Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia: Bezdrátové nabíječky pro Soul EV vstupují do poslední fáze vývoje

Jan Mička
Diskuze (2)
Bezdrátové dobíjení je cestou k usnadnění života s elektromobily. Kia je se svým systémem pro Soul EV v poslední fázi vývoje.

Jízda na elektřinu má něco do sebe, a je docela jedno, zda si ji užíváte v hybridu, plug-in hybridu, nebo plnohodnotném elektromobilu. Vývoj techniky jde každým rokem kupředu, a zatímco u tři roky starého Volkswagenu XL1 je při zapojení nabíjecího kabelu potřeba dodržet přesný postup (více se o automobilu dozvíte v dnešním testu), u Modelu S od Tesly nebo BMW i3 je všechno otázkou pár sekund. Existuje ještě snadnější způsob, jak do elektromobilů dostat „šťávu“ – bezdrátovým indukčním dobíjením.

Pracuje na něm snad každý, kdo vyvíjí a vyrábí elektromobily, protože zkrátka usnadňuje život. S automobilem pouze stačí najet nad speciální desku umístěnou v podlaze a systém se už o všechno postará. Svou představu nám v uplynulých měsících představilo například BMW, Daimler nebo Toyota, pozadu ale nezůstává ani korejská Kia, která toto zařízení vyvíjí pro model Soul EV.

Vývoj systému bezdrátového dobíjení pro Soul EV zastřešují společnosti Hyundai-Kia America Technical Center a Mojo Motability za finanční pomoci od amerického ministerstva energetiky. Oficiální informace hovoří o poslední fázi vývoje, během které bude pět Soulů EV vypuštěno do běžného provozu. Testovat se bude především životnost, bezpečnost použití a výkon.

Cílem je vytvořit intuitivní a snadno použitelnou technologii, díky níž by se mohly zbořit mýty o horší využitelnosti elektromobilů. Kdy si ji budeme moci vyzkoušet, však zatím není úplně jasné.

Jan Mička
Diskuze (2)
28. 8. 2015 06:34
mýty ?
Co se myslí těmi "mýty o horší využitelnosti elektromobilů“ ?
Avatar - jozephko
27. 8. 2015 22:02
Toto je zákonitá budúcnosť nabíjania elektroáut...
Najväčšie nepohodlie elektromobilu spôsobuje nutnosť nabíjať auto niekoľkokrát do týždňa.
Bezdrôtovým (či skôr bezkontaktným) dobíjaním by sa to naopak stalo pohodlnejším ako tankovanie benzínu či nafty.
Viem si predstaviť, že pred každým supermarketom, úradom či na každom väčšom verejnom parkovisku by boli desiatky až stovky takýchto parkovacích miest. A pri pravidelných návštevách týchto parkovísk by sa autá automaticky a bez starostí dobíjali...
Už to vidím, ako sa supermarkety predháňajú v letákoch, kto ponúkne lacnejšiu elektrinu, či dokonca nabitie auta zdarma - pri určitej veľkosti nákupu...
Samozrejme elektroautá by si mali zachovať aj možnosť dobíjania pomocou káblov - pre prípad rýchlodobíjania pri dlhších cestách.