Mercedes-Benz E 200 CGI a E 200 CDI: Nový čtyřválcový základ pro třídu E
Číselné označení chystaných verzí může mást – mají totiž shodný objem jako další čtyřválcové motory v třídě E. Pod E 200 CGI se tak skrývá přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,8 l, který má nejvyšší výkon 135 kW. Je tak o 15 kW slabší než dosavadní základ E 250 CGI. Sedanu propůjčuje slušnou dynamiku: zrychlení na 100 km/h trvá 8,5 s, nejvyšší rychlost je 232 km/h. Kombinovaná spotřeba je 7,2 l/100 km, o 0,1 l méně než u E 250 CGI. Na rozdíl od něj ale E 200 CGI má místo automatické převodovky šestistupňový manuál.
Turbodiesel E 200 CDI má objem 2,2 litru. Dosahuje výkonu 100 kW, tedy o 25 kW méně než E 220 CDI se stejně velkým motorem, údaje o maximu točivého momentu Mercedes zatím bohužel nezveřejnil. Akcelerace na 100 km/h tomuto provedení trvá 10,2 s a nejvyšší rychlost je 210 km/h. Kombinovaná spotřeba je 5,2 l/100 km, což také představuje úsporu 0,1 l.
Oba motory vyhovují emisní normě Euro 5 a jsou vybaveny úsporným balíčkem BlueEfficiency, který zahrnuje mimo jiné funkci start-stop. Cena dieselového E 200 CDI je pro německý trh stanovena na 38.735 Euro (1 milion Kč), benzinové E 200 CGI bude stát od 39.508 Euro (1,030 milionu Kč).