Mercedes-Benz třídy R: pohon zadní nápravy, nižší ceny

Mercedes-Benz třídy R: pohon zadní nápravy, nižší ceny

 
 

Automobil, uvedený na trh před dvěma roky, nabízel unikátní kombinaci luxusu, prostoru, komfortu a pohonu všech kol, ale cena nebo design nezapadly stoprocentně do modelové palety značky. V roce 2007 přichází facelift, snížení ceny a rozšíření nabídky.

Třída R neměla dosud na růžích ustláno. Automobil, uvedený na trh před dvěma roky, nabízel unikátní kombinaci luxusu, prostoru, komfortu a pohonu všech kol, ale cena nebo design nezapadly stoprocentně do modelové palety značky. V roce 2007 přichází facelift, snížení ceny a rozšíření modelové nabídky.

Pro téměř pětimetrové MPV, kterému Mercedes nejprve říkal Grand Sports Tourer a dnes jej označuje termínem SUV-Tourer, je velmi důležité zavedení nových kombinací uspořádání interiéru. Dosavadní verze 2+2 a 2+2+2 jsou rozšířeny o obvyklejší 2+3, s třímístnou lavicí ve druhé řadě sedadel. Velkorysejší flexibilitu uvítají hlavně majetnější rodiny se třemi malými dětmi, protože na zadní sedadlo lze umístit tři dětské sedačky vedle sebe (ale ISOFIX mají pouze dvě krajní místa). Prostřední sedadlo lze sklopit a vytvořit z něj loketní opěrku. Po sklopení sedadel v poslední řadě sedmimístné verze vzniká zcela rovná ložná plocha.

Verze s krátkým rozvorem (2980 mm!) nabízí zavazadlový prostor o objemu 939 l (po střechu), třída R s dlouhým rozvorem (3215 mm!) pak dokáže pojmout 1118 l (po střechu).

Vnější vzhled je vylepšen AMG sadou pro všechny modely, která se dosud prodávala za 3500 euro. Všechny šestiválce myjí nyní kola o průměru 18 palců místo 17, R 500 je standardně vybaveno koly o průměru 19 palců. V nabídce jsou tři nové odstíny vnějších laků.

Cestou ke zlepšení dostupnosti třídy R je zavedení nových motorizací. Základ dnes tvoří zážehový šestiválec R 280 (170 kW), který stačí na akceleraci z 0 na 100 km/h za 9,6 s a spotřebuje v kombinovaném cyklu 10,9 l/100 km. Důležitá je v tomto ohledu poznámka týkající se přenosu sil na vozovku. Základní benzinový šestiválec je dodáván výhradně s pohonem zadní nápravy. Uvádění nápisu 4MATIC na zádi tedy již má v případě třídy R smysl. K dosavadním verzím dodávaným výhradně s pohonem všech kol přibyly vedle R 280 také R 280 CDI a R 350 také s pohonem jediné nápravy. Osmiválcový model R 500 má nyní pod kapotou moderní motor o objemu 5,5 l (285 kW), s nímž dosahuje kombinovanou spotřebu 13 l/100 km (tj. -0,5 l/100 km).

Německé ceny jsou formálně o 298 euro nižší, ale započítat je třeba zařazení optického paketu a větších kol, což představuje výhodu přes 3500 euro. První cena v Německu začíná na 46.708 euro, tj. cca 1.322.000,-Kč. Dosud byl na českém trhu nejlevnější model R 280 CDI 4MAtic za 1,51 milionu Kč. Nový silnější osmiválec v R 500 je nyní o 2440 euro dražší.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Mercedes-Benz R nekončí, produkce se přesunula k AM General Mercedes-Benz R nekončí, produkce se přesunula k AM General

Americká společnost AM General se v minulosti starala o…

Mercedes-Benz R ve druhé generaci blíže k SUV Mercedes-Benz R ve druhé generaci blíže k SUV

Mercedes-Benz zvažuje druhou generaci třídy R. Ta má…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…