centrum, které má velký dopad na obchod, finance, média,…

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely Merkelové ukazuje, proč opět vyhraje volby

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely…

Málokterý evropský politik byl v posledních letech podroben tak drtivé kritice, jako německá kancléřka Angela…