Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mistrovství Evropy trucků: Lacko i Vršecký na stupních vítězů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Předposlední zastávka letošního Mistrovství Evropy závodních tahačů se uskutečnila ve španělské Jaramě.

Devátý podnik Mistrovství Evropy závodních tahačů se odehrál první říjnový víkend ve Španělsku. Sobotní i nedělní závody přinesly řadu kolizí, kterým se nevyhnuli ani jezdci českých týmů MKR Technology a Buggyra, ale i přesto jsme mohli vidět zástupce českých barev na stupních vítězů po všech čtyřech závodech.

Černo-červené tahače Renault týmu MKR Technology již tradičně při tréninku předvedly svou rychlost. V sobotním měřeném tréninku byl nejrychlejší Markus Bösiger s časem 1:58,240 minut. Za ním se seřadili jeho stájoví kolegové Markus Oestreich a Adam Lacko.

Do sobotního pohárového závodu tak z první řady startovali oba Markusové stáje MKR Technology a z druhé řady za nimi Adam Lacko. Ze čtvrtého místa startoval Antonio Albacete, který se během závodu dostal před třetího Adama Lacka a na stupních vítězů doplňoval druhého Markuse Oestreicha a prvního Markuse Bösigera.

Mnohem méně štěstí než jezdci týmu MKR Technology měl David Vršecký s Buggyrou, který do pohárového závodu startoval z pátého místa. Hned po startu se stal obětí srážky a skončil mimo trať. Do závodu se vrátil s proraženou pneumatikou na posledním místě a v sedmém kole raději odstoupil. Jeho kolega Chris Levett v tomto závodě dojel sedmý.

Nejrychlejších osm jezdců si v odpoledním handicapovém závodě již tradičně zrcadlově vyměnilo své pozice. Chris Levett tak startoval z druhé pozice. V průběhu závodu tento britský jezdec podlehl tlaku soupeřů a cílem projel na páté pozici. David Vršecký předvedl skvělou stíhací jízdu a závod dokončil na sedmém místě.

Adam Lacko, který do sobotního handicapového závodu startoval ze třetí řady, se jako jediný český jezdec v tomto závodě probojoval na stupně vítězů a získal bronz. Před ním byl stříbrný Jochen Hahn a zlatý Antonio Albacete. Markus Bösiger původně dojel šestý, ale jeho následná penalizace za překročení maximální povolené rychlosti ho posunula na jedenácté místo. Na šesté místo se tak posunul Markus Oestreich.

V nedělním měřeném tréninku byl nejrychlejší David Vršecký s Buggyrou s časem 1:58,397 minut. Druhý nejrychlejší čas zajel Antonio Albacete a třetí byl Markus Oestreich.

Díky nejrychlejšímu času z měřeného tréninku stál David Vršecký na startu na první pozici a po odstartování závodu projížděl první zatáčkou sám. Za ním se ovšem odehrávala hromadná kolize, která se stala příčinou opakování startu. Do nového závodu tak startovala řada poškozených kamionů a mezi nimi i Renaulty MKR Technology.

Vítězem nedělního pohárového závodu se stal domácí Antonio Albacete. Ten se jako jediný dostal před Davida Vršeckého, kterému nakonec patřilo stříbro. Na třetím místě dojel Jochen Hahn. Jediný Renault MKR Technology, který tento závod dokončil, dovedl do cíle na čtvrtém místě Adam Lacko. Jediný bod získal za desáté místo Chris Levett s druhou Buggyrou.

Stejně jako v pohárovém závodě i v tom handicapovém se start opakoval díky kolizi dvojice Oesterich a Nittel. Druhý start se již obešel bez incidentů. Jako první v tomto závodě projel cílem Norbert Kiss na MANu a druhé místo získal Jochen Hahn. Pro Bronz si dojel Adam Lacko, který odsunul Davida Vršeckého na čtvrté místo. Chris Levett stejně jako v pohárovém závodě dojel na desátém místě. Průjezd boxovou uličkou za sražení kužele vymezujícího zatáčku odsunul až na čtrnácté místo Markuse Bösigera a jeho kolega Markus Oestreich pro poškození tahače závod nedokončil.

V celkovém pořadí je po devátém podniku šampionátu vedoucím mužem stále Jochen Hahn s 362 body. Druhý je Antonio Albacete (345 bodů) a na třetí pozici je nadále Adam Lacko s 283 body. David Vršecký se s 260 body posunul na čtvrté místo. Za ním je Markus Oestreich s 257 body a šestý je Markus Bösiger s 240 body. Christopher Levett (111 bodů) je na osmém místě.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)