Nejčistší TDI od Volkswagenu se představuje

Nejčistší TDI od Volkswagenu se představuje

 
 

Nástupce současné generace motorů TDI PD bude využívat systém přímého vstřikování common-rail. V nejpokročilejší verzi označené Bluetec bude dodáván se zachycovačem NOx. Prototyp se představuje nyní, sériová verze příjde až v roce 2008.

Cílem aliance Bluetec, která spojila automobilky Volkswagen, Audi a DaimlerChrysler, je prosazení se na americkém trhu s výkonnými a úspornými turbodieselovými motory. Zatímco v Evropě tyto automobilky sklízí obchodní úspěchy, v USA se zákazníci zatím jen učí nakupovat vznětové motory v osobních automobilech a zásadní překážkou jsou také přísné emisní normy ve vybraných státech unie. Tou nejpřísnější normou je kalifornský předpis skupiny „Tier 2/Bin 5“, který omezuje produkci NOx na nejvýše 70 mg na ujetou míli. Aby automobil splnil přísné podmínky, musí být vybaven zcela novou technologií, která odstraňuje NOx, přirozeně vznikající v obvyklých pracovních režimech vznětových motorů.

Zatímco konkurenční Toyota již podobný systém v Evropě nabízí a například Mercedes již několik studií na toto téma představil a první Bluetec dokonce začal již v USA prodávat, VW se hlásí se svými systémy až teď. Německá automobilová skupina vyvíjí dvě řešení. U modelů menších než Passat se dnes zkouší zařízení, která zachycují NOx a podobně jako v případě filtrů pevných částic jsou tyto látky pravidelně bez zásahu řidiče odstraňovány za přispění motormanagementu.

Konstrukčně náročnějším řešením je proces SCR (Selective Catalytic Reduction) spočívající ve vstřikování kapalné látky na bázi močoviny (např. AdBlue) do výfukového traktu, kde se přeměňuje chemickou reakcí na čpavek, který dále reaguje s NOx. K tomu je zapotřebí vybavit automobil další přídavnou nádrží na několik litrů AdBlue, která by měla vystačit po dobu mezi předepsanými servisními prohlídkami. Americké předpisy také nově vyžadují, aby celý systém prokazatelně pracoval s vysokou účinností nejen v novém automobilu, ale i po 150.000 km.

Do dnešních dnů prodal Volkswagen v USA asi 800 tisíc automobilů se vznětovým motorem. Vozidla Bluetec se budou zřejmě chtít utkat s japonskými a americkými hybridními vozidly. Alespoň to tak v tuto chvíli vypadá podle toho, jak Mercedes-Benz prezentuje svůj první model E 320 BLUETEC na americkém trhu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

Zeman se sejde s Pochem. Vyzve ho, aby zvážil kandidaturu na post ministra Zeman se sejde s Pochem. Vyzve ho, aby zvážil kandidaturu na post ministra

Prezident Miloš Zeman požádá europoslance Miroslava…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nejčistší TDI od Volkswagenu se představuje







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 





 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…