Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Passat: Vše, co o něm víme + fotografie z premiéry

Jan Mička
Diskuze (302)
Nová generace Volkswagenu Passat je oficiálně tady. Předprodej v Česku bude zahájen na přelomu července a srpna.

Historie Volkswagenu Passat trvá již 41 let a za tu dobu bylo po celém světě prodáno téměř 22 milionů kusů. Sedmou generací však historie nekončí, ale začíná nová, modernější a techničtější, než kdy dříve.

Volkswagen Passat osmé generace je zcela novým automobilem, který je postaven na modulární platformě MQB pro vozy s příčně uloženým motorem. Oproti minulé generaci je až o 85 kilogramů lehčí, což zajistilo zhruba o 20 % úspornější provoz. Zároveň však narostl prostor pro posádku a se změnou rozměrů došlo ke kompletní změně vnějších proporcí.

Passat bude nabízen jako sedan i kombi. První jmenovaná varianta dosahuje délky 4767 milimetrů a je tedy o 2 mm kratší než předchůdce. Zároveň se však prodloužil rozvor náprav na 2791 milimetrů (+79 mm), zkrátily se převisy karoserie a zvětšila šířka na 1832 milimetrů (+12 mm). S výškou 1456 milimetrů je sedan o 14 mm nižší než předchůdce.

vw novemodely passat strednitrida vw novemodely passat strednitrida

VW Passat B8 -Srovnání rozměrů s předchozí generací
Generace B8 B7 Rozdíl [mm]
Délka [mm] 4767 4769 -2
Šířka [mm] 1832 1820 +12
Výška [mm] 1456 1470 -14
Rozvor [mm] 2791 2712 +79
Objem zavazadelníku - sedan/kombi [l] 586/650 565/603 +21/+47

Výsledkem těchto změn jsou ostřejší proporce karoserie a především o 33 milimetrů více prostoru pro posádku. Koncept přední části kokpitu zůstal zachován, je však nově naplněn tou nejmodernější technikou a středová konzola je více orientovaná směrem k řidiči.

Nové rozměry se podepsaly také na velikosti zavazadlového prostoru. Osmý Passat s karoserií sedan nabídne 586 litrů, což je o 21 litrů více než doposud, zatímco kombi dosahuje ve standardním uspořádání 650 litrů (+47 l) a po složení opěradel zadních sedadel až 1780 litrů.


Poprvé v historii značky již není přístrojový štít tvořen klasickými budíky, ale interaktivním displejem Active Info Displey. Všechny informace jsou zobrazovány čistě virtuálně a například navigaci bude možno nastavit jak ve 2D, tak i ve 3D režimu. O skutečnosti, že aktivní displej není z nejmenších, vypovídá úhlopříčka 12,7 palce a rozlišení 1440 x 540 pixelů, což zajistí působivou grafiku a možnost integrovat do ploch rychloměru a otáčkoměru informace o jízdě, navigaci či asistenčních funkcích. Analogové přístroje se však z Volkswagenu Passat nevytratí – stále budou součástí standardní nabídky.

vw novemodely passat strednitrida vw novemodely passat strednitrida

Vedle interaktivního přístrojového štítu se v kokpitu Volkswagenu poprvé objeví Head-up displey. Systém funguje stejně jako u některých modelů luxusního segmentu – důležité informace tedy projekčně zobrazuje do zorného pole řidiče. Ten si navíc může v menu systému sám vybrat, jaké informace požaduje (třeba aktuální rychlost, nejvyšší povolenou rychlost, pokyny navigace, informace asistenčních systémů či výstražná upozornění). Nebude-li systém zapotřebí, lze samozřejmě vypnout. V takovém případě se displej zasune do horní části přístrojové desky.

Volkswagen Passat B8 přijíždí s novou generací modulárních informačních a zábavních systémů s možností připojení chytrých telefonů prostřednictvím funkce Mirror Link. Všechna ovládací rozhraní mají dotykové displeje (s úhlopříčkou 5 až 8“) a samotný vůz umožňuje široké možnosti konektivity s externími zařízeními (AUX, USB, SD a bluetooth). Novinkou je integrace tabletů pro cestující na zadních sedadlech, které lze prostřednictvím WLAN spárovat s navigačními systémy Discover Media a nebo Discover Pro.

V kombinaci se zmíněnými navigacemi nabídne Passat také systém Car-Net, který umožní dynamické navádění pomocí dat dopravního zpravodajství, zobrazení ulic podle Google Street View nebo panoramatickou ukázku ulic díky Google Maps. Kromě toho získáte zprávy o počasí, volných parkovacích místech v okolí nebo aktuálních cenách paliv. Cíle pro navigování přitom nemusíte zadávat přímo z vozu, ale také prostřednictvím PC nebo chytrého telefonu pro pozdější export na palubu.

Vedle moderní techniky v interiéru je to právě design karoserie, který nový Volkswagen Passat staví ve srovnání s jeho minulou generací na zcela jinou úroveň. Příslušnost značce je na první pohled rozpoznatelná, nastoupily však chladné a jasně dané linie bez fluidních a jiných výstřelků.

vw novemodely passat strednitrida vw novemodely passat strednitrida

Hlavní doménu tvoří nový světelný podpis, který vůz získal díky rozličné nabídce předních světlometů. Bude nabízen jak s halogenovým, tak plně diodovým osvětlením. To je navíc nabízeno v několika verzích – s diodami pro všechny režimy s reflektorovou technikou, ve vyšších výbavách s projektorovou technikou a také asistentem dálkových světel, který umožňuje jejich trvalou aktivaci bez rizika oslnění ostatních automobilů.

Také u zadních svítilen našla moderní diodová technika uplatnění. Systém bude dostupný už v samotném základu a u vyšších výbav se dočkáme zvláštnosti při brzdění – horizontální uspořádání svítilen se totiž změní ve vertikální, které je ve vnější části tvořeno dvěma a ve vnitřní části jednou svislou linií, což vizuálně působí jako překlopení horizontálních koncových světel na vertikální brzdová světla.

Velké úsilí bylo vynaloženo na zdokonalení bezpečnostních a preventivních systémů pro jistější pohyb v běžném provozu. Poloautomatický parkovací asistent je již v rámci automobilky zavedeným prvkem, vůz však nově pomůže při couvání s přívěsem (Trailer Assist), kontroluje vozidla v mrtvém úhlu, zamezí nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu (Side Assist a Line Assist), automaticky zabrzdí pro snížení intenzity nevyhnutelného nárazu (Rear Traffic Alert) a díky adaptivnímu tempomatu sám zvládne popojíždění v kolonách (Traffic Jam Assist). Výrazným zlepšením prošel také systém Front Assist s funkcí automatického brzdění City – dosud totiž reagoval pouze na ostatní automobily, zatímco v novém Passatu detekuje také chodce.

Nové generaci Volkswagenu Passat bude vyhrazeno celkem deset přeplňovaných pohonných jednotek s výkonovým rozmezím od 88 do 206 kW. Všechny agregáty jsou zcela nové, ve srovnání s minulou generací spotřebují až o 20 % méně paliva a jsou standardně vybaveny systémem stop/start a rekuperací kinetické energie.

Základem vznětové nabídky se stane šestnáctistovka s výkonem 88 kW, verze 2.0 TDI nabídne 110 a 140 kW a v případě vrcholného TDI s dvojicí turbodmychadel se dočkáme 176 kW (240 koní) a 500 N.m při průměrné spotřebě 5,3 l/100 km. Vzhledem k vysokému točivému momentu bude motor spolupracovat s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Nabídka benzinových agregátů začíná čtrnáctistovkou TSI o výkonu 92 kW, následované silnější verzí se 110 kilowatty, osmnáctistovkou TSI s výkonem 132 a dvoulitrem TSI se 162 kW (pouze s převodovkou DSG). Na stávající šestiválec 3,6 FSI zapomeňte – na jeho místo nastoupí čtyřválec 2.0 TSI s výkonem 206 kW (280 koní) a standardně dodávanou převodovkou DSG.

vw novemodely passat strednitrida vw novemodely passat strednitrida

Úplně poprvé se v útrobách Volkswagenu objeví plug-in hybridní ústrojí, které je tvořeno čtrnáctistovkou TSI s výkonem 115 kW a elektromotorem, který dodá dalších 80 kW. Výstupní výkon soustavy je 155 kW (210 koní) a vůz schopen ujet až 50 kilometrů čistě na elektřinu díky akumulátoru o kapacitě 9,9 kWh. Také díky tomu by měl plug-in hybrid spotřebovat okolo 1,5 l/100 km, oficiální údaj však automobilka zatím neuvedla. Stejně jako dvojice nejsilnějších čtyřválců TSI je i tato verze standardně vybavena převodovkou DSG.

Poslední z hlavních novinek se nachází mezi volantem a předními koly - nová generace Volkswagenu Passat totiž dostala progresivní řízení s rozdílnou strmostí. Nabízeno bude v kombinaci se sportovním a adaptivním podvozkem a místo obvyklých 2,75 otáček mezi dorazy si vystačíte pouze s 2,1 otáčkami. Systém oceníte především při sportovní jízdě, kde má řízení strmější charakteristiku, zatímco v menších rychlostech (například ve městě) je ovládání snazší díky potřebě menšího natočení volantu.

Na závěr si řekněme něco o výbavových stupních. Stejně jako u stávajícího modelu budou v nabídce tři (Trendline, Comfortline a Highline), přičemž v základu Passat vyjede na šestnáctipalcových kolech. Chybět nebude ani multifunkční volant, elektronická ruční brzda, centrální zamykání, asistent rozjezdu do kopce, klimatizace, rádio s pětipalcovým displejem nebo bezklíčové odemykání a startování tlačítkem.

Malým krokem k individualizaci je volitelný paket R-line, který je dostupný již pro stávající generaci Passatu. Vůz se od ostatních výbav odliší interiérovými a exteriérovými prvky v čele s černým čalouněním stropu, sedadly s kombinací látky a kůže, sportovním volantem, výraznější maskou chladiče, lichoběžníkovými koncovkami výfuku nebo litými koly o rozměrech 17 až 19 palců.

Při příležitosti oficiálního představení osmé generace Volkwagenu Passat nebyla zveřejněna jeho základní cena. Stále proto můžeme vycházet z dřívějšího odhadu částky okolo 26.000 eur, tedy zhruba 700.000 Kč. Ačkoliv si automobil odbude veřejnou premiéru na autosalonu v Paříži, český předprodej bude spuštěn na přelomu července a srpna. První zákaznické vozy pak budou dodány koncem letošního roku.


Jan Mička
Diskuze (302)
10. 7. 2014 14:14
Re: OSVWÍCENÍ
Obsah komentovat nebudu. Ovšem forma je opravdu jedinečná.
Čeština je asi opravdu GTI kobylek. Vítejme zpět v Katovně!
A nebo se dobře bavíš ;-)
Avatar - skejpa
9. 7. 2014 16:53
Re: Velké štěstí
To co píšete, to je celkem výsměch. Ano, Mondeo má dobrej podvozek ale řazení rozhodně není tak přesné jako v M6 a ani lehkost jízdy není taková - a ani nemůže být protože je o dost těžší. Neříkám, že by zajelo okruh pomaleji, jen, že to není tak lehce působící auto.
Avatar - Jirka.12345
9. 7. 2014 13:20
Re: NÁDHERA
Ještě toho trochu 8-s
9. 7. 2014 13:10
Re: NÁDHERA
Neviem o tom, ze by Jirka.12345 bol so mnou v pribuzenskom vztahu.
Znova zasah mimo branku :-!
Avatar - Ada je zase tady
9. 7. 2014 11:03
No...
nevím, proč to násilím uvádět na trh, když dosavadní Passat se prodává výborně. 8-s

Nový design je zcela jistě krokem zpět. Už i tady se světlomety natahují směrem k A sloupkům jako u nějakých asijců :no: , boční prolisy sice asi zpevňují skelet, ale vypadají hodně divně :no: , celoskleněná střecha je vrchol nepraktičnosti :no: , zvýšený střední tunel bude zřejmě řidiče tlačit do pravé nohy :no: , chybějící ruční brzda je neomluvitelná (měla by být k dispozici alespoň jako option) :no: , kola jsou vzhledem k zasklené ploše výrazně nadměrná :no: , příď vozu se tváří zasmušile :no: no a na závěr: ta cirkusová počítačová hra před řidičem - to je přece naprostá katastrofa! To se ti designéři zcela pomátli! Pokud bude k dispozici klasická palubka s analogovými měřidly, každý soudný člověk si samozřejmě koupí klasiku. S výjimkou předváděcích vozů a pár pomatenců VW tuhle digitální hrůzu neprodá nikomu :no: :no: :no:

BTW: proč nebyla hned představena verze 4motion a option zvednutého odvozku s paketem pro špatné cesty? :no: Nebo přímo verze Alltrack? Vždyť to je jediný Passat, který je opravdu atraktivní!