Mercedes-Benz C 250 CDI BlueEFFICIENCY: 4 válce, 150 kW, 500 Nm, 5,2 l/100 km

Mercedes-Benz C 250 CDI BlueEFFICIENCY: 4 válce, 150 kW, 500 Nm, 5,2 l/100 km

 
 

Nový čtyřválcový motor bude mít premiéru v třídě C, ale dostane se ke slovu i v GLK a nové generaci třídy E. Nejmenší sedan s třícípou hvězdou s ním dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7 sekund, ale spotřeba činí jen 5,2 l/100 km.

Nový motor se známým objemem 2143 cm3 nahradí celkem čtyři zavedené motorizace, v některých případech tak budou pravděpodobně na místě šestiválců již jen čtyřválce. K vrcholné verzi se 150 kW Mercedes-Benz přidá také další dvě se 125 kW a 400 Nm a 100 kW a 330 Nm. Motor může být instalován ve voze jak napříč tak i podélně, rozumí si také s pohonem všech kol 4Matic a splňuje emisní normu Euro 5. Automobilka počítá s rozšířením motoru i do užitkových vozů.

O motoru

Blok motoru je i nadále odlit z litiny, šestnáctiventilové hlavy válců jsou z hliníkové slitiny. Chod motoru je klidný díky dvěma vyvažovacím hřídelům, které jsou nově uloženy v ložiskách s velmi nízkým třením. Přeplňování válců je dvoustupňové, dvě turbodmychadla (menší vysokootáčkové a větší nízkootáčkové) jsou zařazena za sebou, čímž je dosaženo výrazně vyšších plnicích tlaků při širokých možnostech regulace pomocí přepouštěcích obtokových ventilů. Vylepšeno bylo také chlazení celého motoru, které je pro správnou činnost agregátu životně důležité.

Nový motor využívá vstřikování systému common railu čtvrté generace, který pracuje s maximálním tlakem zvýšeným na 200 MPa, což je nárůst o 40 MPa oproti stávajícímu provedení. Nejsilnější verze dokáže generovat výkon 150 kW a točivý moment 500 Nm, což je nárůst o 25 kW a 100 Nm oproti dosud nejsilnější čtyřválcové verzi s označením 220 CDI. Zlepšení parametrů motoru má na svědomí také větší maximální tlak ve válcích (až 20 MPa). Byl dále snížen kompresní poměr a to z 17,5:1 na 16,2:1, tvar spalovací komory byl optimalizován pro novou techniku. Oproti předchozí generaci nabídne ta současná nejen větší výkon, ale také čistší výfukové zplodiny a menší spotřebu.

Nový vznětový čtyřválec Mercedes-Benz
Varianta200 CDI220 CDI250 CDI
Zdvihový objem [cm3]214321432143
Válce/ventily4/44/44/4
Vrtání x zdvih [mm]83 x 9983 x 9983 x 99
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]100/3000-4600125/3200-4800150/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]330/1600-2800400/1400-2800500/1600-1800

Prototyp agregátu stihl od srpna 2005 najet deset milionů kilometrů. Nejsilnější varianta 250 CDI urychlí tento sedan střední třídy z klidu na 100 km/h za pouhých 7 sekund. V kombinovaném cyklu si řekne o 5,2 litru nafty na 100 kilometrů.

Mercedes-Benz C 250 CDI BlueEFFICIENCY Prime Edition
Prvním působištěm silného čtyřválce bude model C 250 CDI BlueEFFICIENCY. Mercedes-Benz jej uvede zvláštní zaváděcí sérií Prime Edition se zvýhodněnou výbavou čítající 5000 vozů.

Provedení BlueEFFICIENCY má standardně několik opatření, které přímo ovlivňují jízdní odpory nebo provozní podmínky motoru. Celá podlaha je tak například zakrytovaná, zrcátka mají speciálně tvarované kryty s nižším aerodynamickým odporem, pneumatiky mají o 10 % nižší valivý odpor a posilovač řízení je vybaven managementem, který uzavíráním ventilu dále snižuje ztráty. O vhodném okamžiku přeřazení šestistupňové ručně řazené převodovky informuje nový ukazatel na přístrojovém štítu.

Za 40.638 Euro (cca 1 milion Kč) dostanete v Německu model, vycházející z výbavy Avantgarde. Automobil je standardně dodáván s koly z lehkých slitin a pneumatikami 205/55 R16, ale kdo je ochoten slevit z extrémně nízké spotřeby, dostane bez příplatku větší rozměr. V nabídce jsou čtyři metalické barvy: černá obsidian, stříbrné palladium a iridium a exkluzivní diamantová bílá.

Mercedes-Benz třídy C - čtyřválcová CDI
MotorizaceC 200 CDI BE (současná gen.)C 220 CDI (současná gen.)C 250 CDI BE (nová gen.)
Zdvihový objem [cm3]214321432143
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]100/3800125/3800150/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]270/1600-3400400/2000500/1600-1800
Max. rychlost [km/h]220229250
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,48,57,0
Komb. spotř. [l/100 km]5,15,95,2

Pozn. BE = BlueEFFICIENCY

Spolupracujeme s TipCars.com
K bankmatu jen se smartphonem. Wells Fargo zavádí bezkontaktní bankomaty K bankmatu jen se smartphonem. Wells Fargo zavádí bezkontaktní bankomaty

Klienti americké banky Wells Fargo & Co mohou ve…

Glosa Igora Záruby: Hubatá trefa do černého Glosa Igora Záruby: Hubatá trefa do černého

Evropa má zase skandál, tentokrát slovní. Jeroen…

Stavba Pražského okruhu pokročila do další etapy Stavba Pražského okruhu pokročila do další etapy

Klíčová studie EIA bude připravena v polovině dubna, poté…

Ministři si přehazují pokutu za Faltýnka Ministři si přehazují pokutu za Faltýnka

Socialisté míní, že 22 milionů korun by měl zaplatit šéf…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále

Pokud jste fanoušky atmosférických motorů, máme pro vás…

Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje? Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje?

V Austrálii se proti sobě postavilo trio, které spojuje…

 



 
Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Dnes 08:00

Původní Freelander byl produktem již zaniklé skupiny MG/Rover. Líbivý a obchodně velmi úspěšný vůz skvěle zachytil nastupující vlnu SUV. Z pohledu spolehlivosti však šlo doslova o průšvih. Zlepšila se druhá generace?




Blesk.cz

Miláček publika lachtan Meloun: Nejen s ním Zoo Praha nabízí setkání

Miláček publika lachtan Meloun: Nejen s ním Zoo…

Setkání s lachtaní rodinkou v zázemí a polibek od lachtana Melounka je jen jednou z novinek a překvapení, která…

Žantovský si veřejně spletl Klause s Havlem. Jak to exprezident ustál?

Žantovský si veřejně spletl Klause s Havlem. Jak to…

I zkušený diplomat se může někdy pořádně „seknout“. Své o tom ví i exvelvyslanec v USA, Velké Británii a Izraeli…

 

iSport.cz

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól: Věděl jsem, co udělám

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól:…

Tohle může být hráč české budoucnosti! Záložník Jakub Jankto svůj premiérový start za národní tým okořenil…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři lidi, sám pak přišel o život

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři…

Muž ozbrojený nožem zranil blízko britského parlamentu v Londýně policistu. Bezprostředně po útoku jej policie…

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…