Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz: Osmiválců se nevzdáme

Tomáš Dusil
Diskuze (38)
Osmiválcový motor patří k Mercedesu snad od nepaměti. Nyní však víceválcovým motorů zvoní hrana. Důvodem je neustálé snižování emisí, což je pro velké motory trochu oříšek. Přesto nejstarší automobilová značka bojuje a my jen doufáme, že boj vyhraje.

Downsizing řádí i v nejvyšší automobilové třídě. Už v minulé generaci třídy S (W221) nabídnul Mercedes-Benz čtyřválcový motor. Vzpomínáte na S 250 CDI? V současné generaci W222 je tento agregát zatím pouze základem hybridní verze S 300 Hybrid. Vzhledem k tomu, že Mercedes připravuje novou generaci motorů, není vyloučeno, že se čtyřválec coby samostatná jednotka pod kapotou největšího Mercedesu opět objeví.

V8 prý navždy

A jak to tedy bude s osmiválci? Na nedávné prezentaci nové řady GLC vznesli australští novináři dotaz na toto téma přímo k řediteli vývoje značky Dr. Thomasu Weberovi. A ten sdělil následující: „Jsme připraveni zůstat i nadále u osmiválcových motorů“.

Tato odpověď jistě všechny potěšila. A jestli někoho zároveň překvapila, měl by přemýšlet. Navzdory době se budou i nadále vyrábět auta jízdně zajímavá. Aby tomu tak bylo, musejí nabídnout odpovídající jízdní projev. A ten čtyřválec, jakkoliv moderní s přeplňováním, může poskytnout jen omezeně. Ne z hlediska výkonu či točivého momentu. Jde spíše o projev jako takový, třeba akustický či jiný. Také je otázkou, zda by zákazníci akceptovali třeba Mercedes-AMG GT se čtyřválcem. Trochu úsměvná kombinace...

Klíčem jsou nejen nové technologie

Podle vyjádření Webera jsou klíčem ke splnění stále přísnějších emisních předpisů nové technologie. Cíl pro rok 2020 je snížit množství emisí oxidu uhličitého na hodnotu 95 gramů na ujetý kilometr. Jde o průměrný údaj na fleet. To znamená, že pokud bude Mercedes-Benz vyrábět osmiválce, musí zároveň vyrábět také tříválce a ty masově nasadit. Jinak to zřejmě vykompenzovat nepůjde.

Dr. Weber také prozradil, že Mercedes-Benz hodlá v budoucnu zmenšovat objem svého osmiválce. Tomu i lze věřit, neboť AMG kdysi používalo V8 o objemu 6,2 litru. Později 5,5 litru a nyní je to pouze čtyřlitr. Takže osmiválce snad budou. Minimálně u Mercedesu-Benzu...

Tomáš Dusil
Diskuze (38)
19. 7. 2015 09:54
Re: 2 litrovej 8 valec
Není to přes 60%, ale přesně 50% a nemění to nic na tom, že kdyby byla vůle, tak se bez uhelek za pár let obejdem.. A i kdyby se ta elektřina vyráběla stále stejně z uhlí, tak je to ekologičtější a pro nás ekonomičtější, než spalovat jarabášskou ropu..

[odkaz]

18. 7. 2015 21:47
Re: 2 litrovej 8 valec
protoze je to dobrej business ;-) rekni uhelnym baronum co natom vydelavaj miliardy ze jim to zavres, v tu chvili se odsoudis k smrti ;-)

i s blbejma jadermaka muzem podekovat Rusakum ze si z Ceskoslovenska tenkrat udelali "testovaci uzemi" a zkouseli se zde ruzne typi reaktoru, nebejt toho tak dnes mozna nemame ani Temelin nebo Dukovany, na Slovensku byl takovej Ruskej pokus kuprikladu A1, a kde by dnes Slovaci byli s elektrinou kdyby se vedle nepostavila moderni jaderka

kde by byla CR kdyby se nepostavili Dukovany a Temelin, elektrinu bysme nevyvazeli, ale dovazeli a to za tezkej peniz, a tohle stoji v mnoha zpravach Statního uradu pro jadernou bezpecnost ;-)

a schvalne se koukni na to jak ma CR energetika a podily vyroby vypadat za 10-20-30 let, ty dokumenty jsou verejne dostupne ;-)
Avatar - Hammunasakra
18. 7. 2015 19:26
Re: GLE
Jak EU k nám? My sme EU ;-)
Avatar - Hammunasakra
18. 7. 2015 19:24
Re: 2 litrovej 8 valec
Nojo sme sto let za opicema 8-s

A přitom jsme 3. největší vývozce v Evropě!
Avatar - CHerokee
18. 7. 2015 19:21
Re: GLE
Bohužel EU se k nám chová hrozně macešsky v tomto :-(