Mercedes-Benz: Osmiválců se nevzdáme
Downsizing řádí i v nejvyšší automobilové třídě. Už v minulé generaci třídy S (W221) nabídnul Mercedes-Benz čtyřválcový motor. Vzpomínáte na S 250 CDI? V současné generaci W222 je tento agregát zatím pouze základem hybridní verze S 300 Hybrid. Vzhledem k tomu, že Mercedes připravuje novou generaci motorů, není vyloučeno, že se čtyřválec coby samostatná jednotka pod kapotou největšího Mercedesu opět objeví.
V8 prý navždy
A jak to tedy bude s osmiválci? Na nedávné prezentaci nové řady GLC vznesli australští novináři dotaz na toto téma přímo k řediteli vývoje značky Dr. Thomasu Weberovi. A ten sdělil následující: „Jsme připraveni zůstat i nadále u osmiválcových motorů“.
Tato odpověď jistě všechny potěšila. A jestli někoho zároveň překvapila, měl by přemýšlet. Navzdory době se budou i nadále vyrábět auta jízdně zajímavá. Aby tomu tak bylo, musejí nabídnout odpovídající jízdní projev. A ten čtyřválec, jakkoliv moderní s přeplňováním, může poskytnout jen omezeně. Ne z hlediska výkonu či točivého momentu. Jde spíše o projev jako takový, třeba akustický či jiný. Také je otázkou, zda by zákazníci akceptovali třeba Mercedes-AMG GT se čtyřválcem. Trochu úsměvná kombinace...
Klíčem jsou nejen nové technologie
Podle vyjádření Webera jsou klíčem ke splnění stále přísnějších emisních předpisů nové technologie. Cíl pro rok 2020 je snížit množství emisí oxidu uhličitého na hodnotu 95 gramů na ujetý kilometr. Jde o průměrný údaj na fleet. To znamená, že pokud bude Mercedes-Benz vyrábět osmiválce, musí zároveň vyrábět také tříválce a ty masově nasadit. Jinak to zřejmě vykompenzovat nepůjde.
Dr. Weber také prozradil, že Mercedes-Benz hodlá v budoucnu zmenšovat objem svého osmiválce. Tomu i lze věřit, neboť AMG kdysi používalo V8 o objemu 6,2 litru. Později 5,5 litru a nyní je to pouze čtyřlitr. Takže osmiválce snad budou. Minimálně u Mercedesu-Benzu...