Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan EV-11: Tiida jako elektromobil na každodenní použití

Diskuze (63)
Nissan představil prototyp EV-11, elektromobil na bázi hatchbacku Tiida, který je schopen každodenního provozu. Jeho produkční verze se představí v srpnu a k zákazníkům se dostane už příští rok.

Srdcem Nissanu EV-11 je elektromotor vlastní konstrukce, který dosahuje 80 kW a 280 Nm. Tyto základní hodnoty jsou plně srovnatelné s nejmodernějšími turbodiesely o objemu 1,6 litru. Energii mu poskytují baterie s kapacitou 24kWh, které jsou umístěny v podlaze. Toto řešení nijak neomezuje prostor pro cestující a zavazadla a zároveň je vhodné s ohledem na rozložení hmotnosti.

Revolučním řešením je systém EV-IT, který nepřetržitě monitoruje stav baterie a umístění vozidla. Na displeji zobrazuje aktuální dojezd, tento údaj se také zobrazuje na mapě a systém ukazuje, zda auto má dostatečně nabité baterie, aby mohlo dojet do cíle. Dále je možné trasu dynamicky upravit tak, aby bylo možné cestou nabít baterie v dobíjecí stanici.

Funkce časovače umožňuje předem naplánovat domácí nabíjení, například aby se spustilo až v noci podle výhodnějšího tarifu na elektřinu. Dále je možné přednastavit teplotu, na kterou klimatizace vychladí interiér už před jízdou. Tyto funkce bude možné kontrolovat a ovládat na dálku prostřednictvím mobilního telefonu nebo webové aplikace.

Nissan má s elektromobily velké plány a chce se stát leaderem v této oblasti. Sériový elektro-Nissan se představí 2. srpna v Japonsku. Techniku bude sdílet s prototypem EV-11, bude ale mít vlastní svébytný design karoserie. Prodej na domácím trhu bude zahájen v roce 2010.

Diskuze (63)
31. 7. 2009 10:00
Re: nissan jede
Jiste. At postavi stroje v segmentech, kde jsou EM konkurenceschopne jiz dnes - mestske EM, premiovky a sportaky. Na nich si technologii zlevni. Pak mhou vstoupit do segmentu kde jeste dnes s elektromobily konkurenceschopni nejsou. Koneckoncu netvrdim zadne hamoty. Delaji to tak vsechy automobilky. Zacinaji se sportaky, premiovkami ci mestskymi vozy. Pouze Nissan-Renault to zkousi s beznymi vozy v nizsi stredni tride a ja tvrdim, ze vykrocili spatnou nohou. Je to predcasny krok, ktery jim v nejblizsich letech prinese vice problemu nez uspechu.
31. 7. 2009 09:50
Re: nissan jede
Dost rodin ma dve auta, ale drtiva vetsina z nich ma jedno mensi, levne, mestske a jedno velke, drahe, rodinne. Rodin, ktere maji jedno drahe rodinne a druhe jeste drazsi a taky rodinne je opravdu jen zlomek - hornich 10tis. Ani by to nedavalo smysl. Druhe auto je zamerne jine aby plnilo ukoly pro ktere je velke rodinne auto nevhodne. Dojizdeni do prace, po meste, na nakup a jine denni bezne ukoly. Dve stejna auta opet nedavaji prilis smysl.
31. 7. 2009 09:41
Re: nissan jede
Zasadni omyl. Elektromobilum nepomuze, kdyz se zacnou vyrabet ve tridach, kde nestaci na konkurenci. Naopak jim to velmi uskodi. Elektromobily ziskaji ve verejnosti na dlouha leta nalepku drahe a neefektivni technologie, s nedostacujicimi vykony. A zmenit spatne jmeno je mnohem obtiznejsi nez zacit z nuly v okamziku, kdy uz v danem segmentu budou konkurenceschopne. Pro elektromobily je spousta mista v mestskych autech, mest. dodavkach, premiovych vozech a sportacich. Tady se da vyroba rozjet a ceny snizit. Vyroba v segmentech, kde budou nekonkurenceschopne opravdu elektomobily jen poskodi. Nadseni nemuze kompenzovat techologickou nedotazenost. To vzdy konci prusvihem.
Avatar - pelikoš
31. 7. 2009 07:43
Re: nissan jede
mimoto jim jdou na ruku vlády v usa,izraeli,portugalsku,japonsku,dánsku,… podpora téměř ze všech stran...
prostě bych to černě neviděl,přijde mě to smysluplnější,nežli priusy apod...
30. 7. 2009 22:51
Re: nissan jede
Isteže, na druhú stranu prvý sériový model neber za koniec vývoja, po odskúšaní doma možno Japonci ponúknu do sveta sofistikovanejší voz, možno aj s papierovo dvojnásobným dojazdom. Si príliš skeptický.