Mitsubishi Lancer Evolution MIEV: elektrizující Evo

Mitsubishi Lancer Evolution MIEV: elektrizující Evo

 
 

Motor, převodovka, diferenciály i hnací hřídele jsou pryč. Jejich místo zaujaly akumulátory a ve všech kolech jsou nové elektromotory.

Motor, převodovka, diferenciály i hnací hřídele jsou pryč. Jejich místo zaujaly akumulátory a ve všech kolech jsou nové elektromotory.

Mitsubishi Motors se zúčastní s novým Lancerem tento víkend Shikoku EV Rally 2005, která je určena automobilům na elektrický pohon. Toto Evo je další fází vývoje elektrických vozidel s logem Mitsubishi a sama automobilka je právem pyšná na své nejnovější dítko. Ačkoli název je použit zejména z propagačních důvodů, stojí technika Lanceru Evolution MIEV za pozornost. Podobné technologie by totiž značka ráda nabídla do roku 2010 také zákazníkům.

Funkční prototyp je elektromobilem s pohonem všech kol, realizovaným čtyřmi elektromotory umístěnými v kolech automobilu. Novinkou je konstrukce elektromotoru, který tvoří prstenec složený ze statoru uvnitř a rotoru na vnějším obvodu. Výhodou je snažší nárůst výkonu a točivého momentu, zvýšení účinnosti a snížení hmotnosti. Právě poslední jmenovaný faktor je obecně velkou nevýhodou elektromotorů umístěných v kolech, protože ty zvyšují neodpružené hmoty, projevující se ve zhoršení komfortu odpružení a ovladatelnosti vozu.

Výhodou nové konstrukce elektromotoru je dále možnost zastavět dovnitř statoru kotoučové brzdy a prostorově vyřešit mechanismus řízení. Dosud se elektromotory zastavovaly převážně do neřízených kol, jak tomu bylo například u nedávno představeného prototypu Colt EV .

Mitsubishi Lancer Evolution MIEV se vzdalo všech konvenčních komponent hnacího ústrojí, což umožnilo optimalizovat celkovou hmotnost vozu. Schází spalovací motor, převodovka, diferenciály i hnací hřídele. Jejich úkoly přebraly samostatně regulovatelné elektromotory. Energii tyto elektrické stroje čerpají z LI-Ion akumulátorů, umístěných pod podlahou mezi nápravami.

Elektromotory jsou výrobkem firmy Toyo Denki Seizo, každý z nich produkuje maximální výkon 50 kW, nejvyšší točivý moment 518 Nm a maximální otáčky 1500 min-1. Rozměry motoru činí 445 mm (průměr) x 134 mm, automobil je obut do pneumatik 255/30 ZR20. Nejvyšší rychlost činí 180 km/h, dojezd 180 km.

Pohotovostní hmotnost vozu činí 1590 kg, vnější rozměry jsou 4490 x 1770 x 1450 mm.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a desítky zraněných Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a desítky zraněných

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici…

Turkmenský diktátor vytlačuje z ulic tmavá auta Turkmenský diktátor vytlačuje z ulic tmavá auta

Turkmenistán je jedním z nejizolovanějších států s…

Zdravotní pojišťovny loni vyplatily benefity za miliardu. Vede očekování Zdravotní pojišťovny loni vyplatily benefity za miliardu. Vede očekování

Zdravotní pojišťovny loni klientům vyplatily na…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety? Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety?

Automobilka Apollo své nejnovější superauto Intensa…

 



Úplně nový Lancer Evo z roku 2006 je v aukci a zájemci nestačí přihazovat! Úplně nový Lancer Evo z roku 2006 je v aukci a zájemci nestačí přihazovat!

Kdo v posledních letech pořídil Mitsubishi Lancer Evo,…

Video: Jízda rychlostí 200 km/h. V lese Video: Jízda rychlostí 200 km/h. V lese

Jízda rychlostí 200 km/h není žádný med, natožpak když…

 



 
Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Audi 100 v Čína: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Dnes 18:35

Audi 100 třetí generace, v hantýrce bazaristů přezdívaná doutník, se v Evropě nevyrábí již 27 let. V zemi „za velkou čínskou zdí“ však stále platí za vcelku oblíbený automobil.




Blesk.cz

Zvrat v případu pašeračky Terezy (21) zadržené v Pákistánu: Zatkli jejího komplice, hned udal dalšího!

Zvrat v případu pašeračky Terezy (21) zadržené v…

Pákistánské úřady zadržely komplice Češky Terezy H. (21), u které celníci na letišti v Láhauru před více než…

Tragédie autobusu v Turecku: 11 mrtvých po nehodě na dálnici, dva řidiče zatkli

Tragédie autobusu v Turecku: 11 mrtvých po nehodě na…

Jedenáct lidí přišlo o život a dalších 46 bylo zraněno při nehodě autobusu, která se stala v noci na sobotu na…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Arsenal naděloval, ale Čech na 200. nulu pořád čeká. United spasil Martial

Arsenal naděloval, ale Čech na 200. nulu pořád čeká.…

Fotbalisté Arsenalu vyhráli v 24. Premier League i s Petrem Čechem v brance doma pohodlně porazili Crystal…

 

Reflex.cz

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie, vzniká nová fronta války

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie,…

Turecká armáda dnes v severosyrském Afrínu, který ovládají kurdské milice YPG, de facto zahájila pozemní…

Fenomén Adam Ondra a další česká lezecká esa

Fenomén Adam Ondra a další česká lezecká esa

Sportovní lezení ve všech podobách spojuje výkonnostní sport, vysoké nároky na psychiku a kontakt s přírodou.…