Mercedes-Benz CLS: Konec výroby první generace
Mercedes-Benz třídy CLS je prvním autem moderní doby, které se honosilo označením čtyřdveřové kupé. Z kontroverzního spojení, se kterým se dodnes mnozí automobiloví fanoušci zcela nevyrovnali, se dnes stalo téměř marketingové klišé. Mercedes-Benz CLS jej ale do velké míry skutečně naplňuje.
Samotná myšlenka vytvořit čtyřdveřové auto se splývavou zádí není nová. V historii nalezneme mnoho příkladů, především z 60tých a 70tých let. S CLS ale Mercedes vytvořil stylový čtyřmístný sedan se siluetou karoserie kupé. Techniku poskytl konvenční sedan třídy E, design je ale zcela svébytný a pochází z pera Michaela Finka. Vůz s kódovým označením C219 se představil v roce 2004, konkurenční značky tak Mercedes předběhl o řadu let.
Na výběr bylo pět motorů: jediný turbodiesel CLS 320 CDI (od loňska modernizovaný na CLS 350 CDI), šestiválce CLS 280 a CLS 350, osmiválec CLS 500 a nejostřejší verze CLS 55 AMG s kompresorovým osmiválcem, později nahrazená atmosférickým CLS 63 AMG.
Za necelých šest let od zahájení prodeje v říjnu 2004 se k zákazníkům dostalo celkem 170 tisíc kusů třídy CLS. Poslední vyrobený kus řady 219, který v Sindelfingenu sjel z výrobní linky 26. července 2010, je americká specifikace CLS 550 (v Evropě se prodává jako CLS 500) v černé barvě, s AMG paketem a vzduchovým podvozkem Airmatic.
Výrobní linka v Sindelfingenu nyní projde přestavbou, aby mohla spustit výrobu nové generace CLS. Ta se představí na podzim, zřejmě na říjnovém autosalonu v Paříži. V interním kódovém označení bude pojmenována C218.