Je na obzoru nová jednička? Aliance Renault-Nissan v prodejích dohání VW Group!
Když v červnu šéf Renault-Nissanu Carlos Ghosn oznámil, že se francouzsko-japonská aliance letos stane největším výrobcem aut na světě, zdálo se to jako hodně sebevědomé prohlášení. Jenže Ghosn věděl o čem mluví, protože za první pololetí je Renault-Nissan druhou největší automobilkou na světě. A Volkswagen Group má jen minimální náskok!
Renault-Nissan za první pololetí roku prodal rekordních 5.268.079 automobilů, což je vůbec nejvíce v jeho historii. Aliance těžila z akvizice japonské značky Mitsubishi, která se její součástí stala loni na podzim poté, co se Nissan stal jejím největším akcionářem. Firma ale hodně těžila také z „Renaultí“ sekce, prodeje Group Renault, jejíž součástí je vedle Renaultu také Dacia a Lada, v prvním pololetí meziročně vzrostly o 10,4 %. Dařilo se také elektromobilům, díky zájmu o Renault Zoe a Nissan Leaf jejich alianční prodeje vyrostly na 481.151 kusů.
Tyto úspěchy vedou k tomu, že se Renault-Nissan stal v prvním poletí druhou největší automobilkou světa. Výše je pouze Volkswagen Group, který prodal 5.270.000 aut, o 1,4 % více než před rokem. VW Group mimochodem vedle prodaných aut uvádí ještě auta předaná zákazníkům, těch je však méně, za prvních šest měsíců 5.156.000 kusů. Mnohé zahraniční servery tak tvrdí, že Renault-Nissan je už prodejní jedničkou.
Aliance dokonce překonala i Toyotu. Ta je s 5.129.000 prodanými vozy v pořadí výrobců třetí, s meziročním nárůstem o 2,7 %. Čtvrtou příčku drží americký koncern General Motors, který za první půlrok hlásí 4.686.038 prodaných vozů. Ten těžil z nárůstu značky Cadillac (+25,5 %) nebo čínského Baojunu (+19 %).
Výhled pro zbytek roku je přitom v případě Renault-Nissanu velice optimistický, a to hlavně z hlediska té finanční stránky. „Naše aliance je v dobrém postavení, aby mohla plně využít svůj potenciál, a to nejen z hlediska prodejního objemu, ale také z hlediska poskytnutí služeb nové generace mobilních služeb,“ říká Carlson Ghosn.
Francouzsko-japonská aliance bude chtít prostřednictvím Mitsubishi využít potenciálu trhů v jihovýchodní Asii, zatímco Volkswagen si musí poradit s klesajícími prodeji značky Audi. V následujících měsících se tak jistě můžeme těšit na zajímavý souboj mezi Renault-Nissanem a VW Group, do boje o automobilovou jedničku světa přitom určitě bude chtít promluvit i Toyota. Kdo je vaším favoritem? Dejte nám vědět v diskuzi pod článkem.