28.4. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

10 nejlepších Lamborghini historie

10 nejlepších Lamborghini historie

Automobilka sídlící v italském města Sant‘ Agata Bolognese letos slaví 50 let své existence. Oslavy se ponesou v duchu hesla 100 let inovací v poloviční době.

Ferruccio Lamborghini by 28. dubna oslavil své 97. narozeniny, narodil se totiž 28. dubna 1916 do italské rodiny rolníků. Při této příležitosti vzpomeňme na deset automobilů z dílny italské automobilky nesoucí Lamborghiniho jméno.

Automobilka Lamborghini byla založena 7. května 1963. Ferruccio Lamborghini výrobu aut financoval ze svých dalších aktivit – především z výroby traktorů. Automobilku vedl do počátku sedmdesátých let, vozy značky Lamborghini ale jezdil i v pokročilém věku.

10. Lamborghini 350 GT

Jakým jiným automobilem tento žebříček začít než prvním sériovým osobním vozem Lamborghini? Model 350 GT vycházel z konceptu 350 GTV, jeho křivky ale zcivilněly. Ferruccio Lamborghini nechal vůz upravit kvůli tomu, že se mu studie 350 GTV z pera designéra Franca Scaglioneho zdála příliš radikální. Výsledný sériový automobil navrhla karosárna Carrozzeria Touring.

 [600×300]

Psali jsme: Ferruccio Lamborghini: Zakladatel značky s býkem ve znaku zemřel před 20 lety

9. Estoque

Koncept Estoque vznikl v roce 2008, automobilka jím chtěla dokázat, že má stále co říci na téma čtyřmístný automobil, který naposledy vyráběla na začátku devadesátých let. O Estoque se strhl zájem, mnozí zákazníci žádali o to, aby ho automobilka začala sériově vyrábět. Lamborghini tyto hlasy dosud nevyslyšelo a Estoque (bohužel) nadále zůstává jen konceptem.

 [600×267]

8. LM 002

Offroad LM 002 z poloviny osmdesátých let je jakýmsi předchůdcem dnešních luxusních SUV. Automobil vznikl z vývoje terénního vozu pro americkou armádu, i proto zkratka LM v názvu znamená Lamborghini Militaria. Vůz přezdívaný Rambo Lambo vznikl především kvůli arabským šejkům, kteří si díky němu mohli užít dvanáctiválcový motor z Countache i na poušti. Zajímavostí je, že díky karosáři Salvatoru Diamontovi vznikla na zakázku vyrobená verze kombi.

 [600×332]

Nepřehlédněte: Historie Lamborghini ve fotografii (178 snímků)

7. Aventador LP700-4 Roadster

Současná vlajková loď Lamborghini, model Aventador je dostupný i v otevřené variantě. I ta je poháněna 6,5litrovým vidlicovým dvanáctiválcem kombinovaným se sedmistupňovou sekvenční převodovkou. Střešní panely jsou dva, díky karbonu váží každý z nich jen šest kilogramů. Sama automobilka říká, že Aventador je proti svému předchůdci, Murciélagu, o dvě generace napřed – byl totiž stavěn od základu nový.

 [600×371]

6. Diablo GT

Diablo nikdy nebylo nějakým andělským vozem, nejďábelštější verzí vůbec je potom Diablo GT. Tato varianta vznikla v roce 1999, konstruktéři při její výrobě využili zkušenosti z vývoje závodního Diabla GT2. Automobil dostal drsnější vzhled, odstrojený interiér nebo větší a silnější motor – šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 423 kW (575 k) pohánějící zadní kola. Diablo GT bylo tak radikální, že například v USA nebylo homologováno pro silniční provoz.

 [600×304]

5. Murciélago LP670-4 Super Veloce

Poslední „staré“ Lamborghini se dočkalo silné a odlehčené verze nazvané Super Veloce v roce 2009. Murciélago LP670-4 SV není staré kvůli svému věku, ale kvůli své technice. Základ 6,5litrové V12 se datoval do šedesátých let, podobný trubkový rám používal už Countach. To nástupce – model Aventador – dostal karbonový monokok a nově vyvinutý motor.

 [600×339]

Nepřehlédněte reportáž z Muzea Lamborghini

4. Espada

Ferruccio Lamborghini si založením automobilky chtěl splnit svůj dávný sen – postavit nejlepší vůz na světě, právě Espada přitom měla k tomuto cíli velice blízko. Automobil dostal 4,7 metru dlouhou elegantní karoserii a prostorný interiér s plnohodnotnými zadními sedadly, dovnitř se tak vejdou čtyři dospělí. O pohon se samozřejmě staral dvanáctiválec. Pro svoji luxusní kabinu a kvalitní zpracování je Espada někdy označována jako italský Rolls-Royce.

 [600×294]

3. Miura SV

„Matka“ supersportů nemůže v tomto žebříčku chybět, vždyť zakládala segment supersportů, navíc její ladný design se líbí i dnes, před sedmi lety dokonce vznikl koncept Miura s retro kabátem. Miura Super Veloce byla třetí sériovou evolucí tohoto modelu. Automobil dostal zpevněné šasi a silnější motor, design ovlivnila ztráta „řas“ – mřížek kolem předních světlometů.

 [600×320]

2. Gallardo LP550-2 Valentino Balboni

Gallardo je nejprodávanějším automobilem v historii Lamborghini. Od zahájení výroby v roce 2003 vzniklo už více než 12.000 exemplářů tohoto auta. Za tu dobu automobilka představila desítky speciálních edic a různých verzí, tou nejzajímavější je patrně LP550-2 Valentino Balboni, pojmenovaná po slavném testovacím jezdci. Limitovaná edice znamenala návrat k pohonu zadních kol, posledním Lamborghini s poháněnou zadní nápravou bylo do té doby Diablo GT.

 [600×351]

1. Countach LP500 QV

Nejlepším Lamborghini nemůže být jiný model než Countach. Právě Countach definoval Lamborghini svými ostrými a agresivními křivkami, na svoji dobu velice futuristickými. Countach také definoval kategorii supersportů – tvary své karoserie nebo podélně uprostřed uloženým motorem. Miura je sice označována za matku supersportů, těmito charakteristikami se však nepyšnila. Countach LP500 QV byl zacílený na Ferrari Testarossa, kvůli čemuž dostal modernizovanou 5,2litrovou V12 o výkonu 335 kW (445 k).

 [600×363]

Anketa

Které Lamborghini je podle vás to nejlepší?
Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Sraz hlasatelů po 12 letech: Jak dnes vypadají Marie Tomsová či Anna Wetlinská?

Sraz hlasatelů po 12 letech: Jak dnes vypadají Marie…

Před lety jsme jejich tváře vídali téměř denně. Svými příjemnými hlasy nám oznamovali, o čem bude následující…

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí Lance zabíjejí živly

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí…

Na Srí Lance řádí monzunové lijáky. Ty vyvolaly záplavy a sesuvy půdy, které si vyžádaly už 100 obětí, dalších…

 

iSport.cz

Talent Sparty u titulu Feyenoordu: Mají horší zázemí, ale větší chuť

Talent Sparty u titulu Feyenoordu: Mají horší…

Dorazil a hned slavil titul. Tedy byl součástí oslav, při kterých se v ulicích Rotterdamu sešlo na 200 tisíc…

Schick nás nejdřív neoslnil. Teď si dělá z obránců srandu, říká Krch

Schick nás nejdřív neoslnil. Teď si dělá z obránců…

S Patrikem Schickem si obránce Daniel Krch zahrál rok v Bohemians 1905. Právě tam se mladý útočník odrazil k…

 

Reflex.cz

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk Josifa Stalina

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk…

Světová i česká média informovala o smrti uznávaného sedmasedmdesátiletého ruského divadelního režiséra Alexandr…

Proč mizí paní -ová aneb Prznění jazyka českého

Proč mizí paní -ová aneb Prznění jazyka českého

Vážený pane Höschle! Vážím si Vás jako odborníka v oboru psychiatrie, poslouchám Vás rád a Vaše názory jsou pro…