Kia Ray EV: Elektrické mikro-MPV z Koreje

Kia Ray EV: Elektrické mikro-MPV z Koreje

 
 

Kia začne v roce 2012 vyrábět elektrickou verzi MPV Ray s elektromotorem o výkonu 50 kW.

Kia zveřejnila první informace o elektrické variantě nedávno představeného modelu Ray. Jihokorejská automobilka příští rok vyrobí 2.500 exemplářů Raye EV, které budou v rámci vývoje poskytnuty vládním institucím.

Ray EV používá elektromotor o výkonu 50 kW a točivém momentu 167 Nm, jehož síla je posílána na přední kola. Elektromotor čerpá energii z lithium-iontových polymerových baterií o kapacitě 16,4 kWh, které jsou uložené pod zadními sedadly a pod podlahou vozu. Ty umožňují autu ujet na jedno jejich dobití asi 139 km.

Z domácí 220V zásuvky se akumulátory dobijí za šest hodin, rychlonabíjení údajně trvá 25 minut. Podle automobilky je životní cyklus baterií dlouhý 10 let.

Automobil používá samočinnou převodovku. Ta vedle běžného jízdního režimu D disponuje režimem E, při kterém elektromotor pracuje tak, aby byla spotřeba energie co nejnižší a dojezd auta co největší. Mód B (brake) je určen pro jízdu z kopce, protože maximalizuje brzdnou sílu vozu.

Elektrický kei-car je rychlejší než varianta se spalovacím motorem, Ray EV zrychlí z 0 na 100 km/h za 15,9 s, maximální rychlost činí 130 km/h.

Ray EV je dlouhý 3.593 mm, široký 1.595 mm a vysoký 1.700 mm. Rozvor náprav činí 2.520 mm. Elektrický kei-car váží 1.185 kg, což je o 187 kg více než Ray spalující benzin. Oproti běžnému Rayi se elektrická varianta liší 220V zásuvkou v masce na přídi auta, zásuvkou pro rychlonabíjení místo víčka palivové nádrže a speciálními 14palcovými hliníkovými aerodynamickými koly. Chybějící pravý B-sloupek byl samozřejmě zachován.

Informační displej uvnitř vozu ukazuje stav nabití baterií a aktuální dojezd. Upravená navigace pak na 7palcovém displeji může zobrazovat nejbližší dobíjecí stanice, popřípadě místa, kam auto bez dobití akumulátorů dojede. V Koreji je v současnosti asi 300 dobíjecích stanic, do konce příštího roku však jejich počet má vzrůst na 3.100.

Automobil je vybaven systémem VESS (Virtual Engine Sound System), který při rychlostech pod 20 km/h a při couvání generuje zvuk podobný autům s benzinovými motory. Systém má samozřejmě varovat chodce před jedoucím elektromobilem. Vedle toho je Ray EV standardně vybaven šesti airbagy nebo asistentem rozjezdu do kopce.

Ray EV bude sdílet výrobní linku s konvenčním Rayem. Ten je poháněn tříválcovým motorem o objemu 998 cm3, který disponuje výkonem 57 kW v 6400 min-1. Vrchol točivého momentu 94 Nm leží v 3500 min-1. Jednotka je nabízena ve dvou verzích, ta první spaluje benzin, ta druhá je na LPG. V obou případech tříválec spolupracuje se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou.

Kia Ray z říše mikro-asymetrie: Nové informace, technická data, video

Kia.auto.cz: Vše o značce Kia na Auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 

Štítky Kia Nové modely

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 



Kia Ray z říše mikro-asymetrie: Nové informace, technická data, video Kia Ray z říše mikro-asymetrie: Nové informace, technická data, video

Jihokorejský kei-car bez pravého B-sloupku je poháněn…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Dnes 19:50

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na koncepty většího X Plus a menšího iPhonu SE

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na…

Snad jste si nemysleli, že to iPhonem X končí. Naopak, pro Apple je to nový začátek. Jedinou otázkou je, jak to…

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

 

iSport.cz

Koné o svém vyloučení: Stupidní chování! Oslabené Brno i tak slavilo

Koné o svém vyloučení: Stupidní chování! Oslabené…

Těchto tří bodů si budou fotbalisté Zbrojovky hodně vážit. Proti Teplicím museli hrát 50 minut o deseti, protože…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…