Mercedes-Benz S W223 přijde s infotainmentem ovládaným gesty
Tempo generačních obměn se zrychluje i v Evropě, naopak Japonci od čtyřletých cyklů dávno ustoupili, takže se síly v tomto směru vyrovnávají. Luxusní S-Klasse má naplánované střídání stráží už na rok 2018, i když se stále nepředstavily všechny verze té stávající. Nevíme, proč by Mercedes-Benz neměl pokračovat v současné číselné řadě, ale ať už příští série dostane tovární kód W223, či nikoliv, každopádně bude opět vybavena těmi nejmodernějšími vychytávkami.
Jakou? Třeba informačním systémem ovládaným gesty rukou. Pochopitelně ne kompletně, půjde jen o některé funkce. Potvrdil to v rozhovoru pro britský Auto Express šéfdesignér interiérů výrobce z Untertürkheimu Jan Kaul. Odmítl specifikovat podrobnosti, ale řekl, že rozpoznávání gest uvidíme již brzy. „Ruční signály nejsou vhodné pro vše. Například, pokud zadáváte cíl do navigace, je to jednodušší pomocí menu nebo hlasu.“ Zrovna hlasové ovládání v začátcích Mercedesu příliš nefungovalo, uvidíme, jak si s náročnou technikou poradí tentokrát...
Kaul mluvil i o lehounkých sedadlech z jednoho kusu materiálu, takto vyrobených větracích otvorech a rovněž o dekorech a mřížkách reproduktorů z 3D tiskárny. Automobilka si některé prvky vyzkoušela už na studii „eskového“ kupé C217 z loňské IAA. „Navrhnout sedadla z jednoho kusu materiálu je obtížné, protože kůže i její obšití musí vydržet celou životnost auta.“ Štíhlejší jednodílná sedačka ale podle Kaula pojme bez problémů i vytápění, chlazení, masážní funkci a elektrické ovládání. Na větrací otvory ale bude použit právě trojrozměrný tisk, který je rychlejší. Výsledek pak bude pevnější a lehčí, ale otázkou jsou zatím náklady na výrobu a výsledná kvalita.
Kaul odhalil také plány Mercedesu integrovat infotainment do digitálního přístrojového štítu. Tady prestižní automobilku o hodně předstihl koncern Volkswagen, respektive značka Audi. Kaul však dodal: „Děláme věci jen pro nás a naše klienty, ne protože má ty samé konkurence.“ Vážně? Auto Express se jej v sídle automobilky zeptal také na to, co si myslí o obřím šestnáctipalcovém displeji Tesly. Kaul odpověděl: „Dotyková obrazovka není vždycky tou správnou volbou pro všechny zákazníky. Navíc může být nebezpečná, řidič upře svůj zrak na objekt mimo silnici. Ta v Tesle je navíc přitom tak velká, že některé funkce jsou až v její dolní části...“
A co vyjímatelný centrálně umístěný tablet? Jeho vývoj Kaul popřel z důvodu bezpečnosti a rizika zranění při havárii. Musí být umístěn pevně, jak to má Mercedes v současnosti u menších řad, třeba v „céčku“. Ani k vysouvací verzi, kterou nabízel už v původních modelech předchozí C-Klasse W204, se nevrátí, designér popírá mýtus, že by šlo o jednoduchý a levný způsob, jak se vyhnout nahromadění tepla v přístrojové desce. „Měla velmi složitý mechanismus. Navíc pokaždé, když sednete do auta, potřebujete navigaci, telefon, nebo prostě jen audio. A není tedy žádný důvod displej schovávat.“ Nenechavců, kteří obrazovku vystavenou na odiv klidně ukradnou, zřejmě v Německu není tolik jako v Čechách...