Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nástupce Nissanu 370Z přece jen přijde! Šestiválce se nezbaví

David Bureš
Diskuze (11)
Na poli japonských sporťáků je opět živo. Toyota chystá novou Supru, Honda podle všeho nástupce S2000 a Nissan nástupce 370Z.

Nissan 370Z je na trhu již od roku 2009, stále ale dokáže zaujmout svým vzhledem, atmosférickým šestiválcem nebo cenovkou – dostupnější šestiválcové kupé u nás aktuálně neseženete. Dlouho se však spekulovalo, zda dostane nástupce a jestli to náhodou nebude crossover, který by měl větší šanci na prodejní úspěch. Fanoušci „zetka“ ale nemusí zoufat, Nissan se sportovním kupé stále počítá.

Automobilka skutečně hledala různé cesty, jakými se u nástupce 370Z vydat, nakonec ale nebude koncepci radikálně měnit. Možná i proto, že také další japonští výrobci chystají nové sporťáky. Honda podle všeho pracuje na nástupci slavného roadsteru S2000, zatímco Toyota ve spolupráci s BMW vyvíjí novou Supru.

A nástupce 370Z se této nové generaci japonských sporťáků bude chtít minimálně vyrovnat. I ve světe přísných emisních norem si uchová šestiválec, už to však nebude atmosférický motor, ale přeplňovaný. Dnešní 3,7litr z 370Z má nahradit třílitrový vidlicový šestiválec používaný třeba v Infiniti Q60. Spekulace o využití techniky od Mercedesu se totiž ukázaly jako novinářská kachna.

Nabídnout by mohl asi 400 koní (294 kW), počítá se ale s vrcholnou verzí od divize Nismo, která by mohla být naladěna až na 350 kW. Její specialitou by pak mohla být zástavba pohonu všech kol!

Z hlediska velikosti připravované kupé podle všeho vyroste, natáhnout by se mohlo z dnešních 4.265 mm někam k 4.520 mm. Vedle kupé se přitom počítá také s roadsterem, oba modely by mohly být prodávány s obchodním označením 400Z.

Novinka s interním označením Z35 by světu měla být představena v roce 2019, na autosalonu v Los Angeles, a to na oslavu 50 let od zahájení prodeje Nissanu 240Z, prvního „zetka.“ Už letos na podzim (nejspíše v Tokiu), bychom však mohli spatřit koncept, který by podobu auta naznačil. Tak co, už se také těšíte?

David Bureš
Diskuze (11)
Avatar - Sumi2000
19. 3. 2018 16:43
Re: Z
Auto vypadá dobře..snad nebude už moc dlouhé..
A šestiválec? Paráda!
Konečně někdo chápe , že pidimotůrky s turbem jsou na prd!! :-) :yes:
19. 3. 2018 16:28
Re: Každá taková zpráva
Také souhlas a když nechají pod kapotou dost prostoru na vylepšování, tak se jim po tom tuneři utlučou. ;-)
Avatar - fOE
19. 3. 2018 15:05
Re: Z
GTR dosluhuje a kdovi co prinese (jestli se vubec prinese) pristi generace. Tohle ma byt nove Zetko, posun tam proti staremu (a presluhujicimu) musi byt a takhle z cisel se zda ze i je (samo, zatim je to jen vareni z vody). Jako takove se sice papirove blizi staremu GTR, ale o tom to je, nove vs. stare. Az dostane novou generaci i to GTR jsem si jisty ze ten odstup tam zase bude vic nez patrny, vykonove i cenou.

Kazdopadne me prijde zajimavejsi i tak to Z, mozna je to tim ze smrdim korunou, ale spis proto, ze auta za milion se proda pravdepodobne vic nez auta za miliony tri. A ikdyz nebudu kupcem, tak to budu aspon rad potkavat v provozu a jeste radeji kdyz to nebude jednou za uhersky rok. Celkove podobnym projektum, kam radim treba i to ze ford konecne vozi mustang do evropy a taky za lidovou cenu, nemuze clovek nefandit. Jen houst a vetsi kapky. :yes:
Avatar - praděda7
19. 3. 2018 14:48
Re: Každá taková zpráva
Souhlas! Ale s tím SUV/CUV peklem nic nenaděláš. Zrovna tak jako se zkratoauty.... ;-\ "Deep state" to tak chce a tak se i stane.... ;-\
Avatar - lamal
19. 3. 2018 13:52
Re: Z
Gozzila a Z boli vzdy inde aj cenovo, Z by malo byt okolo 1 mega+, GT-R je niekde inde cenovo a je defaultne vystavane na pohon 4x4, zatial co Z je zadokolka... otazka je ci bude nove GT-R a kedy... ked by Z malo 400k tak GT-R by malo posilnit...