Range Rover Sport 2010: Sportovnější sport

Range Rover Sport 2010: Sportovnější sport

 
 

New York uvidí v následujících dnech premiéru hned tří inovovaných vozů Land Rover/Range Rover. Prvním, kterému se věnujeme, je Range Rover Sport.

Automobilka na autosalon do New Yorku přiváží potvrzení tušených informací o rozšíření motorové palety. Pod kapotu Range Roveru Sport se dostanou nové osmiválce 5,0 V8 s atmosférickým plněním a kompresorovým přeplňováním. Naftovou nabídku bude tvořit nový dvojitě přeplňovaný vidlicový šestiválec 3.0 TDV6 (180 kW, 600 Nm), ale také dříve uvedený naftový osmiválec. Definitivní technická data zatím bohužel nejsou k dispozici, ale Britové slibují ve všech případech vyšší výkony a nižší spotřebu paliva, než u předchůdců novinek.

Konstrukce nových motorů, resp. dalších částí hnacího ústrojí, byla maximálně přizpůsobena aktuálním požadavkům na nízkou spotřebu v kombinovaném cyklu. Nové mechanické přeplňování verze 5.0 V8 S/C využívá kompresor s účinností zvýšenou o 16 %, motor využívá vysokotlaké přímé vstřikování paliva a variabilní časování ventilů. Sníženo bylo vnitřní tření v naftovém motoru. Volnoběžné otáčky naftového šestiválce byly sníženy ze 750 ot./min na 710 ot./min, u zážehového osmiválce pak ze 700 ot./min na 600 ot./min. Systém IPSM (Intelligent Power System Management) s funkcí SRC (Smart Regenerative Charging) zatěžuje alternátor při plynulé jízdě a při brzdění a ne ve chvílích, kdy vozidlo akceleruje. Spotřebu u turbodieselu snižuje také odpojitelný kompresor klimatizace.

Motory vyvíjené společně s Jaguarem mají sice stejný základ, ale v několika konstrukčních řešeních se liší. Zohledněno je především specifické využití vozů v terénu. Olejová vana turbodieselů i zážehových motorů je kvůli větším bočním náklonům hlubší, řemenové pohony pomocných agregátů jsou připraveny na brodění vodou.

Aktualizovaný systém Terrain-Response dostal nový dynamický režim, který upravuje charakter řízení, řazení nebo podvozku ve prospěch bezprostřednějších reakcí na povely řidiče. Chování auta by měly vylepšit nové adaptivní tlumiče i tužší mechanismus řízení.

Dynamika Range Roveru Sport má být čitelnější nejen z jízdních vlastností, ale také z vnějšího vzhledu. Nové sdružené světlomety s diodami podpoří image i rozpoznatelnost vozu v noci, ale vycházejí přitom z klasických tvarů, charakteristických pro Range Rover. Maska dostala nové uspořádání pouze se dvěma lamelami. Nově tvarované jsou ale také blatníky nebo přední nárazník. Na bocích jsou směrovky ze dvou pásů diod a nově provedené větrací otvory v předních blatnících. Inovovaná záď nese nová koncová světla inspirovaná Range Roverem.

V interiéru Range Roveru Sport je řada novinek. Především nová přístrojová deska s o polovinu sníženým počtem ovládacích tlačítek a špičkovými materiály. Nová sedadla mají nabídnout cestujícím lepší pozici, poprvé bude možno u předních sedadel elektricky nastavovat bočnice opěradel.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Stuchlíka: Trocha štěstí Zápisník Jana Stuchlíka: Trocha štěstí

Tvrdě proti Rusku, zavelel americký Kongres a schválil…

Stát nestíhá vyřizovat poptávku po ukrajinských zaměstnancích Stát nestíhá vyřizovat poptávku po ukrajinských zaměstnancích

Rok od spuštění vládního podpůrného programu pro…

Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora

Rok od spuštění vládního pilotního projektu na získání…

 

Štítky SUV Land Rover

 

Tapety

Land Rover Range Rover Sport Land Rover Range Rover Sport
Land Rover Range Rover Sport Land Rover Range Rover Sport
Land Rover Range Rover Sport Land Rover Range Rover Sport
Land Rover Range Rover Sport Land Rover Range Rover Sport
 

Přidat názorDiskuse: Range Rover Sport 2010: Sportovnější sport







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 






 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Včera

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s prázdnou?

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s…

Zdá se vám, že letos houby nerostou? Není to pravda! Jen je třeba vědět, kam na ně! A s tím vám poradíme.

Proč Pavla Tomicová tolik zhubla? Stojí za tím nemoc

Proč Pavla Tomicová tolik zhubla? Stojí za tím nemoc

Měla k tomu vážný důvod! Pavla Tomicová (55), která se na tiskovce k novému seriálu ČT Trapný padesátky…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

O Romech se přece nesmí psát špatně!

O Romech se přece nesmí psát špatně!

Napsal jsem sloupek, takovou impresi, že po Ostravě se procházejí agresívní tlupy Romů, obklopené houfy řvoucích…

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…