Mercedes-Benz C 250 CDI BlueEFFICIENCY: 4 válce, 150 kW, 500 Nm, 5,2 l/100 km

Mercedes-Benz C 250 CDI BlueEFFICIENCY: 4 válce, 150 kW, 500 Nm, 5,2 l/100 km

 
 

Nový čtyřválcový motor bude mít premiéru v třídě C, ale dostane se ke slovu i v GLK a nové generaci třídy E. Nejmenší sedan s třícípou hvězdou s ním dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7 sekund, ale spotřeba činí jen 5,2 l/100 km.

Nový motor se známým objemem 2143 cm3 nahradí celkem čtyři zavedené motorizace, v některých případech tak budou pravděpodobně na místě šestiválců již jen čtyřválce. K vrcholné verzi se 150 kW Mercedes-Benz přidá také další dvě se 125 kW a 400 Nm a 100 kW a 330 Nm. Motor může být instalován ve voze jak napříč tak i podélně, rozumí si také s pohonem všech kol 4Matic a splňuje emisní normu Euro 5. Automobilka počítá s rozšířením motoru i do užitkových vozů.

O motoru

Blok motoru je i nadále odlit z litiny, šestnáctiventilové hlavy válců jsou z hliníkové slitiny. Chod motoru je klidný díky dvěma vyvažovacím hřídelům, které jsou nově uloženy v ložiskách s velmi nízkým třením. Přeplňování válců je dvoustupňové, dvě turbodmychadla (menší vysokootáčkové a větší nízkootáčkové) jsou zařazena za sebou, čímž je dosaženo výrazně vyšších plnicích tlaků při širokých možnostech regulace pomocí přepouštěcích obtokových ventilů. Vylepšeno bylo také chlazení celého motoru, které je pro správnou činnost agregátu životně důležité.

Nový motor využívá vstřikování systému common railu čtvrté generace, který pracuje s maximálním tlakem zvýšeným na 200 MPa, což je nárůst o 40 MPa oproti stávajícímu provedení. Nejsilnější verze dokáže generovat výkon 150 kW a točivý moment 500 Nm, což je nárůst o 25 kW a 100 Nm oproti dosud nejsilnější čtyřválcové verzi s označením 220 CDI. Zlepšení parametrů motoru má na svědomí také větší maximální tlak ve válcích (až 20 MPa). Byl dále snížen kompresní poměr a to z 17,5:1 na 16,2:1, tvar spalovací komory byl optimalizován pro novou techniku. Oproti předchozí generaci nabídne ta současná nejen větší výkon, ale také čistší výfukové zplodiny a menší spotřebu.

Nový vznětový čtyřválec Mercedes-Benz
Varianta200 CDI220 CDI250 CDI
Zdvihový objem [cm3]214321432143
Válce/ventily4/44/44/4
Vrtání x zdvih [mm]83 x 9983 x 9983 x 99
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]100/3000-4600125/3200-4800150/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]330/1600-2800400/1400-2800500/1600-1800

Prototyp agregátu stihl od srpna 2005 najet deset milionů kilometrů. Nejsilnější varianta 250 CDI urychlí tento sedan střední třídy z klidu na 100 km/h za pouhých 7 sekund. V kombinovaném cyklu si řekne o 5,2 litru nafty na 100 kilometrů.

Mercedes-Benz C 250 CDI BlueEFFICIENCY Prime Edition
Prvním působištěm silného čtyřválce bude model C 250 CDI BlueEFFICIENCY. Mercedes-Benz jej uvede zvláštní zaváděcí sérií Prime Edition se zvýhodněnou výbavou čítající 5000 vozů.

Provedení BlueEFFICIENCY má standardně několik opatření, které přímo ovlivňují jízdní odpory nebo provozní podmínky motoru. Celá podlaha je tak například zakrytovaná, zrcátka mají speciálně tvarované kryty s nižším aerodynamickým odporem, pneumatiky mají o 10 % nižší valivý odpor a posilovač řízení je vybaven managementem, který uzavíráním ventilu dále snižuje ztráty. O vhodném okamžiku přeřazení šestistupňové ručně řazené převodovky informuje nový ukazatel na přístrojovém štítu.

Za 40.638 Euro (cca 1 milion Kč) dostanete v Německu model, vycházející z výbavy Avantgarde. Automobil je standardně dodáván s koly z lehkých slitin a pneumatikami 205/55 R16, ale kdo je ochoten slevit z extrémně nízké spotřeby, dostane bez příplatku větší rozměr. V nabídce jsou čtyři metalické barvy: černá obsidian, stříbrné palladium a iridium a exkluzivní diamantová bílá.

Mercedes-Benz třídy C - čtyřválcová CDI
MotorizaceC 200 CDI BE (současná gen.)C 220 CDI (současná gen.)C 250 CDI BE (nová gen.)
Zdvihový objem [cm3]214321432143
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]100/3800125/3800150/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]270/1600-3400400/2000500/1600-1800
Max. rychlost [km/h]220229250
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,48,57,0
Komb. spotř. [l/100 km]5,15,95,2

Pozn. BE = BlueEFFICIENCY

Spolupracujeme s TipCars.com
Izrael otáčí, desítky tisíc nelegálních migrantů nedeportuje Izrael otáčí, desítky tisíc nelegálních migrantů nedeportuje

Izraelská vláda  nejvyššímu soudu v zemi oznámila, že…

Ukrajina chystá úder na menšiny, varuje šéf maďarské diplomacie Ukrajina chystá úder na menšiny, varuje šéf maďarské diplomacie

Ukrajina připravuje třetí úder proti národnostním…

Slovenskou ministryní vnitra bude dosavadní náměstkyně Saková Slovenskou ministryní vnitra bude dosavadní náměstkyně Saková

Slovenský premiér Peter Pellegrini navrhl do funkce…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto! Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto!

Trocha fantazie a vzpomínky na letecký design Saabu jsou…

 



Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále

Pokud jste fanoušky atmosférických motorů, máme pro vás…

Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje? Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje?

V Austrálii se proti sobě postavilo trio, které spojuje…

 



 
Závod vodíkových autíček: Proč nestačila dráha?

Závod vodíkových autíček: Proč nestačila dráha?

Dnes 17:56

Ve vstupní hale stavební fakulty ČVUT v Dejvicích je živo. Hlahol bezmála stovky pubertálních výrostků se míchá se svištivým bzučením dvanácti aut na dálkové ovládání, která se docela zostra míhají po závodním oválu rozestavěném přes celou halu.




Blesk.cz

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

Děsivý manévr na silnici v Chebsku: Nepředjížděl, vyhýbal se, brání dopravce řidiče kamionu

Děsivý manévr na silnici v Chebsku: Nepředjížděl,…

Scénu jako vystřiženou z ulítlých ruských videí se podařilo natočit řidičce na obchvatu Chebu. Jeden ohromný…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Lenc odmítl smlouvu v Boleslavi. Míří do Liberce k největšímu rivalovi

Lenc odmítl smlouvu v Boleslavi. Míří do Liberce k…

Hokejisty Mladé Boleslavi opouští útočník Radan Lenc. Šestadvacetiletý odchovanec klubu podle sportovního…

 

Reflex.cz

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat město? Kde začíná cenzura?

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat…

Brno žije! Divadlo žije! Národní divadlo Brno zařadilo do květnového festivalu Divadelní svět Brno představení…

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Socha kamenného rytíře s brněním nebo pláštěm a taseným mečem se opírá o erb s městskými znaky. Každý obchodník,…