14.4. 2017 Jiří Baborský

Kia Niro vs. Toyota C-HR – Když se kříží hybridy!

 

Už dlouho si žádná auta neříkala o přímé srovnání tak hlasitě jako Kia Niro a Toyota C-HR. Módní crossovery, které se v rámci rodiny vymykají. Niro je výhradně hybrid. C-HR může být a nemusí, hlavně je ale na poměry Toyoty nesmírně emotivní.

Když zákazník podlehne dvěma módním trendům současně (crossoveru a hybridní technice), neměl dosud v cenově přijatelných relacích na výběr. Elektrickým arzenálem byla vybavena buď velká luxusní SUV, nebo auta s konvenční karoserií. A teď jsou tu hned dva nováčci, kteří teoreticky míří na stejnou klientelu. Jsou podobně velcí, výkonní i drazí, jenže ve skutečnosti i radikálně odlišní. Zatímco od konzervativní karoserie Kie Niro byste pokrokovou techniku sotva čekali, kosmicky vyhlížející C-HR nabádá k zamyšlení, jestli vůbec jezdí na nějaké pozemské palivo.

Tak nějak normální

Kia prokázala dávku odvahy, když uvařila niro výhradně jako hybrid. Jiný motor se nenabízí. Když už tedy novinka zaujímá v nabídce značky takto výlučnou pozici, vůbec by nás nepřekvapilo, kdyby se snažila odlišit i jinak. Opak je pravdou. Niro je na poměry Kie nečekaně usedlé. Zatímco modely Rio, Cee'd, Optima nebo Stinger oslňují dynamickými křivkami, Niro sází na styl „nenadchne, neurazí“. A to vůbec nemyslíme špatně. Auto je líbivé, nic mu nechybí ani nepřebývá, navíc vkusně kříží světy SUV a běžného hatchbacku. Jen to není takový odvaz, na jaký jsme od Kie v poslední době zvyklí.

Úplně stejně můžeme zhodnotit interiér - mimochodem sestavený velmi pečlivě z materiálů, jež potěší zrak i hmat. Palubní deska se drží zažitého architektonického schématu, což z pohledu ergonomie a útulnosti vůbec není na škodu.

Jiná každým coulem

Tak jsme zase po čase středem pozornosti. Zatímco my už jsme si po autosalonové premiéře, mezinárodních jízdách a prvním testu na extravagantní toyotu tak nějak zvykli, okolí je stále šokované. Na silnici vypadá C-HR vážně zajímavě – bez ohledu na to, jestli tím myslíme, že se líbí, nebo nelíbí. Rozráží nudu, vyzařuje z něj energie. Když si jej jdete okouknout zblízka, máte dlouho nad čím žasnout. Třeba nad důmyslně skrytými – a také nepraktickými – klikami zadních dveří nebo futuristickým interiérem s členitou palubní deskou a vystupující obrazovkou.

I toyotě musíme vyseknout poklonu za výběr materiálů a hodnotné zpracování. Že by při práci radili kolegové z prémiového Lexusu?

A ještě jedna shoda s nirem: funkčnost. C-HR jde vlastní cestou, ale nikoli na úkor praktičnosti. Do netradičních motivů jsou zakomponované ovladače, nad nimiž nemusíte přemýšlet, ale intuitivně s nimi pracujete. Tedy až na multimediální systém, ale na to už máme disciplínu „ovládací prvky“…

Kouzlo dotyku

Bez dotykové obrazovky to už dnes zkrátka nejde, ať se nám to líbí, nebo ne. Kia zatím používá kompromis, který oceňujeme. K regulaci hlasitosti, přiblížení mapy nebo pro pohyb v menu můžeme použít tradiční otočné ovladače. A pro rychlý přístup k hlavním funkcím jako rádio, přehrávač, navigace nebo telefon tu máme velká tlačítka, na která se spolehlivě trefíme i po dlouhé únavné jízdě po dálnici. Ani samotná práce s displejem není špatná. Ikony jsou velké, menu logické a systém reaguje rychle.

Japonci pojali vstup do digitální éry komplexněji, ale s výhradami. Jediné konvenční spínače na středové konzole C-HR patří klimatizaci. Díky bohu. Jakmile chceme cokoli po multimediálním systému, musíme se prstem trefit do nevelkých symbolů kolem obrazovky a hlavně čekat. Toyotě na dnešní poměry všechno trvá. Co si budeme nalhávat, ne každý se v běžném životě chová podle návodu k obsluze. Když potřebujete změnit trasu navigace nebo zalovit v menu přehrávače, určitě nezastavíte bezpečně na parkovišti, ale lovíte to za jízdy. A kvůli vlažným reakcím systému jsme museli do displeje zírat mnohem déle, než se na rok 2017 sluší.

Drobnou připomínku máme ještě k multifunkčním tlačítkům na volantu C-HR. Principiálně jsou rozmístěná logicky, ale šikmý design kopírující tvar ramen si musíte zažít. Nám však i po týdenním soužití prsty chvílemi tápaly.

Kia Niro vs Toyota Auris Hybrid – Elektřina do každé rodiny!

Něco za něco

Hybridy coby nositelé pokroku obvykle nabízejí v základní výbavě hodně nadstandardních prvků. Nejinak je tomu u nových crossoverů, jejichž ceny mohou ve srovnání s klasicky poháněnými soupeři vypadat trochu sebevědomě. Kia Niro má proti Toyotě C-HR na vstupu třicetitisícovou výhodu, ale jinak si nemají moc co vyčítat ani závidět. C-HR nakonec vyšší cenovku obhájí adaptivním tempomatem a přednárazovým systémem. Když jej dokoupíte do kie, jste na stejných penězích. Bonusem toyoty je skutečnost, že má i zpětnou kameru a vyhřívaná sedadla. Pro takové prvky musíte u nira jít do vyšší specifikace.

Kia Niro v Česku: Kolik stojí nový hybrid?

V obou případech je základ dobrý, ale vyšší stupně vás hýčkají a lépe vypadají díky litým kolům a nejrůznějším estetickým šperkům.

Zatímco u kie se musíte spokojit s jediným pohonem a dvěma výbavami, toyota může být i jen čistě benzinová, s manuálem nebo čtyřkolkou a ve spojení se čtyřmi výbavami zaujme širší spektrum zákazníků.

Pořizovací náklady Kia Niro 1.6 GDI HEV/104 kW Toyota C-HR 1.8 Hybrid/90 kW
Základní cena 599 980 Kč (Comfort) 629 900 Kč (Active)
Cena verze Světa motorů 599 980 Kč (Comfort) 629 900 Kč (Active)
Výbava verze Světa motorů Čelní, boční a hlavové airbagy, rádio s bluetooth handsfree, připojení USB nebo SD, výškově a podélně stavitelný volant, dálkově ovládané centrální zamykání, manuální klimatizace, elektrické ovládání předních oken a vnějších zrcátek, palubní počítač.
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Adaptivní tempomat + přednárazový systém 30 000 Kč Ano
Asistent pro rozjezd do kopce Ano Ano
Automatická dvouzónová klimatizace Ano Ano
Světelný/dešťový senzor Ano/Ne Ano/Ano
Elektrické ovládání zadních oken Ano Ano
Kolenní airbag Ano Ano
Kola z lehkých slitin Ano (16 palců) Ano (17 palců)
Metalíza 15 000 Kč 15 000 Kč
Navigace Ne 17 000 Kč
Parkovací čidla vzadu Ano kamera
Přední mlhová světla Ano Ano
Systém pro udržení v jízdním pruhu Ano Ano
Vyhřívaná přední sedadla Ne Ano
Porovnání cen 599 980 Kč (100 %) 629 900 Kč (o 5 % horší)
Známka* 1,00 1,00
POŘADÍ 1. 2.
* Známka za cenu, výbavu, záruky a servisní náklady

Jasno na první pohled

Kia vůbec nepůsobí dojmem velikána, o to větší překvapení přijde, jakmile do ní nastoupíte. Je to nečekaně prostorné a prosvětlené auto s dobrým výhledem ven.

Dlouhý rozvor 2700 mm štědře naděluje předním i zadním cestujícím, palubní deska nezabírá zbytečně moc místa, a tak se i vzrostlí jedinci mohou těšit na pohodlné cestování. Ono je totiž v niru dost místa i na výšku, také vnitřní šířka překonává zvyklosti třídy. Tady byl skutečně efektivně využit každý centimetr.

Toyota platí daň za originalitu. Přední cestující to ani tak nepocítí, mají dost prostoru i pohodlí. Když se ale rozhlédnou kolem sebe a hlavně dozadu, začnou si připadat jako v tanku. Zadní okna jsou malá, masivní sloupky spolu s nahoru ubíhajícím obložením dveří vytvářejí až klaustrofobické prostředí. Když i dvouapůlroční klučina hlásí, že nevidí ven na auta, něco na tom bude.

Objektivně ale není C-HR malý vůz. Centimetrů jsme mu nenaměřili zdaleka tolik jako kie, redaktor výšky 178 cm však nestrádá. Dokonce si libuje, jak se vzadu hezky hoví. Sedák leží kvůli akumulátorům v podlaze výš, což je nohám pohodlné. Téměř dvoumetrový kolega už ale nemá v C-HR šanci napřímit se tak jako v niru.

Jízdní dojmy Kia Niro: Pohodlný hybridní vetřelec

O kufru to není

Pokud máte přepravní kapacitu na žebříčku priorit vysoko, utíkejte si pro pořádný kombík. Testované crossovery nenabídnou víc než běžný hatchback typu Volkswagenu Golf. Toyota s objemem kufru 377 l tohle tvrzení naplňuje stoprocentně, kia se 427 litry si stojí o něco lépe. Především díky šířce zavazadelníku, o níž ledacos napoví už pohled na zadní partie aut: pravidelný tvar nira a designové tornádo C-HR. Délkou a výškou pomyslného kvádru jsou si oba modely podobné, kia je ale o 10 cm širší mezi podběhy a na rozdíl od toyoty dává k dispozici i prostor nad nimi. Společným rysem je pak vysoká nákladová hrana a absence průvlaku pro lyže. Kia má logicky i širší vstupní otvor, páté dveře toyoty jsou zase více položené, takže je vstup vyšší.

Estét u toyoty ocení honosnější obložení, kia vsadila na účelové plasty, které se snadno poškrábají. Ale jak by řekl filmový klasik, na funkci to nemá vliv.

Naměřené hodnoty Kia Niro Toyota C-HR
Místo podélné/před koleny zadního cestujícího (cm) 174/18 168/15
Výška interiéru nad sedákem P/Z (cm) 97-103/100 91-97/93
Místo nad hlavou cestujícího P/Z (cm) 4,5-13,5/9,5 0-9/4,5
Šířka interiéru v loktech P/Z (cm) 150/147 148/145
Šířka interiéru v ramenou P/Z (cm) 142/134 130/137
Délka x šířka sedáku u řidiče/zadního pasažéra vlevo (cm) 50 x 51/46 x 55 49 x 48/49 x 50
Rozměry opěradla řidiče (délka x šířka) (cm) 62 x 51 62 x 49
Průchodnost zavazadlového prostoru (výška x šířka) (cm) 74 x 110 90 x 100
Výška dolní hrany kufru/průchozí výška pod 5. dveřmi (cm) 74/183 78/189

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 

Přidat názorDiskuse: Kia Niro vs. Toyota C-HR – Když se kříží hybridy!







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Kia Niro vs Toyota Auris Hybrid – Elektřina do každé rodiny! Kia Niro vs Toyota Auris Hybrid – Elektřina do každé rodiny!

Toyota je na poli hybridů zkušeným hráčem, teď by ale…

Kia Niro v Česku: Kolik stojí nový hybrid? Kia Niro v Česku: Kolik stojí nový hybrid?

Crossover Niro je horkým želízkem v ohni korejské…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…