reklama


Kleemann SLK 55K S8 – malý, ale zatraceně rychlý

Kleemann SLK 55K S8 – malý, ale zatraceně rychlý

 
 

Na velmi rychlá překvapení od dánského úpravce vozů M-B, firmy Kleemann, jsme si již zvykli. Posledním vozem z jeho ušlechtilé stáje je Kleemann SLK 55K S8, který kombinuje kompaktní rozměry modelu SLK se výkonem téměř 600 k!

Na velmi rychlá překvapení od dánského úpravce vozů M-B, firmy Kleemann, jsme si již zvykli. Posledním vozem z jeho ušlechtilé stáje je Kleemann SLK 55K S8, který kombinuje kompaktní rozměry modelu SLK se výkonem téměř 600 k!

Firma Kleemann se proslavila svou oblibou v používání mechanických kompresorů pro přeplňování motorů. Stejný osud tedy potkal také dvoumístný roadster SLK 55 AMG. Jeho atmosférický V8 o objemu 5,5 litru dostal Kleemannův kompresorový kit, který přeplňuje motor tlakem 0,5 baru. Jen tato samotná úprava vystřelila sériový výkon 265 kW (360 k) na mohutných 404 kW (550 k). Točivý moment také nabral dalších 208 Nm na finálních 718 Nm. To ovšem technikům firmy nestačilo a tak postupovali dále. Sáhli do svých zásob a osadili motor ještě dalším kitem, který nese označení Stage 8. Za tímto označením se skrývá radikálně přeprogramovaná řídící jednotka a nově tvarované vačkové hřídele. Přidalo se ještě, zcela nově navržené, výfukové potrubí včetně sběrného potrubí přímo na motoru, vyrobené z nerezivějící oceli a osazené čtyřmi sportovními kovovými katalyzátory. Ukončené je dvěmi lichoběžníkovými koncovkami. Po celkovém sladění všech těchto prvků se motor může chlubit výkonem 438 kW (596 k) při 5800 ot/min a točivým momentem 770 Nm při 2000 ot/min. Tato síla postačuje malému vozu k raketovému zrychlení z 0-100 km/h za fantastických 3,7 sekundy(!) a 200 km/h dosáhne za neméně famózních 12,3 sekundy. Z bezpečnostních důvodů je nejvyšší rychlost vozu omezena na kulatých 300 km/h.

Tyto výkony však nejsou umožněny pouze silným motorem. Podvozek byl osazen novým diferenciálem zadní hnací nápravy, který má 60procentní svornost. Napomáhá tak lepšímu přenosu výkonu oběma koly. Ta mají na zadní nápravě rozměr pneumatik až 275/30 ZR 19, které jsou osazeny na třídílných kovaných ráfcích 9,5J x 19, designu TS-6. Přední kola jsou skromnější, 235/35 ZR 19 na ráfcích 8,5J x 19. Tvar paprsků těchto kol byl optimalizován tak, aby odsával vzduch kolem brzd a tím i zpod vozu. Když byly již zmíněny brzdy, také ty nemají se sériovým provedením nic společné. Osazeny jsou ty největší z Kleemannovy produkce, na přední nápravě jsou dvoudílné duté a příčně vrtané kotouče 396 x 36 mm svírané kovanými třmeny se šesti pístky. Zadní kotouče jsou poněkud menší, 342 x 28 mm a také třmeny mají „pouze“ čtyři pístky. Upravena byla také charakteristika odpružení podvozku, aby se vůz tolik nenakláněl v zatáčkách.

O co větší jsou zásahy pod kapotou, o to decentnější je úprava vnějšího vzhledu. Na přídi přibyl pod sériovým spoilerem ještě decentní nástavec a nemůže zde chybět stylizované K místo trojcípé hvězdy. Na zádi si našel místo nový difuzor, který integruje v každém rohu jednu koncovku výfuku. Interiér má v nabídce, dnes již klasické prvky – celokožené čalounění, případně kombinaci kůže/semiš (alcantara), prahovou lištu s prosvíceným logem úpravce, sportovní volant či obklady z uhlíkového kompozitu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Daniel Křetínský konečně ovládl Energetický a průmyslový holding Daniel Křetínský konečně ovládl Energetický a průmyslový holding

Energetický a průmyslový holding dokončil prodej 31…

Už ne tolik migrantů, přijímejme migrantky. Poslanec CDU se bojí nerovnováhy v Německu Už ne tolik migrantů, přijímejme migrantky. Poslanec CDU se bojí nerovnováhy v Německu

Upřednostnit mezi migranty přijímanými v Německu ženy…

Japonská Softbank spojí síly s tchajwanským Foxconnem, investují do technologií Japonská Softbank spojí síly s tchajwanským Foxconnem, investují do technologií

Japonská skupina Softbank, která investuje převážně v…

Fortuna má jako první licenci k on-line hazardu Fortuna má jako první licenci k on-line hazardu

Sázková kancelář Fortuna je první českou společností,…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila! Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila!

Motorkář ve Velké Británii natočil konflikt mezi…

První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

 




Mercedes Benz SLK 350 a CLK 350 – Nesnadná volba Mercedes Benz SLK 350 a CLK 350 – Nesnadná volba

Dva otevřené vozy, stejný výrobce, téměř stejný motor…

Mercedes-Benz SLK: automobilka oslavuje 500.000 prodaných vozů Mercedes-Benz SLK: automobilka oslavuje 500.000 prodaných vozů

V roce 1996 automobilka Mercedes-Benz uvedla sériové…

 



 
Moskvič mezi rekordmany: V Německu najel tento kousek přes milion kilometrů

Moskvič mezi rekordmany: V Německu najel tento kousek přes milion kilometrů

Dnes 16:59

Sedmaosmdesátiletý Němec najezdil se svým moskvičem za 40 let více, než milion kilometrů. Pochvaluje si spolehlivost a nenáročný servis.




Blesk.cz

Merkelová do Německa přilákala migranty, její poslanec pro ně chce hojnost žen

Merkelová do Německa přilákala migranty, její…

Příjmat v Německu hlavně ženy navrhl poslanec CDU Kai Wegner, tedy ze strany kancléřky Angely Merkelové. V…

 

iSport.cz

Štybar před klasikami: Chci konečně vyhrávat, druhá místa nikoho nezajímají

Štybar před klasikami: Chci konečně vyhrávat, druhá…

PŘÍMO Z BELGIE | Podobně jako v posledních letech je Zdeněk Štybar i letos na začátku cyklistického jara velkou…

Kalas: Ve Fulhamu dostávám těžké úkoly. A klobouk dolů před Contem

Kalas: Ve Fulhamu dostávám těžké úkoly. A klobouk…

Pokud není zraněný, můžete si být stoprocentně jistí, že ho najdete v základní jedenáctce Fulhamu. Reprezentační…

 

Reflex.cz

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Ano, Česká republika konečně má protikandidáta k Miloši Zemanovi v nadcházející prezidentské volbě. Je to…

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS mění zažité pořádky a vyzkoušet si ho můžete zdarma

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS…

Stvořili celý nový vesmír, na crowdfoundingové platformě Kickstarter vybrali přes 800 tisíc korun, vymysleli…

 
 
reklama