reklama


Mitsubishi Lancer Evolution MIEV: elektrizující Evo

Mitsubishi Lancer Evolution MIEV: elektrizující Evo

 
 

Motor, převodovka, diferenciály i hnací hřídele jsou pryč. Jejich místo zaujaly akumulátory a ve všech kolech jsou nové elektromotory.

Motor, převodovka, diferenciály i hnací hřídele jsou pryč. Jejich místo zaujaly akumulátory a ve všech kolech jsou nové elektromotory.

Mitsubishi Motors se zúčastní s novým Lancerem tento víkend Shikoku EV Rally 2005, která je určena automobilům na elektrický pohon. Toto Evo je další fází vývoje elektrických vozidel s logem Mitsubishi a sama automobilka je právem pyšná na své nejnovější dítko. Ačkoli název je použit zejména z propagačních důvodů, stojí technika Lanceru Evolution MIEV za pozornost. Podobné technologie by totiž značka ráda nabídla do roku 2010 také zákazníkům.

Funkční prototyp je elektromobilem s pohonem všech kol, realizovaným čtyřmi elektromotory umístěnými v kolech automobilu. Novinkou je konstrukce elektromotoru, který tvoří prstenec složený ze statoru uvnitř a rotoru na vnějším obvodu. Výhodou je snažší nárůst výkonu a točivého momentu, zvýšení účinnosti a snížení hmotnosti. Právě poslední jmenovaný faktor je obecně velkou nevýhodou elektromotorů umístěných v kolech, protože ty zvyšují neodpružené hmoty, projevující se ve zhoršení komfortu odpružení a ovladatelnosti vozu.

Výhodou nové konstrukce elektromotoru je dále možnost zastavět dovnitř statoru kotoučové brzdy a prostorově vyřešit mechanismus řízení. Dosud se elektromotory zastavovaly převážně do neřízených kol, jak tomu bylo například u nedávno představeného prototypu Colt EV .

Mitsubishi Lancer Evolution MIEV se vzdalo všech konvenčních komponent hnacího ústrojí, což umožnilo optimalizovat celkovou hmotnost vozu. Schází spalovací motor, převodovka, diferenciály i hnací hřídele. Jejich úkoly přebraly samostatně regulovatelné elektromotory. Energii tyto elektrické stroje čerpají z LI-Ion akumulátorů, umístěných pod podlahou mezi nápravami.

Elektromotory jsou výrobkem firmy Toyo Denki Seizo, každý z nich produkuje maximální výkon 50 kW, nejvyšší točivý moment 518 Nm a maximální otáčky 1500 min-1. Rozměry motoru činí 445 mm (průměr) x 134 mm, automobil je obut do pneumatik 255/30 ZR20. Nejvyšší rychlost činí 180 km/h, dojezd 180 km.

Pohotovostní hmotnost vozu činí 1590 kg, vnější rozměry jsou 4490 x 1770 x 1450 mm.

Spolupracujeme s TipCars.com
Češi v cizině? Pivo i krásky v krojích. Prohlédněte si činnost krajanských spolků Češi v cizině? Pivo i krásky v krojích. Prohlédněte si činnost krajanských spolků

Folklorní festivaly, pivní slavnosti, volby královen…

Číňané se ve školkách vrací ke Konfuciovi, má učit tradiční hodnoty Číňané se ve školkách vrací ke Konfuciovi, má učit tradiční hodnoty

S čepičkou vzdělanců na hlavě se děti sklánějí před…

O dezinformacích bude švédské děti učit známá komiksová postavička O dezinformacích bude švédské děti učit známá komiksová postavička

Švédské děti bude o falešných zpráv a nutnosti kriticky…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

 




Video: Jízda rychlostí 200 km/h. V lese Video: Jízda rychlostí 200 km/h. V lese

Jízda rychlostí 200 km/h není žádný med, natožpak když…

Legendy na Moje.Auto.cz: Proč vybrat Mitsubishi Lancer Evo IX a ne Imprezu WRX STI? Legendy na Moje.Auto.cz: Proč vybrat Mitsubishi Lancer Evo IX a ne Imprezu WRX STI?

Na Moje.Auto.cz je pouze jediná recenze věnovaná slavnému…

 



 
Značky zakryté sněhem: Co když přejedu plnou čáru, která nebyla vidět?

Značky zakryté sněhem: Co když přejedu plnou čáru, která nebyla vidět?

Dnes 08:00

V zimních měsících se občas stává, že dopravní značení je zakryto sněhem. Víte, zda je v takovém případě značka platná?




Blesk.cz

Na Národní třídě postaví zpomalovací prahy. Aby lidé mohli přecházet

Na Národní třídě postaví zpomalovací prahy. Aby lidé…

Na Národní třídě vyrostou široké zpomalovací prahy určené pro přecházení. Radnice Prahy 1 na úpravy úseku mezi…

Na hory bez pojistky? Víme, kolik vás bude stát ošetření v zahraničí

Na hory bez pojistky? Víme, kolik vás bude stát…

Zima potěšila lyžaře, ale zároveň přidělává starosti záchranářům. Úrazů na horách stále přibývá, koncem minulého…

 

iSport.cz

Šok v Austrálii! Murray vypadl v osmifinále, nestačil na Zvereva

Šok v Austrálii! Murray vypadl v osmifinále,…

Světová jednička Andy Murray z Británie vypadl senzačně v osmifinále tenisového Australian Open po prohře 5:7,…

Soupeřka zlobila Plíškovou. Šoupala nohama, pak Češku zaskočila v šatně

Soupeřka zlobila Plíškovou. Šoupala nohama, pak…

Byl to hodně těžký zápas. Mnohem těžší, než samotná Karolína Plíšková čekala. Ve třetím kole Australian Open…

 

Reflex.cz

Krásy Česka z pohledu dronu. Podívejte se

Krásy Česka z pohledu dronu. Podívejte se

Drony jsou fenoménem dnešní doby. Ještě před několika málo lety se o těchto “hračkách” takřka nemluvilo, nebyly…

Trump, mráz a globální oteplování. Je zelený aktivismus minulostí?

Trump, mráz a globální oteplování. Je zelený…

Donald Trump po svém nástupu do funkce nechal z webu Bílého domu smazat aktivistické žvásty o globálním…

 
 
reklama