Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia K2: Rio sedan pro Čínu (foto živě)

David Bureš
Diskuze (5)
Sedan na bázi nové generace Kii Rio, speciálně určený pro čínské zákazníky, se začne vyrábět letos v červnu.

Korejská automobilka Kia představuje na šanghajském autosalonu sedan K2, který je postaven na základech třetí generace Kii Rio, poprvé prezentované v březnu v Ženevě. Sedan byl postaven podle požadavků čínských zákazníků, jeho výroba začne v čínské továrně v provincii Jiangsu letos v červnu.

Sedan bude na čínském trhu, kde jsou tříprostorové automobily v oblibě, prodáván jako prémiový automobil s luxusnějším vzhledem, vyšším výkonem a kvalitnějším zpracováním. To má automobilce Kia pomoci v nabitém b-segmentu, který v Číně tvoří 17 % všech nově prodaných aut.

Design automobilu navazuje na současný trend značky, proti Riu se ale v mnohém liší. Příď se svými ostřejšími hranami a mohutnější maskou chladiče, kterou automobilka přirovnává k nosu tygra, podobá spíše větší Kie Optima (na některých trzích jako K5).

Příď doplňuje i nový nárazník s mlhovými světly ve tvaru písmene L a velkým chladicím otvorem. Zadní sklo se mírně svažuje, mohutné zadní světlomety prostupují do boku karoserie.

Automobil na délku měří 4.370 mm, což je o 325 mm více než v případě nové generace pětidveřového Ria. Rozvor mají oba vozy totožný (2.570 mm), svojí šířkou 1.700 mm je však sedan o 20 mm užší a výškou 1.460 mm o 10 mm nižší. Objem zavazadlového prostoru je 500 litrů, pomocí sklopných sedadel v poměru 60/40 je možné jej dále zvětšit.

V nabídce budou dva benzinové motory – 1,4 a 1,6 Gamma. Menší jednotka nabídne výkon 79 kW, větší pak 90 kW.

Kia odhaduje, že kombinovaná spotřeba motoru 1,4 Gamma s manuální převodovkou bude 6,1 l/100 km, zatímco s automatem bude tato hodnota 6,5 l/100 km. Udávaná kombinovaná spotřeba většího motoru, který bude dostupný pouze s automatem, je 6,4 l/100 km.

Nová generace pětidveřového Ria se v Česku začne prodávat na přelomu letošního srpna a září, třídveřový hatchback přijde na trh v listopadu. Výroba bude probíhat v domácí korejské továrně Sohari. Pro Čínu, kde se i pětidveřové Rio bude prodávat pod označením K2, odstartuje výroba v srpnu. Vůz bude stavěn ve stejné čínské továrně jako varianta sedan.

Podle dřívějších zpráv se na autosalonu v New Yorku, který rovněž začíná tento týden, má představit Rio sedan, primárně určený pro Spojené státy.

David Bureš
Diskuze (5)
21. 4. 2011 11:04
Re: odlahlo mi...
Kontaktoval jsem KM CZ s dotazem na RIO sedan a bylo mi receno, ze v nejblizsi dobe sedan na nas, ani Evropske trhy nepujde... skoda ;-\ vypada nadherne, ale byl by pravdepodobne pokoritelem ceedu...
Avatar - twistedTSD
21. 4. 2011 10:00
Re: odlahlo mi...
tak to se mi to čínské líbí víc...
21. 4. 2011 08:51
odlahlo mi...
Včera ked som uvidel toto Rio sedan prišlo mi zle,ale dnes je už všetko inak ked viem že euro verzia bude trošku ine kafe :-! [odkaz] , [odkaz] , [odkaz] , [odkaz] ,
Avatar - Vencos
20. 4. 2011 22:36
Re: Premiovy?
Víš,dnes je prémiové úplně všechno,zvlášť ve chvílích,kdy nás nenapadá jiné přídavné jméno při psaní článku... Dnes je tolik slov a tolik mají významů? Vskutku vůbec víme,co taková znamenají?
Avatar - pallas
20. 4. 2011 15:05
Premiovy?
Kia Rio sedan urcite nebude v Cine premiovym modelom.
Bude konkurentom autam ako su Dongfeng Honda Civic, co su bezne rodinne auta, kazdopadne ziadny majitel firmy alebo vyssi statny uradnik sa nebude vozit na niecom tak malom.
Premiovy segment na cinskom vidieku zacina zhruba od modelu Nissan Teana, co je limuzina strednej triedy s bohatou vybavou. V mestach ako Peking, Shanghai, kanton atd. od Audi A6 vyssie.