Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MG SC: Konkurent Qashqaie spatřen v sériové podobě

Jan Mička
Diskuze (27)
Automobilka MG pracuje na novém SUV. Zachyceno bylo v Číně, přičemž tvary v podstatě odpovídají konceptu z roku 2013.

Přestože z historického hlediska představuje automobilka MG-Rover obrovské britské dědictví, nic už není takové jako dřív. Od poloviny minulé dekády totiž patří pod čínský koncern SAIC, který ji opět vytáhl nad vodu. Značka nyní působí ve více než čtyřiceti zemích světa a další úspěchy si chce vydobýt díky zcela novému SUV s označením SC. To se představilo již loni na šanghajském autosalonu a nedávno bylo nafoceno v sériové podobě.

MG SC je postaveno na základech Ssangyongu Korando a svými proporcemi se přibližuje novému Nissanu Qashqai. Design karoserie v podstatě odpovídá konceptu z roku 2013, ale zbavil se luxusních prvků, které by pouze prodražily výrobu a tím pádem konečnou cenu vozu. Zepředu je to tak trochu Renault Koleos a jistou podobnost vidíme také u bočních linií, Čína je však evropskou inspirací pověstná.

Podle informací indického autoblogu, který na svých stránkách zveřejnil přiložené fotografie, se pod kapotou MG SC objeví přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 204 koní a Britové se dočkají i turbodieselu s výkonem 173 koní. Loňské zvěsti však hovoří také o přeplňované patnáctistovce se 136 koňmi a překvapuje předpoklad pohonu pouze předních kol.

Jan Mička
Diskuze (27)
Avatar - dolfi
7. 12. 2014 15:24
Re: Hmm. Strávil jsem s MG Roverem asi 14 krásných let...
Zneužitím to vidím v případě, kdy se nabízí pod danou značkou něco, co s původními výrobky, které byly pod touto značkou známé, již nemá nic společného (a často to bývá horší kvalita)... Je to podvod na neinformované zákazníky, kteří třeba netuší, že současný vlastník nemá s původní firmou nic společného, a koupí si produkt na základě svých dobrých zkušeností s produktem této značky v minulosti... V tomto případě je to myslím zjevné, co jiného použil SAIC z MG než jenom značku?
Avatar - Ja Prvni 123
7. 12. 2014 15:06
Re: Hmm. Strávil jsem s MG Roverem asi 14 krásných let...
:-)
A kolečko se uzavřelo: firmy zanikly, protože se nedokázaly přizpůsobit tomu světu.
Tedy spolu víceméně souhlasíme...

Ty silné dostaly rozhodnutím "státu" na krk věnec těch malých... a pak se utopily společně, no.

Pořád platí, že kritické bylo špatné manažerské rozhodnutí vedení Rovera, soustředit se na pohon turbínou místo pístového motoru.
Minuli se asi o 20 let... možná by stačilo i 12... ale tehdy to prostě ještě nešlo.
:-(
Avatar - Ja Prvni 123
7. 12. 2014 14:49
Re: Hmm. Strávil jsem s MG Roverem asi 14 krásných let...
No - a to je právě až přilišné zobecnění.
:-(
V Anglii vznknul konglomerát British Leyland jako důsledek toho, že svět už neocenil jedinečné konctrukce a začal se řídit primárně cenou.

Tento uměle vytvořený moloch, navíc v historicky krátkém levicovém poblounění, byl znárodněn... a pak přejmenován na MG Rover!

A ten moloch následně chcípnul - zcela logicky až zákonitě...

Je komické tvrdt, že Land Rover měl vyšší hodnotu - byla to původně jen odnož Rovera.
Rover vyhrál po válce soutěž na využítí již nepotřebné - protože válka skončila - továrny na výrobu letadel. Proto tam bylo tolik hliníkového plechu ve skladech a proto byla tak rozšířená technologie nýtování...

Ale jak říkám - to je dlouhé povídání.. a asi se mi nechce.
:-(
Avatar - dolfi
7. 12. 2014 14:41
Re: Hmm. Strávil jsem s MG Roverem asi 14 krásných let...
Je to klasický příklad tradiční značky, která zkrachovala a koupil si jí někdo, kdo ji nechce dál budovat (v původním duchu), ale pouze využít (resp. zneužít) jako podporu prodeje svých No Name (z pohledu většiny světa) výrobků... Bohužel ta značka bylo asi to nejcennější, co se dalo zpeněžit a věřitelé kašlou na nějaké pokračování tradice...

Podobný osud hrozí SAABu, i když tam je to naštěstí ošetřeno o něco lépe (kupce nemůže používat logo, pouze název)... Ale i tak se můžeme již brzy dočkat toho, že název SAAB bude umístěn na nějaký šmejd (aktuálně o něj má zájem snad Mahindra)...

Naštěstí existují i opačné příklady, jako Jaguar a Land Rover, ale to byly (a jsou) asi přece jenom výraznější ikony než bylo MG... V tom to možná je, jak výrazná původní značka byla, zda jde navazovat na výrazně samostatnou cestu a místo na trhu u daného výrobce...
Avatar - Ja Prvni 123
7. 12. 2014 14:26
Re: Hmm. Strávil jsem s MG Roverem asi 14 krásných let...
To je na dlouhý povídání... důležitý je, co je začátek - příčina.
Co bylo dřív - fénix nebo oheň?
Vejce nebo slepice?

Už vznik British Leyland byl důsledkem toho, že se britským firmám a firmičkám nedařilo přizpůsobit se měnícímu se světu.
A to bylo roce 1968!
Pro většinu lidí historie... ale přesto jen důsledek svých příčin.

;-)