Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kleemann SLK 55K S8 – malý, ale zatraceně rychlý

Miroslav Kudělka
Diskuze (25)
Na velmi rychlá překvapení od dánského úpravce vozů M-B, firmy Kleemann, jsme si již zvykli. Posledním vozem z jeho ušlechtilé stáje je Kleemann SLK 55K S8, který kombinuje kompaktní rozměry modelu SLK se výkonem téměř 600 k!

Na velmi rychlá překvapení od dánského úpravce vozů M-B, firmy Kleemann, jsme si již zvykli. Posledním vozem z jeho ušlechtilé stáje je Kleemann SLK 55K S8, který kombinuje kompaktní rozměry modelu SLK se výkonem téměř 600 k!

Firma Kleemann se proslavila svou oblibou v používání mechanických kompresorů pro přeplňování motorů. Stejný osud tedy potkal také dvoumístný roadster SLK 55 AMG. Jeho atmosférický V8 o objemu 5,5 litru dostal Kleemannův kompresorový kit, který přeplňuje motor tlakem 0,5 baru. Jen tato samotná úprava vystřelila sériový výkon 265 kW (360 k) na mohutných 404 kW (550 k). Točivý moment také nabral dalších 208 Nm na finálních 718 Nm. To ovšem technikům firmy nestačilo a tak postupovali dále. Sáhli do svých zásob a osadili motor ještě dalším kitem, který nese označení Stage 8. Za tímto označením se skrývá radikálně přeprogramovaná řídící jednotka a nově tvarované vačkové hřídele. Přidalo se ještě, zcela nově navržené, výfukové potrubí včetně sběrného potrubí přímo na motoru, vyrobené z nerezivějící oceli a osazené čtyřmi sportovními kovovými katalyzátory. Ukončené je dvěmi lichoběžníkovými koncovkami. Po celkovém sladění všech těchto prvků se motor může chlubit výkonem 438 kW (596 k) při 5800 ot/min a točivým momentem 770 Nm při 2000 ot/min. Tato síla postačuje malému vozu k raketovému zrychlení z 0-100 km/h za fantastických 3,7 sekundy(!) a 200 km/h dosáhne za neméně famózních 12,3 sekundy. Z bezpečnostních důvodů je nejvyšší rychlost vozu omezena na kulatých 300 km/h.

Tyto výkony však nejsou umožněny pouze silným motorem. Podvozek byl osazen novým diferenciálem zadní hnací nápravy, který má 60procentní svornost. Napomáhá tak lepšímu přenosu výkonu oběma koly. Ta mají na zadní nápravě rozměr pneumatik až 275/30 ZR 19, které jsou osazeny na třídílných kovaných ráfcích 9,5J x 19, designu TS-6. Přední kola jsou skromnější, 235/35 ZR 19 na ráfcích 8,5J x 19. Tvar paprsků těchto kol byl optimalizován tak, aby odsával vzduch kolem brzd a tím i zpod vozu. Když byly již zmíněny brzdy, také ty nemají se sériovým provedením nic společné. Osazeny jsou ty největší z Kleemannovy produkce, na přední nápravě jsou dvoudílné duté a příčně vrtané kotouče 396 x 36 mm svírané kovanými třmeny se šesti pístky. Zadní kotouče jsou poněkud menší, 342 x 28 mm a také třmeny mají „pouze“ čtyři pístky. Upravena byla také charakteristika odpružení podvozku, aby se vůz tolik nenakláněl v zatáčkách.

O co větší jsou zásahy pod kapotou, o to decentnější je úprava vnějšího vzhledu. Na přídi přibyl pod sériovým spoilerem ještě decentní nástavec a nemůže zde chybět stylizované K místo trojcípé hvězdy. Na zádi si našel místo nový difuzor, který integruje v každém rohu jednu koncovku výfuku. Interiér má v nabídce, dnes již klasické prvky – celokožené čalounění, případně kombinaci kůže/semiš (alcantara), prahovou lištu s prosvíceným logem úpravce, sportovní volant či obklady z uhlíkového kompozitu.

Miroslav Kudělka
Diskuze (25)
15. 3. 2005 19:12
Re: BERŤOŇÁK
Máš pravdu, i když nevim o co tu jde. Jarda možná jo, zeptám se ho. Nevím teda co je geniální, tak nehodnotím, znáš mně. Tuning forever.
15. 3. 2005 19:06
Re: BERTOŇÁK
Tady Bertoňák. Brabus neznám. Jarda jo. Asi taky tuninguje v jiný ulici než mi s Jardou. Asi moc dobrej není, to bych ho znal. Mám přece papíry na hlavu. Tuning forever