Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Opel Insignia: Poprvé na českých cestách

Diskuze (107)
Po první prezentaci na dokonalých silnicích v okolí německého Frankfurtu jsme s novou Insignií vyrazili vstříc okreskám Středočeského kraje. Jak jezdí modernizovaná vlajková loď rüsselsheimské automobilky?

Původní heslo nejlepší auto, jaké jsme kdy vyrobili Opel vyměnil za nové, teď láká sloganem nejchytřejší vůz, jaký jsme kdy vyrobili. Reklamní kampaň tak zdůrazňuje přítomnost systému Intellilink, který pod dotykovou obrazovkou integruje množství chytrých funkcí. Nový multimediální systém díky bohaté zásobě různých funkcí a aplikací v mnoha ohledech připomíná chytrý telefon či tablet. Pojďme se ale raději podívat na to, co zatím bývá u aut důležitější – jak nová Insignia vypadá a hlavně jak jezdí?

Modernizace přichází po pěti letech, a tak je poměrně zásadní. Nový přední nárazník dostal více chromu a nese širší a jemněji tvarovanou masku chladiče. Standardně je celá chromovaná, vozy vybavené radarovým tempomatem se na první pohled poznají podle černého žebrování. Ačkoliv to z fotek není tolik zřejmé, jednotlivé linky jsou elegantnější a celkové proporce vyváženější. Přední světla jsou nově standardně bi-halogenová, LED denní svícení je dostupné za příplatek 4.000 Kč. Dostupné jsou samozřejmě i v balíčku modernizovanými „chytrými“ světlomety AFL (adaptivní bi-xenony), tak jako dosud.

Rozdíl v designu je jasně viditelný také zezadu. Nové řešení světel ve tvaru bumerangu se inspiruje u nedávno uvedených modelů Cascada a Astra sedan. Uvnitř pak dominuje již zmíněná osmipalcová dotyková obrazovka, doplněná jedním ze tří provedení přístrojového štítu – klasickým s velkými „budíky“ nebo novým barevným displejem. V nejlepším provedení se jedná o velkoplošný nastavitelný displej, který nahrazuje i rychloměr. Koncepcí ovládání vzdálené připomíná palubní počítač Ford Convers+. Nové materiály čalounění jsou vyrobeny s pomocí nanotechnologií, takže méně sají vodu a snadněji se čistí. Bezpečností systémy jsou zase vylepšeny o funkci asistenta při vycouvání u řady vozidel.

Benzin ve znamení přímého vstřiku

V ceníku se to hemží novými motory. Velice zajímavou novinkou je motor 2.0 SIDI Turbo s typovým označením A20NFT. I přes stejný objem a základní parametry (184 kW/400 N.m, ovšem v jiných otáčkách) se jedná o novou konstrukci vybavenou přímým vstřikováním a turbodmychadlem twin-scroll. Agregát má vyšší kompresní poměr než předchůdce a je prakticky shodný s přeplňovaným dvoulitrem v Cadillacu ATS. Tento motor jsme zatím jen krátce vyzkoušeli na první prezentaci v Německu. Doufejme, že nová technika kromě jízdních výkonů zlepšila také poněkud nestřídmý apetyt benzinového dvoulitru.

Dostupnějším benzinovým pohonem je druhá zásadní novinka, 1.6 SIDI Turbo (A16XHT). Přestože má nižší výkon (125 místo 132 kW) a papírově horší akceleraci než předchůdce označovaný 1.6 Turbo, působí živěji. Motor má podstatně příjemnější charakteristiku a rychlejší odezvu na plyn než dřívější šestnáctistovka. V Insignii je přesvědčivější a poskytuje dostatečnou dynamiku napříč celým spektrem otáček. S dlouhými převody se vypořádává se ctí, což se o vrchově laděném předchůdci bohužel říct nedalo. Cenově se ovšem rovná podobně výkonným turbodieselům, což hned od počátku staví tento zdařilý motor do role okrajové alternativy.

Turbodiesely jen dvoulitrové

Dieselový 2.0 CDTI přichází v nových verzích, mimo jiné jako úsporný ecoFlex s 88 nebo 103 kW a kombinovanou spotřebou 3,7 l/100 km. Ta je dle normovaných údajů dokonce nejúspornějším vozem střední třídy, v emisích oxidu uhličitého dosahuje pouhých 99 g/km. Češi ale budou téměř jistě preferovat nejsilnější provedení, které kosmeticky posílilo ze 118 na 120 kW. Lákadlem je možnost volby libovolné kombinace pohonu předních nebo všech kol a manuální nebo automatické převodovky. Na projevu samotného motoru se kromě decentně vylepšeného odhlučnění mnoho nezměnilo, a tak vás v tuto chvíli můžeme klidně odkázat na starší test.

Vrcholem nabídky je na dieselové straně loni uvedený 2.0 CDTI BiTurbo. Zůstávají mu původní parametry 143 kW a 400 N.m, ale i relativně krátké převody, shodné se 120kW turbodieselem. Právě díky tomu ale motor BiTurbo působí opravdu živě, i když za cenu nikterak vysoké maximální rychlosti (230 km/h). Oproti slabším Insigniím je tento agregát dynamičtější, zejména díky lepší pružnosti a neředěné gradaci výkonu až k omezovači otáček.

Nový Country Tourer a přepracovaný podvozek

Tento agregát jsme vyzkoušeli i v novince Insignia Country Tourer, kde se bohužel nabízí v jediné kombinaci – s pohonem všech kol a automatem. Samočinná převodovka vyznává návyky „staré školy“, a tak je zbytečné od ní očekávat střelhbitě rychlé řazení. Zato je komfortní a předvídatelná.

Podstatnou výhodou je i pohon všech kol, v Insignii realizovaný pomocí spojky Haldex se zadním diferenciálem eLSD. Schopnost aktivně rozdělovat točivý moment mezi kola zadní nápravy výrazně pomáhá agilitě v zatáčkách, takže téměř dvoutunový Country Tourer působí podstatně hbitěji, než by se dalo očekávat.

Insignia Country Tourer má o 20 mm zvýšený podvozek a standardně adaptivní tlumiče. Obojí se pozitivně projevilo na jízdním komfortu, pomáhá i relativně vysoký profil jediného dodávaného rozměru pneumatik – 235/50 R18.

Výrazně se ovšem zlepšil komfort už všech Insignií. Vyzkoušeli jsme různé vozy s disky o průměru 18, 19 i 20 palců a ve všech případech byla kvalita tlumení nerovností bezkonkurenčně dobrá. Opel přepracoval 60 % dílů podvozku a zřejmě i upravil nastavení adaptivních tlumičů FlexRide (standard pro výbavu Sport a verze 4x4, jinak +25.200 Kč), takže i v režimu Sport překvapí schopností filtrovat nerovnosti.

České ceny začínají dle akčního ceníku na 504.900 Kč, takže v zásadě kopírují cenovou úroveň Insignie před modernizací. Za karoserii liftback se připlácí 10.000 Kč, za kombi Sports Tourer 35.000 Kč.

Opel Insignia 2013 - ceny na českém trhu
Motor 1.8 EcoTec 1.4 Turbo 1.4 Turbo LPG 1.6 Turbo SIDI 2.0 Turbo 4x4
Převodovka 6M 6M 6M 6M (6A)* 6M (6A)*
Zdvihový objem [cm3] 1796 1364 1364 1598 1998
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 103/6300 103/4900 103/4900 125/6000 184/5300
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 175/3800 200/1850-4000 200/1850-4000 260/1650-3200 400/2500
Max. rychlost [km/h] 207 205 195 215 (205) 242 (240)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,4 10,9 11,9 9,8 (10,4) 7,5 (8,4)
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,2 5,3 7,6 6,1 (6,6) 8,0 (8,3)
Cena Insignia [Kč] 504.900,- 553.900,- 603.900,- - -
Cena Edition [Kč] 549.900,- 598.900,- 648.900,- 628.900,- -
Cena Active [Kč] - 670.900,- 720.900,- 700.900,- -
Cena Sport [Kč] - - - 678.900,- 811.900,-
Cena Cosmo [Kč] - 638.900,- 688.900,- 668.900,- 826.900,-
*Automatická převodovka za příplatek 50.000,-
Opel Insignia 2013 - ceny na českém trhu
Motor 2.0 CDTI 2.0 CDTI
ecoFlex
2.0 CDTI 2.0 CDTI
ecoFlex
Převodovka 6M 6M 6M 6M (6A)*
Zdvihový objem [cm3] 1956 1956 1956 1956
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 81/4000 88/4000 96/4000 103/4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 300/1750 300/1750 350/1750 350/1750
Max. rychlost [km/h] 190 195 205 205 (-)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,1 11,9 11,1 10,5 (-)
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,4 3,7 5,3 3,7 (-)
Cena Insignia [Kč] 541.900,- 576.900,- 566.900,- 586.900,-
Cena Edition [Kč] 586.900,- 621.900,- 611.900,- 631.900,-
Cena Active [Kč] 658.900,- 693.900,- 683.900,- 703.900,-
Cena Sport [Kč] - - - -
Cena Cosmo [Kč] - 661.900,- 651.900,- 671.900,-
*Automatická převodovka za příplatek 50.000,-
Opel Insignia 2013 - ceny na českém trhu
Motor 2.0 CDTI 2.0 CDTI 4x4 2.0 CDTI BiTurbo 2.0 CDTI BiTurbo 4x4
Převodovka 6M (6A)* 6M (6A)* 6M (6A)* 6A
Zdvihový objem [cm3] 1956 1956 1956 1956
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 120/4000 120/4000 143/4000 143/4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 350/1750 350/1750 400/1750 400/1750
Max. rychlost [km/h] 220 (210) 215 (210) 230 (229) 225
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,5 (11,2) 10,2 (10,5) 8,7 (8,8) 9,0
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,3 (5,3) 5,3 (6,2) 4,7 (5,6) 6,2
Cena Edition [Kč] 636.900,- 723.900,- - -
Cena Active [Kč] 708.900,- 795.900,- - -
Cena Sport [Kč] 686.900,- 693.900,- 749.400,- 796.400,-
Cena Cosmo [Kč] 676.900,- 708.900,- 739.400,- 811.400,-
*Automatická převodovka za příplatek 50.000,-
Diskuze (107)
24. 10. 2013 09:34
Re: Fotky
Takze uz nie som neslusny ale vyvadzam? Mas rozpoltenu osobnost? Ja tu neplacem nad kritikou oplu, placem tu od smiechu konkretne nad tebou, skus si niekedy poskladat puzzle, mozno ti to pomoze v zivote a nebudes sa tu strapnovat vyjadreniami ako milovany opel. Pusti si kritiky kolko chces, chces sa tu tvarit na urovni ale ten tvoj komplex z opla tu srsi pod kazdou diskusiou, to uz nezachranis ;-) Co ti ten opel take spravil? Predbehol tvoje kangoo? Alebo sused ta nasral ze si kupil drahsi opel alebo co? Pusti to zo seba praveze, mozno sa ti ulavi ;-)
24. 10. 2013 08:52
Re: Fotky
Prečo pocit? Rozhodne v tom máš medzery. A ak má niekto komplexy, tak si to ty, vyvádzaš tu jak malé decko. Zo strachu, že pustím nejakú kritiku na tvoj milovaný Opel? >:D Neboj sa, nepustím. Aby si nemal v noci zlé sny. ;-)
Avatar - salamoon
23. 10. 2013 20:30
Re: Mít nízkou hmotnost je skvělé, Eliška Bučková doporučuje
ibaze na jazdne vlastnosti a spotrebu maju vplyv aj ine veci,ako iba hmotnost,ze.... ;-)
Avatar - qwerty99
23. 10. 2013 16:36
Re: chytrolini
presne, i me nabidli slevu jak hrom takze auto misto milionu za 750 v cosmu, s AFL, intelilinkem s BOSE a 160konovym dizlem v automatu si myslim ze to je pekna cena.

ty jo to uz zni skoro jak nad auto (vole f metle, f kombiky, f dizlu,s hlinama a fialkama :-) )

tak ti preju mnoho kilometru bez nehody a jinejch problemu :yes:

qwerty99
23. 10. 2013 16:23
Re: Fotky
Mas pocit ze som neslusny? >:D evidentne sa ta dotklo,ze ta niekto kritizuje za kritiku, nuz taky je zivot, nie kazdy je zakomplexovany.. ;-)