Mercedes E 320 CDI: 100000 mil rychlostí 224 km/h (potvrzeno FIA)

Mercedes E 320 CDI: 100000 mil rychlostí 224 km/h (potvrzeno FIA)

 
 

Nový vznětový vidlicový šestiválec brzy nahradí řadové pětiválce a šestiválce ve výrobním programu Mercedesu. Tato generační obměna se stala výzvou k důkladnému prověření schopností nového motoru....

Nový vznětový vidlicový šestiválec brzy nahradí řadové pětiválce a šestiválce ve výrobním programu Mercedesu. Tato generační obměna se stala výzvou k důkladnému prověření schopností nového motoru. 165 kW z motoru využívajícího vstřikování common-rail třetí generace, stačilo trojici sériových sedanů E 320 CDI k ustavení mnoha rekordů v této třídě vozidel a objemové kategorii motoru, ale také k třem absolutním rychlostním rekordům na velmi dlouhé vzdálenosti.

Celý test se odehrál již v květnu na vysokorychlostním okruhu v Laredo v americkém Texasu, pod dohledem komisařů FIA, ale teprve na začátku prosince byly výsledky oficiálně potvrzeny a šéf FIA Max Mosley mohl stuttgartským inženýrům drtulovat.

Sériová vozidla byla náhodně vybrána v německém závodě v Sindelfingenu, zapečetěna a odeslána do USA. Během příprav, samotného testu i po něm byly Mercedesy stále pod dohledem FIA do chvíle, než byly rekordy oficiálně potvrzeny nezávislou autoritou.

V rámci všeobecně uznávaných pravidel FIA platných pro podobné testy je omezen rozsah oprav během testu a kompletní výměna komponent jako motor, převodovka nebo výfukový systém je zcela zakázána. Mercedesy E 320 CDI neměly se spolehlivostí žádné problémy i když zatížení bylo vysoké a to po dlouhou dobu. Uspěl mj. také filtr pevných částic, který i na konci testu plnil výborně svou funkci

Třicetidenní mučení automobilů měly na svědomí tři týmy po šesti řidičích. Po každých 130 minutách musel řidič zastavit kvůli dotankování paliva (cca 2 minuty), vozidlům byla dále poskytnuta běžná pravidelná péče dle plánu údržby výrobce, přičemž rozhodujícím údajem pro okamžik uskutečnění servisní prohlídky byl palubní ukazatel.

Mezi nejpozoruhodnější výkony patří rychlostní rekord na vzdálenosti 100000 km (225,456 km/h) resp. 100000 mil (224,823 km/h). Podrobný seznam výkonů je zachycen v tabulce.

Mercedes-Benz E 320 CDI - Světové rekordy FIA
VzdálenostMezinárodní rekord FIA *
10 km204.830 km/h -127.276 mph***
10 mil****212.850 km/h -132.259 mph***
100 km225.338 km/h - 140.019 mph***
100 mil217.847 km/h - 135.364 mph***
500 km210.446 km/h - 130.778 mph***
500 mil206.502 km/h - 128.315 mph***
1,000 km205.426 km/h - 127.646 mph***
1,000 mil204.892 km/h - 127.314 mph***
5,000 km215.043 km/h - 133.622 mph***
5,000 mil218.779 km/h - 135.943 mph***
10,000 km219.794 km/h - 136.574 mph***
10,000 mil221.268 km/h - 137.490 mph***
25,000 km223.047 km/h - 138.595 mph***
25,000 mil224.278 km/h - 139.360 mph***
50,000 km224.719 km/h - 139.634 mph***
50,000 mil (80,467 km)225.456 km/h - 140.092 mph***+**
100,000 km225.903 km/h - 140.370 mph***+**
100,000 mil (160,934 km)224.823 km/h – 139.699 mph***+**
1 hodina216.942 km/h - 134.802 mph***
6 hodin203.990 km/h -126.754 mph***
12 hodin206.087 km/h -128.057 mph***
24 hodin215.533 km/h - 133.926 mph***

* Mezinárodní rekord FIA v kategorii B - sériová vozidla, Sk. III - turbodiesely, Třída 11 - zdvihový objem 2500 - 3000 cm3
** Světový rekord: absolutně nejlepší výsledek napříč všemi třídami a kategoriemi
*** Všechny rekrody podléhají stvrzení organizací FIA
**** 1 míle = 1,609344 km (převodní faktor podle pravidel FIA)

Více o motoru vozu Mercedes-Benz E 320 CDI.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely

Současná generace třídy E stuttgartské automobilky slaví…

Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč

Po "zkušebním období", během kterého Mercedes-Benz…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci Schwarzenbergův motýlek

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci…

TOP 09 změnila logo, zařadila do něj motiv motýlka, jakého nosí její čestný předseda Karel Schwarzenberg.…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…