Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus CT200h přiveze do nižší střední adaptivní tempomat a pre-crash systém

Ondřej Láník
Diskuze (26)
Až se začátkem roku 2011 dočkají první evropští zákazníci nového hatchbacku Lexus CT200h, dostanou podle výrobce jeden z nejbezpečnějších modelů ve třídě.

Lexus ukázal předsériovou podobu nového CT200h letos na autosalonu v Ženevě. Ačkoliv je evropský trh pro Lexus relativně malý (loni prodáno asi 27 tisíc vozů) ve srovnání s USA (200 tisíc vozů ročně), známé parametry směřují novou modelovou řadu právě na vyspělé trhy starého kontinentu.

Lexus CT200h bude nejmenším vozem značky v celé její skoro pětadvacetileté historii. Je poháněn řadovým zážehovým čtyřválcem objemu 1,8 litru s variabilním časováním ventilů VVT-i, který doplňuje synchronní elektromotor s permanentním magnetem. Nenapájejí jej v současné době hojně užívané lithium-iontové baterie, nýbrž nikl-metal hydridové (NiMH).

Výkonové parametry systému, který je označován jako Lexus Hybrid Drive, dosud nebyly zveřejněny, ve firemních materiálech se ale jedna důležitá informace objevuje. CT 200h je totiž full-hybrid, tedy je schopen jízdy čistě na elektřinu. Bohužel velmi krátké, jen zhruba 2 km rychlostí do 45 km/h. Ještě k Lexus Hybrid Drive: v novince má celkem tři režimy: Eco, Normal a Sport.

CT 200h má poháněná přední kola, o přenos točivého momentu se stará ústrojí E-CVT s plynulou změnou převodů. Hřebenové řízení je vybaveno elektrickým posilovačem. Podvozek s rozvorem 2600 mm a rozchodem kol 1525 mm je zcela nový, není tedy odvozen ze žádného většího modelu. Přední zavěšení obstarávají vzpěry McPherson, vzadu jsou dvojitá příčná ramena. Vůz má jezdit na sedmnáctipalcových kolech z lehkých slitin.

Lexus klade velký důraz na vysokou úroveň bezpečnostní výbavy, kterou dostane CT200h do vínku. Standardem mají být nejen obvyklé čelní, boční a hlavové airbagy, ale taky kolenní airbagy pro řidiče a spolujezdce. Poprvé se do vozu nižší střední třídy dostane adaptivní tempomat, udržující odstup od pomalejšího vozidla v jízdním pruhu. S technikou adaptivního tempomatu bude pracovat taky přednárazový bezpečnostní systém, který zmírňuje následky nevyhnutelné kolize.

Základní vnější rozměry karoserie jsou 4320 x 1765 x 1430 mm, rozvor měří 2600 mm.

Výroba i celosvětový prodej nového zástupce nižší střední třídy začne ještě letos. První vozy budou zákazníkům v Evropě dodány v roce 2011. S novou menší modelovou řadou může Lexus v roce 2011 v Evropě počítat se zvýšením loňského prodeje o 70 až 100 %.

Ondřej Láník
Diskuze (26)
30. 3. 2010 10:01
Re: CETEČKO
takhle bychom pak mohli argumentovat i u ESP, hlídaní jízdních pruhů a pod. Přesto se čím dál víc těchto hračiček objevuje v čím dál menších autech. Je to módní, je to IN, spoustě lidí to vyhovuje a jsou ochotni za to platit, myslím, že se to postupně rozšíří i do dalších modelů
29. 3. 2010 22:15
Re: CETEČKO
Možná je to proto, žes zatím ten adaptivní tempomat nezkusil. V podstatě to má jistý význam jen v ranních špičkách, kdy poskakuješ 50 kilometrů po dálnici, cestou se holíš a když holt to před tebou někdo zase potisící zastaví, nemusíš brzdit, tempomat to zvládne za tebe. Děkuju, nechci, vyzkoušel jsem to a byl jsem z toho dost vydřenej, jak mě to nutilo dodržovat bezpečnosu vzdálenost, a hlavně, jak to brzdilo v době, kdy já bych ještě býval nebrzdil. Je to zařízení pro obrmouly.
Avatar - hattori_hanzo
29. 3. 2010 18:01
Re: lexus
Zvláštní je,že jsi neříkal "tak Japonsko zase máš nad čím přemýšlet" když Golf přišel s elektronicky nastavitelnejma tlumičema a podobně. :no:
29. 3. 2010 16:29
Re: CETEČKO
Proč se nemůžu zbavit divného pocitu, že přijít s adaptivním tempomatem AUDI, nedejbože GURU, tak tu týden čteme pod každým článkem začínaje autobusy od Karosy a konče Maybachem oslavné epopeje rozsahu 500 slov korunované erekcemi BRAVWO BRAVWO ;-)
28. 3. 2010 19:11
Re: CETEČKO
Mazdo, ty z principu nejen, že nemůžeš mluvit za všechny (kdo to je?) ty nemůžeš mluvit ani za sebe. Nemáš zde totiž co sdělit :-!