Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Duster dorazil do Číny. Má jiný motor a digitální klíč jako BMW!

Stanislav Kolman
Diskuze (12)
Druhá generace Dusteru se v některých destinacích stále prodává s logy Renaultu. Nejinak je tomu v Číně, kde se nyní model představuje s celou řadou novinek.

Zatímco my a drtivá většina Evropy známe Duster již od jeho počátků jako produkt značky Dacia, jinde ve světě se stále prodává s logy francouzské automobilky Renault, pod jejíž křídla Dacia patří. Zkrátka proto, že rumunská značka tam nemá takové jméno a s emblémem Francouzů se bude prodávat lépe.

Funguje to tak například v Indii, Rusku či Číně. A právě čínští zákazníci se druhé generace schopného SUV Duster dočkali právě teď. Na výstavišti se ukázal černý exemplář v nejvybavenější verzi, přičemž logo na kapotě není jedinou představenou novinkou.

Jak informuje magazín Rnews.cz, čínský Duster 2 dostal atraktivnější palubovku, lepší materiály a béžové provedení interiéru. Pohonná jednotka je shodná s ruským trhem a jde o motor, který v Evropě nekoupíte. Konkrétně atmosférický dvoulitr (F4R) s výkonem 105 kW a 195 newtonmetry točivého momentu. Síla putuje na všechna čtyři kola prostřednictvím čtyřstupňového hydroměničového automatu.

Ve srovnání s evropskou Dacií Duster však nejde o jediné změny. A nutno říct, že ty další jsou hodně překvapivé. Protože je auto určeno pro čínský trh, dostává zcela nový multimediální systém s velkou obrazovkou, připojením k LTE síti a parkovací HD kamerou. Zatím není jisté, jestli jde o specifikum pro tamní trh, nebo novou verzi infotainmentu, kterou dostanou nové Renaulty počínaje Cliem V.

Další velkou zajímavostí je chytrý klíč s displejem, který známe například od BMW. Tento sice neumí automobil nastartovat a popojíždět s ním dopředu a dozadu, základní údaje o voze však poskytne. Na digitálním zařízení tak vidíte třeba to, jestli jste vůz zamkli, kolik paliva vám zbývá a na jakou vzdálenost vystačí.

Stanislav Kolman
Diskuze (12)

Doporučujeme

Avatar - Blue Sun
18. 1. 2019 09:43
Re: Nejasal by som
Jenže Dacia je levné auto už samo o sobě, tam nemáš na konstrukci moc kde ušetřit. Žádné high-tech vychytávky, žádné šílenosti.
17. 1. 2019 23:28
Re: Nejasal by som
jj přesně tak. Dělá to i Škodovka, ono logicky když se to vyrábí v Číně tak to nebude stejné. Důvod je i ten aby se nesdílelo knowhow čínským firmám, s kterými dle tamních zákonů musí spolupracovat. Mimochodem zrovna u Dusteru je to celkem aktuální, tuším že ten "legendární" rozbor autobildu nebo koho, že Duster rezne i na "vnitřních" místech, je prý pro zbytek evropy neaktuální, protože Duster pro UK je údajně montovaný v Indii (předpokládám že kvůli pravostrannému řízení)...
Avatar - vabis
17. 1. 2019 23:09
Re: Nejasal by som
Bezna auta levnejsich evropskych znacek nekdy nemaji pro jizni ameriku nebo indii takovy podil vysokopevnostni oceli a jine. Stejne jako oem vyrobci pokud nestihaji tak tridi a horsi vyrobky, ktere by jinak sly na srot rozpusti pro ckd sady nebo casteji asii. Protoze narozdil od nemecka, ktere je par hodin jizdy se to spatne reklamuje. Takze rozdily byt obcas mohou. Cesky Staropramen take chutna jinak nez licencni ukrajinsky uz jen protoze je z jineho vodniho zdroje.S tim to je stejne. Cina uz ale casto neni odkladiste 2 kvality. Naopak evropu maji jistou, zatimco cinskemu ptackovi je treba krasne zpivat.
17. 1. 2019 22:44
Re: Ooooo
To by se panu prezidentovi určitě nelíbilo, takovéto nevhodné říkanky! >:-[] >:-[] >:-[] Aby tě nenahlásil na čínskou ambasádu! 8-s
Avatar - Blue Sun
17. 1. 2019 20:34
Re: Nejasal by som
Proč by to mělo mít problémy s bezpečností? A jaké? Měli by snad dělat jiný skelet? U levného auta se nevyplatí vymýšlet úsporná opatření, když už v něm dávno jsou...