Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Peugeot 508: Nová světla, displej a Euro 6, v Evropě od 10. 9.

Jan Mička
Diskuze (153)

Tři roky po uvedení Peugeotu 508 představila automobilka jeho modernizovanou verzi. Hlavní roli hrají horizontální linie a motory splňující přísnou emisní normu Euro 6. Náš redaktor je přímo na prezentaci v Londýně, odkud přinášíme první dojmy.

K modernizaci Peugeotu 508 přistupovala automobilka citelněji, než je na první pohled zřejmé. Není to totiž pouze o lehkých změnách masky chladiče (firemní identita, brzy se objeví i na dalších modelech), kapoty a zadních svítilen, ale především o nových technologiích. Vpředu již nenajdeme klasické xenonové svítilny, ale po vzoru hatchbacku a kombi 308 zde našly místo moderní diody. Automobilu to kromě lepší svítivosti a menšího energetického zatížení přináší také unikátní světelný podpis, snadno rozeznatelný od ostatních modelů.

Hloubku modernizace registrujeme také v interiéru. Podle informací našeho redaktora, který se nachází přímo na prezentaci v Londýně, zde již nenajdeme složitě vypadající středovou konzolu s množstvím tlačítek, ale nový dotykový displej, sdružující ovládání autorádia, navigace, klimatizace a dalších systémů do jednoho přístroje. Jistě, v rámci značky to není žádná novinka (Peugeot 308 jej má standardně od druhé výbavové linie), ve světě 508 se však jedná o revoluci.

Ta se mimo jiné udála také po stránce pohonných jednotek. Vůz je vybaven jejich zcela novou generací plnící emisní normu Euro 6, v čele s nejúspornějším turbodieselem 2.0 BlueHDI 150 (110 kW). Ten by ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou neměl do ovzduší kombinovaně vypustit více než 105 gramů CO2 na ujetý kilometr, což dle přepočtu odpovídá spotřebě okolo 4,6 l/100 km. Pouze o 6 g/km více by měla produkovat silnější verze s výkonem 180 koní, standardně spojená s novým automatem EAT6.

V rámci modelové řady 508 jsou již také sečteny dny turbomotoru 1.6 THP 155, který plní pouze normu Euro 5. Na jeho místo bude poprvé dosazen agregát 1.6 THP 165 s technologií start/stop a výkonem 165 koní. Agregát bude standardně dodávaný s manuální šestistupňovou převodovkou a na přání rovněž s automatem EAT6. Ve srovnání se starým motorem, který najdeme v široké škále modelů koncernu PSA, si polepší o 15 gramů CO2 na kilometr, tedy asi o 0,6 l/100 km.

Modernizovaný Peugeot 508 si právě teď odbývá svou londýnskou premiéru. Přímo na místě máme našeho redaktora, který se s vámi již zanedlouho podělí o první statické dojmy a další důležité informace. Vůz pro evropský trh bude sjíždět z linky závodu ve francouzském městě Rennes a do prodeje bude postupně uváděn od 10. září.

Ondřej Chamilla, Londýn: První statické dojmy

Nacházíme se v Londýně, kde probíhá mezinárodní prezentace modernizovaného Peugeotu střední třídy, modelu 508. Je tu s námi rovněž ambasador značky, populární tenista Novak Djokovic. Právě na jeho pokyn se otevírá brána a novinka přijíždí. Příď je značně pozměněna. Má ostřejší tvary a celkově vypadá o poznání hodnotněji.

Automobil jako by získal na serióznosti. Tomu pomáhá i celkové diodové osvětlení a to včetně mlhových světlometů. Jiná je rovněž záď, kde najdete nový nárazník či svítilny. Posadili jsme se také do interiéru, kde nechybí velká dotyková obrazovka, stejně jako jsou zde použity kvalitnější materiály. V našich očích udělal Peugeot 508 po faceliftu veliký pokrok. Vůz vypadá chladněji a draze, až trochu připomíná Volva. Neméně důležité jsou pak nové technologie a bohatá výbava vozu.

Jan Mička
Diskuze (153)
Avatar - white label
20. 6. 2014 09:50
Re: A co chyby predfacelift modelu?
Francouzský Mercedes! >:D
Typické "přání otcem myšlenky". >:-[]
20. 6. 2014 08:17
Re: Exterier
Passat sam o sebe vyzera ako auto pre Cinu, ty mudrlante. Nemusi ist ani o Lavida.
Avatar - martas2005
19. 6. 2014 23:25
Re: Zkusenost
Asi fakt zalezi na tom, s cim srovnavas... Ja do toho presedl po 40t km v Cklasse kombi a to, uznavam, je tezka zmena. Nicmene ani po tech 35t jsem si nezvykl a dnes jsem se rozhodl pro nahradu - pekne vybaveny Smax, tam se 2 kocarky vejdou lip a za volantem je vetsi sranda :).
Avatar - Auto CZ
19. 6. 2014 20:53
Re: Exterier
A passat v cinske produkci si videl ty mudrlante?
Avatar - Auto CZ
19. 6. 2014 20:52
Re: A co chyby predfacelift modelu?
Volcvagin neumi udelat novy model uz deset let, tak duchodci jezdi s faceliftovanym passatem uz od minuleho stoleti, tdi das ist hruza, kukuckove hodinky uprostred neprehledne stredove konzoly jak bys cetl povidky omjanu husovi, i ten byl pri zid, prevodofka v passatu jeden velky zmatek, radi se na nem jako na soustruhu z roku 58, a proc to vlastne spominat,.,, proc tady vlastne kecaj posluhovaci jezdici na bazarovem tdicku o nejakem francouzskem mercedesu?