Mercedesu CLA se v USA daří, za jediný měsíc se prodalo na 5000 ks
Sázka na kompaktní modely se Mercedesu vyplácí. V současnosti je prodejním trhákem především sedan CLA, kterému se podle očekávání daří v USA, kde jsou vozy s tříprostorovou karoserií v oblibě.
Během října se na americkém trhu prodalo 4.895 kusů CLA, kompaktní sedan se díky tomu stal třetím nejprodávanějším modelem značky na trhu. Lépe dopadla pouze třída C (6.548 prodaných exemplářů) a třída E (6.456 prodaných kusů), která si meziročně polepšila o takřka 23 procent.
CLA výrazně pomohlo k meziročnímu nárůstu říjnových prodejů Mercedesu v USA o 25 procent. V říjnu Stuttgartští ve Spojených státech prodali 30.069 aut.
Mercedes-Benz je díky tomu na dobré cestě stát se letos nejprodávanější prémiovou značkou na americkém trhu. V minulých dvou letech tento titul drželo BMW. Loni v USA BMW prodalo 281.460 aut, zatímco Mercedes 274.134 aut. Audi na americkém trhu ztrácí, v loňském roce tu prodalo 139.310 vozů.
Za deset měsíců letošního roku bylo na americkém trhu registrováno 245.125 Mercedesů a 240.139 BMW. Rozdíl mezi značkami se postupně zvyšuje, zatímco po září měl Mercedes navrch o 2.491 automobilů, v říjnu už tento rozdíl činil 4.986 aut.
CLA je jedním z členů rodiny kompaktních modelů Mercedes s pohonem předních kol. Stejnou platformu jako CLA používá ještě hatchback třída A a MPV třída B, přičemž tato dvojice v USA nabízena není. Platformu MFA použijí ještě SUV GLA a stylové kombi CLA Shooting Brake.
Mercedes chce kompaktními modely zacílit především na mladé zákazníky. Tímto krokem se chce zbavit image výrobce aut pro starší klientelu. Vedle toho kompaktní modely pomohou snížit emise modelové řady automobilky a zároveň zvýší její prodeje. Cílem Mercedesu je být opět největším prémiovým výrobcem aut světa.