Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz S 65 AMG: ať žije král

Ondřej Láník
Diskuze (47)
Dvanáctiválec v S 600 ani tentokrát nezůstane nejsilnějším motorem vlajkové lodi Mercedesu. V Detroitu se představí nový S 65 AMG, tedy třída S v úpravě dvorního ladiče, firmy AMG. Jako obvykle je i tentokrát zpráva výrobce plná superlativů.

Dvanáctiválec v S 600 ani tentokrát nezůstane nejsilnějším motorem vlajkové lodi Mercedesu. V Detroitu se představí nový S 65 AMG, tedy třída S v úpravě dvorního ladiče, firmy AMG. Jako obvykle je i tentokrát zpráva výrobce plná superlativů.

Dvanáctiválec o objemu 5980 cm3, který je dodáván také do dalších vozů včetně nejsilnějšího Maybachu 57S, dává nejvyšší výkon 450 kW mezi 4750 a 5100 ot./min. Točivý moment roste z vysokých počátečních hodnot, když v 1000 ot./min je k dispozici 570 Nm, v 1500 ot./min 750 Nm a od 2000 ot./min je připraveno 1000 Nm. Ve spojení s pětistupňovou automatickou převodovkou AMG Speedshift (ta jediná umí takové síly přenášet) je schopen tento kolos akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,4 s, hranice 200 km/h je pak otázkou 13,7 s. Převodovka umožňuje řazení na volantu, k dispozici jsou tři jízdní programy (Sport, Comfort, Manual), které mění nejen způsob řazení, ale také charakteristiku pedálu akcelerátoru a vlastnosti systému Active Body Control (pružení, tlumení, náklony).

Brzdová soustava odvozená ze systému Adaptive Brake System je opatřena novými třmeny na přední nápravě, které podle výrobce kombinují výhody plovoucího a pevného třmenu. Kotouče mají vpředu průměr 390 mm, vzadu pak 365 mm. Devatenáctipalcová kola jsou obuta do pneumatik 255/40 resp. 275/40 vzadu.

Vlajková sportovní loď opustila konzervativní eleganci exteriéru nové třídy S, když designéři dostali povoleno přepracovat vzhled a aerodynamiku ve prospěch jízdních výkonů a potěšení majitele. Vpředu jsou tak nové tvary nárazníku s integrovaným spojlerem, proudění vzduchu optimalizují prahové nástavce i nový zadní nárazník. Rychloměr končí sice hodnotou 360 km/h, omezovač však zasahuje při již 250 km/h - tedy opět práce pro tuningové firmy.

Další informace přineseme při premiéře na autosalonu v Detroitu, za několik dní.

Ondřej Láník
Diskuze (47)