Mercedes-Benz C 250 CDI BlueEFFICIENCY: 4 válce, 150 kW, 500 Nm, 5,2 l/100 km

Mercedes-Benz C 250 CDI BlueEFFICIENCY: 4 válce, 150 kW, 500 Nm, 5,2 l/100 km

 
 

Nový čtyřválcový motor bude mít premiéru v třídě C, ale dostane se ke slovu i v GLK a nové generaci třídy E. Nejmenší sedan s třícípou hvězdou s ním dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7 sekund, ale spotřeba činí jen 5,2 l/100 km.

Nový motor se známým objemem 2143 cm3 nahradí celkem čtyři zavedené motorizace, v některých případech tak budou pravděpodobně na místě šestiválců již jen čtyřválce. K vrcholné verzi se 150 kW Mercedes-Benz přidá také další dvě se 125 kW a 400 Nm a 100 kW a 330 Nm. Motor může být instalován ve voze jak napříč tak i podélně, rozumí si také s pohonem všech kol 4Matic a splňuje emisní normu Euro 5. Automobilka počítá s rozšířením motoru i do užitkových vozů.

O motoru

Blok motoru je i nadále odlit z litiny, šestnáctiventilové hlavy válců jsou z hliníkové slitiny. Chod motoru je klidný díky dvěma vyvažovacím hřídelům, které jsou nově uloženy v ložiskách s velmi nízkým třením. Přeplňování válců je dvoustupňové, dvě turbodmychadla (menší vysokootáčkové a větší nízkootáčkové) jsou zařazena za sebou, čímž je dosaženo výrazně vyšších plnicích tlaků při širokých možnostech regulace pomocí přepouštěcích obtokových ventilů. Vylepšeno bylo také chlazení celého motoru, které je pro správnou činnost agregátu životně důležité.

Nový motor využívá vstřikování systému common railu čtvrté generace, který pracuje s maximálním tlakem zvýšeným na 200 MPa, což je nárůst o 40 MPa oproti stávajícímu provedení. Nejsilnější verze dokáže generovat výkon 150 kW a točivý moment 500 Nm, což je nárůst o 25 kW a 100 Nm oproti dosud nejsilnější čtyřválcové verzi s označením 220 CDI. Zlepšení parametrů motoru má na svědomí také větší maximální tlak ve válcích (až 20 MPa). Byl dále snížen kompresní poměr a to z 17,5:1 na 16,2:1, tvar spalovací komory byl optimalizován pro novou techniku. Oproti předchozí generaci nabídne ta současná nejen větší výkon, ale také čistší výfukové zplodiny a menší spotřebu.

Nový vznětový čtyřválec Mercedes-Benz
Varianta200 CDI220 CDI250 CDI
Zdvihový objem [cm3]214321432143
Válce/ventily4/44/44/4
Vrtání x zdvih [mm]83 x 9983 x 9983 x 99
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]100/3000-4600125/3200-4800150/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]330/1600-2800400/1400-2800500/1600-1800

Prototyp agregátu stihl od srpna 2005 najet deset milionů kilometrů. Nejsilnější varianta 250 CDI urychlí tento sedan střední třídy z klidu na 100 km/h za pouhých 7 sekund. V kombinovaném cyklu si řekne o 5,2 litru nafty na 100 kilometrů.

Mercedes-Benz C 250 CDI BlueEFFICIENCY Prime Edition
Prvním působištěm silného čtyřválce bude model C 250 CDI BlueEFFICIENCY. Mercedes-Benz jej uvede zvláštní zaváděcí sérií Prime Edition se zvýhodněnou výbavou čítající 5000 vozů.

Provedení BlueEFFICIENCY má standardně několik opatření, které přímo ovlivňují jízdní odpory nebo provozní podmínky motoru. Celá podlaha je tak například zakrytovaná, zrcátka mají speciálně tvarované kryty s nižším aerodynamickým odporem, pneumatiky mají o 10 % nižší valivý odpor a posilovač řízení je vybaven managementem, který uzavíráním ventilu dále snižuje ztráty. O vhodném okamžiku přeřazení šestistupňové ručně řazené převodovky informuje nový ukazatel na přístrojovém štítu.

Za 40.638 Euro (cca 1 milion Kč) dostanete v Německu model, vycházející z výbavy Avantgarde. Automobil je standardně dodáván s koly z lehkých slitin a pneumatikami 205/55 R16, ale kdo je ochoten slevit z extrémně nízké spotřeby, dostane bez příplatku větší rozměr. V nabídce jsou čtyři metalické barvy: černá obsidian, stříbrné palladium a iridium a exkluzivní diamantová bílá.

Mercedes-Benz třídy C - čtyřválcová CDI
MotorizaceC 200 CDI BE (současná gen.)C 220 CDI (současná gen.)C 250 CDI BE (nová gen.)
Zdvihový objem [cm3]214321432143
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]100/3800125/3800150/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]270/1600-3400400/2000500/1600-1800
Max. rychlost [km/h]220229250
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,48,57,0
Komb. spotř. [l/100 km]5,15,95,2

Pozn. BE = BlueEFFICIENCY

Spolupracujeme s TipCars.com
Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy

"Chtěli bychom do České republiky během pár let přinést…

České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců

Společnosti v České Republice nevěnují větší pozornost…

Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali

Podle šéfa lidovců jsou začátky dalších vln EET úmyslně…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále

Pokud jste fanoušky atmosférických motorů, máme pro vás…

Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje? Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje?

V Austrálii se proti sobě postavilo trio, které spojuje…

 



 
VW Golf GTI TCR je závoďák (téměř) pro každého. Prozkoumali jsme jej v Rakousku (+video)

VW Golf GTI TCR je závoďák pro každého. Zkoumali jsme jej v Rakousku (+video)

Dnes 18:15

U jezera Wörthersee jsme se důkladně seznámili s GTI pro sérii TCR.




Blesk.cz

Legolasova bývalka se podruhé vdala! Jejím vyvoleným je mladý miliardář

Legolasova bývalka se podruhé vdala! Jejím vyvoleným…

Exmanželka Legolase z Pána prstenů alias Orlanda Blooma (40), modelka Miranda Kerr (34) se podruhé vdala! Svatbu…

Musíme pracovat aspoň do 70 let, spočítali experti. Děsí je stárnutí populace

Musíme pracovat aspoň do 70 let, spočítali experti.…

Důchodový věk ve vyspělých zemích by se měl zvýšit na 70 let. Ve své nejnovější studii to tvrdí odborníci…

 

iSport.cz

Čermák na EURO nejede. Po bouračce má tři zlomená žebra

Čermák na EURO nejede. Po bouračce má tři zlomená žebra

Přežil děsivou nehodu, naštěstí. Jeho fotbalovou kariéru to ale může nepříjemně poznamenat. Sparťan Aleš Čermák,…

Baník slaví návrat do ligy! Znojmo zničil 3:0, Opavě výhra nestačila

Baník slaví návrat do ligy! Znojmo zničil 3:0, Opavě…

Dokázali to! Fotbalisté Baníku Ostrava zvládli poslední ligový zápas proti Znojmu a stvrdili tak svůj návrat do…

 

Reflex.cz

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí ji pochválil a navrhl na cenu děkana. Případ vzbudil rozpaky a údiv

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí…

Je samozřejmě možné, že jsme Kryštofa Ambrůze z Fakulty výtvarných umění VUT nepochopili. Druhá možnost je ale…

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…