Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini: Koncept SUV ještě letos, nástupce Gallarda za dva roky

David Bureš
Diskuze (13)
Italská automobilka rozhodla o podobě třetí modelové řady, chystá se i její hybridní varianta.

Vedení automobilky Lamborghini již podle interních zdrojů rozhodlo o tom, jak bude vypadat dlouhou dobu plánovaná třetí modelová řada. Studie supersedanu Estoque, představená v roce 2008 v Paříži, se do sériové výroby nedostane, italský výrobce dá přednost SUV.

Již dříve vedení Lamborghini hovořilo o tom, že pro letošní ženevský autosalon si připravilo velké překvapení. Zprvu se zdálo, že se bude jednat o Aventador LP700-4 Roadster, podle posledních informací by však tímto překvapením měla být studie třetí modelové řady.

Podle jiných zdrojů chystaný koncept neuvidíme v březnu v Ženevě, ale až v dubnu na pekingském autosalonu. Díky tomu, že čínský trh je pro Lamborghini nadmíru důležitý, by byla i tato možnost velice pravděpodobná. Samotná výroba tohoto SUV má začít v roce 2015.

Automobil s interním označením LB 736 má být postaven na stejném základu jako budoucí generace Audi Q7. SUV s býkem ve znaku kvůli nižší hmotnosti zřejmě použije množství hliníku a karbonu. Pod kapotou se pravděpodobně objeví vidlicový desetiválec o výkonu až 423 kW (575 k). V budoucnu by se ale v prodeji mohla objevit hybridní varianta s výkonem až 515 kW (700 k). Takovou silou disponuje dvanáctiválcový Aventador.

Do segmentu SUV míří také Bentley a Maserati. Italská automobilka už loňskou studií Kubang ukázala i možnou podobu chystaného modelu. Lamborghini má přitom k terénním vozům blíže než Bentley či Maserati, na přelomu osmdesátých a devadesátých let se totiž v Sant‘ Agatě vyráběl offroad LM002.

Lamborghini LM002 poháněl 5,2litrový vidlicový dvanáctiválec o výkonu 335 kW (455 k). O automobil byl zájem především na Středním východu, jeden exemplář vlastnil i Udaj Husajn, syn Saddáma Husajna.

Prezident automobilky, Stephan Winkelmann pak nedávno britskému Autocaru sdělil, že nástupce modelu Gallardo nebude v době své premiéry používat přeplňovaný motor. Turbodmychadla v automobilech značky Lamborghini nemáme během současného desetiletí očekávat, v tom následujícím už ale mohou být použita.

Na budoucí babylambo se můžeme těšit zhruba za dva roky. Gallardo je přitom na trhu už od roku 2003 a proti konkurenčnímu Ferrari 458 Italia a McLarenu MP4-12C působí přeci jen zastarale.

SUV, Aventador Roadster a nástupce Gallarda však nejsou jediné vozy, které Lamborghini v dohledné době chystá. V příštím roce totiž vznikne limitovaná edice 20 exemplářů modelu Sesto Elemento. Jedinečný automobil bude určen pouze pro závodní okruhy, pro běžný silniční provoz nebude homologován.

David Bureš
Diskuze (13)
1. 3. 2012 16:41
estoque
strašná škoda, že se vzdali tak nádhernýho konceptu jako Estoque. myslim si, že by byl výjimečný i mezi těma Rapidama, Panamerama a A7/A5 sportbackama, klasická luxusní limuzína - nejspíš velikostí nad CLS - by bylo úžasný, suv je trapná móda... doufám že pujde aspoň o něco superzávodního a výjimečnýho jako byl LM-002, to nebyla leštěnka :-)
1. 3. 2012 16:38
lambo
vůbec dnešní lamba mi už nepřijdou tak extravagantní a převratný jako dřív, už je z toho rychlejší derivát volkswagenu, škoda...
Avatar - Alpinis182
1. 2. 2012 08:31
Re: Konec světa...
To jsem ještě tahal kačera :-)
Mě to prostě nesedí tahle koncepce pro tuto automobilku :/
Avatar - kosmonaut
1. 2. 2012 06:29
Re: Jen houšť a větší kapky
Opravte mne, ale mám dojem, že Lambo traktory stále vyrábí.
31. 1. 2012 22:05
Re: Konec světa...
Lamborghini mělo SUV už v minulosti, v 80. letech. A byla v něm V12 z Lamborghini Countach.