17.6. 2017 Jan Mička Jan Mička

Nový Volkswagen Polo poprvé naživo. Technika golfu v menším balení! (+videa)

 

Nový Volkswagen Polo jsme si poprvé prohlédli v rámci prezentace v Berlíně. Výrazně narostl a dostal prvky, o kterých si může konkurence nechat zdát.

Megaúspěšný Volkswagen Polo se po řadě upoutávek ukázal v celé své kráse v pátek 16. června před polednem. Aktuálně se bavíme o šesté generaci, která má rozhodně na čem stavět. Od března 1975, kdy začaly sjíždět z výrobní linky ve Wolfsburgu první sériové kusy značené jako Typ 86, se prodalo více než čtrnáct milionů exemplářů, což z pola dělá jednoho z nejúspěšnějších zástupců velmi nabitého segmentu malých vozů. Považuji jej za takovou „klidnou sílu“ – zatímco někteří konkurenti stavěli a stále stavějí na výraznějším designu, polo zůstávalo spíše konzervativní. A nic se na tom nezměnilo ani u šestého vydání.

Video

Jenže i konzervativní auto může být ve skutečnosti nepřehlédnutelné, záleží pouze na zvolené verzi. Volkswagen udělal dobrý tah v tom, že vedle standardního provedení a sportovněji laděné linie R-Line představil také variantu GTI, která se designově mimořádně povedla. Zejména přední část nemá chybu – exkluzivně u GTI totiž automobilka nabízí diodové přední světlomety s rudou linkou ve tvaru křídla, která navazuje na pruh v masce chladiče. Vůz působí dospěleji, má svalnaté boční proporce, ale není nabubřelý. Jasnou volbou mladších zákazníků bude linie Beats s audiem o výkonu 300 Wattů. Možná jste si všimli, že na všech fotkách a videích najdete pouze pětidveřové varianty. Třídveřová totiž ani nebude kvůli předpokladu menšího zájmu ze strany zákazníků. Škoda…

Nový Volkswagen Polo oficiálně: Větší kabina a nejmodernější technika

Premiéra nového Volkswagenu Polo se od těch konkurenčních nelišila – mraky lidí schopných stoupnout si vám před objektiv foťáku prakticky kdykoliv, zkrátka jako na světových autosalonech. Prodrat se za volant alespoň jednoho ze čtyř vystavených kousků bylo zprvu téměř nemožné, nejvíce narváno bylo tradičně na hlavním podiu a nepřekvapivě u GTI, které je díky motoru 2.0 TSI o výkonu 147 kilowattů ryzím hot-hatchem. Vždyť takový výkon měl pětkový Golf GTI, který stále platí za velmi vyhledávaný ostrý hatchback. Navíc na něj nebudeme muset čekat déle, než je nezbytně nutné. Volkswagen totiž v listopadu uvede na český trh všechny verze najednou, ceny ale budeme znát už na přelomu srpna a září.

Polo mezigeneračně pořádně narostlo, do šířky je o 69 milimetrů větší než předchůdce a rozvor náprav narostl o těžko uvěřitelných 94 milimetrů, což se uvnitř prostě muselo projevit. Měřím 190 centimetrů a s místem v podélném směru se nebojím polo srovnávat s golfem, je to zkrátka rodinné auto, které díky nárůstu objemu kufru o 25 procent (nyní má 351 litrů) odveze ještě více zavazadel než doposud. Šířka vpředu vyhoví i tělnatějším jedincům, atmosféra na palubě je vzdušná a taková „měkoučká“. A to ať se bavím o čalounění níže ukotvených sedadel, nebo plastech v horní části přístrojové desky. S výhledem ven také problém nebude – subtilní přední sloupky příliš nebrání pohledu šikmo ven, naprosto stejné je to při pohledu šikmo vzadu. Jenom se podívejte, jak jsou zadní sloupky tenké, skoro jako by designéři brali inspiraci u tiguanu.

Volkswagen Polo – srovnání rozměrů s předchozí generací
ModelPolo Mk6 (2017-)Polo Mk5 (2009-2017)
Délka (mm)40533972
Šířka (mm)17511682
Výška (mm)14461453
Rozvor (mm)25642470
Rozchod vpředu/vzadu (mm)1525/15051463/1456
Objem zavazadelníku (l)351280

Polo se navíc umí uvnitř pořádně odvázat. Je libo například červený dekor přístrojové desky? Není problém, má ho zmíněná verze Beats. Vrcholné provedení infotainmentu disponuje displejem o úhlopříčce osm palců, který je navíc v přístrojové desce zasazen výše, aby byl více v zorném poli řidiče. Ovládání je samozřejmě dotykové s velmi slušnou citlivostí, stejně jako v případě Seatu Ibiza se však nezapomnělo ani na softwarová tlačítka pro ovládání hlasitosti audia a rolování v seznamech položek. Důvodem je zřejmě snaha o lepší finanční dostupnost, plně dotykové systémy známé z golfu nebo arteonu budou jistě dražší.

Ta hlavní novinka se však nachází přímo před řidičem. Digitální přístrojový štít s možností zobrazení mapy navigace se totiž s malém autě objevuje úplně poprvé a polu dodává punc luxusu. Ovládání se neliší například od golfu nebo passatu - je třeba si jej trochu osahat, na zásadní nedostatky však nenarazíte. Vedle toho se však ukázala i klasická analogová verze digitálního štítu, mělo ho Polo Beats. Mezi dvěma přehlednými a dobře čitelnými ukazateli najdeme klasický palubní počítač, stejně jako u minulé generace pola.

Místo na zadních sedadlech bylo dosud u pola trochu kamenem úrazu. Měřím 190 centimetrů a sám za sebe jsem se v minulém vydání posadil, kvůli menšímu nástupnímu prostoru a pouze nezbytnému místo před koleny a nad hlavou to byl zdlouhavá a spíše bolestivý proces. A dnes? Na zadní sedačky pola jsem zaplul snadno a rychle, nastupování nepřekážejí podběhy kol ani prahy, všechno je zkrátka uzpůsobeno i pro dlouhány. V loktech je ve srovnání s přední částí těsněji, naopak nad hlavou mi zůstávaly ještě asi tři centimetry prostoru i po napřímení zad. Krajní opěradla jsou navíc velmi příjemně tvarovaná a sedáky slušně podepírají stehna, bavíme se o plnohodnotných místech s výraznějším bočním vedením. Je znát, Volkswagen ukotvil opěradla více dozadu, že bych ale pociťoval při vystupování diskomfort? To ne…

Volkswagen má nový motor 1.0 TGI. Dostane ho polo a zřejmě i fabia

Samozřejmě jsem nakouknul i do zavazadelníku se zmíněným základním objemem 351 litrů. Oproti 280 litrům pola minulé generace je to velká změna, kufr je dokonce ještě o 21 litrů větší než u golfu čtvrté generace. Hodnota je naměřena podle normy ISO 3832, podle automobilky je exaktnější. Ložná plocha je příkladně přehledná, nechybí výklopná podlážka, a dokonce ani postranní „packy“, které ji zajistí ve vyklopené poloze.

Polo je po Seatu Ibiza druhým vozem koncernu Volkswagen, který vyjíždí je postaven na modulární platformě MQB A0. Jde o „nejmenší“ variantu základu, který používá golf a všechny od něj odvozené modely, nejenom to však polo spojuje s vyššími třídami. Jde také o výbavu, na jakou v segmentu malých modelů zatím nejsme zvyklí. Jmenujme například adaptivní tempomat schopný pracovat až do rychlosti 210 km/h, adaptivní tlumiče, sledování slepého úhlu, systém automatické jízdy v kolonách u verzí s převodovkou DSG, poprvé v kombinaci s mechanicky ovládanou ruční brzdou, asistent pro vyjetí z parkovacího místa nebo internetové služby s novinkou v podobě platformy We by Volkswagen.

Jejím prostřednictvím můžete využívat programu bezhotovostní parkování WePark, který byl v rámci premiéry pola poprvé spuštěn v Berlíně. Stačí si stáhnout stejnojmennou aplikaci do chytrého telefonu, jednou se přihlásit na webu park.we-vw.com a pak už vlastně nic neřešíte. Aplikace hlídá polohu vozu, zobrazí vám cenu parkování a nakonec bezhotovostně vyúčtuje cenu za skutečnou dobu parkování. Služba bude v dohledné době spuštěna i v dalších německých městech.

Jak už psal kolega David Bureš v pátečním článku, v nabídce pohonných jednotek převládají zážehové verze. Atmosférické litrové tříválce MPI mají výkon 48 a 55 kW a jsou párovány s pětistupňovým manuálem, přeplňované varianty TSI se 70 a 85 kilowatty mohou spolupracovat i se sedmistupňovou převodovkou DSG, nechybí nová patnáctistovka TSI se 110 kilowatty (šestistupňový manuál nebo sedmistupňové DSG) a již zmíněný dvoulitr TSI se 147 kilowatty pro verzi GTI (převodovky jako u 1.5 TSI).

Vznětové varianty mají výkony 59 kW (pětistupňový manuál) a 70 kW (pětistupňový manuál a sedmistupňové DSG) a disponují systémem vstřikování močoviny SCR známým z větších modelů. Premiéru v polu slaví verze 1.0 TGI na stlačený zemní plyn. Má výkon 66 kW jedinou možností je manuální pětistupňová převodovka.

Podívejte se na záznam tiskové konference v Berlíně:

Spolupracujeme s TipCars.com
Britové zahájili evakuaci tisíců lidí z londýnských výškových budov Britové zahájili evakuaci tisíců lidí z londýnských výškových budov

Britské úřady zahájily preventivní evakuaci tisíců lidí z…

Jihokorejci otestovali balistickou raketu v reakci na rostoucí hrozbu z KLDR Jihokorejci otestovali balistickou raketu v reakci na rostoucí hrozbu z KLDR

Jižní Korea provedla zkoušku nové balistické střely…

Rekordní daňové příjmy Německa nahrávají i uprchlíkům Rekordní daňové příjmy Německa nahrávají i uprchlíkům

Německá vláda hodlá zvyšovat státní výdaje do roku 2021…

V Praze vznikne další luxusní klinika, poptávka po nadstandardních službách roste V Praze vznikne další luxusní klinika, poptávka po nadstandardních službách roste

Poptávka po zdravotnictví za příplatek roste. Kliniky pro…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nový Volkswagen Polo poprvé naživo.…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Peugeot překvapil. Ze starého modelu stvořil nový pick-up Peugeot překvapil. Ze starého modelu stvořil nový pick-up

Prozaicky pojmenovaný pracant je z jedné části Japonec z…

 




Nový Volkswagen Polo oficiálně: Větší kabina a nejmodernější technika Nový Volkswagen Polo oficiálně: Větší kabina a nejmodernější technika

Volkswagen Polo v šesté generaci překonalo délku čtyř…

Nový Volkswagen Polo shazuje maskování. Tady jsou první detailní fotky! Nový Volkswagen Polo shazuje maskování. Tady jsou první detailní fotky!

Do premiéry nové generace Volkswagenu Polo už skutečně…

 



 
Volvo LCP 2000 (1983): Jak Volvo předběhlo dobu o tři desítky let

Volvo LCP 2000 (1983): Jak Volvo předběhlo dobu o tři desítky let

Včera

Tříválcové turbodiesely na alternativní paliva, nízká hmotnost a vynikající aerodynamika. Ne, řeč není o současném voze, ale o studii Volva, která už spadá do veteránského věku...




Blesk.cz

Britové řekli, co udělají s Čechy po brexitu. Tuska to moc nenadchlo

Britové řekli, co udělají s Čechy po brexitu. Tuska…

Nový britský návrh na to, jak po brexitu zajistit práva občanů Evropské unie – tedy i Čechů – v Británii,…

Obraz na stole či na zdi, který reaguje na vaše doteky. Sony s Xperií Touch strčí do kapsy všechny asistenty

Obraz na stole či na zdi, který reaguje na vaše…

Sony postupně zavádí do prodeje svůj inovativní chytrý projektor Xperia Touch, a to i na evropském trhu. Je…

 

iSport.cz

EURO U21: Makedonie - Portugalsko 2:4. Favorit smutní, semifinále mu uniklo

EURO U21: Makedonie - Portugalsko 2:4. Favorit…

Adeus, Portugal! Fotbalisté z Pyrenejského poloostrova sice porazili Makedonii 4:2, ale vzhledem k výhře…

Zlín - Slovan Bratislava 2:1. Český tým vyhrál Superpohár po penaltách

Zlín - Slovan Bratislava 2:1. Český tým vyhrál…

Nevypadalo to s nimi dobře. Fotbalisté Zlína ještě pár minut před koncem prohrávali v premiérovém ročníku…

 

Reflex.cz

Nová aplikace vám ukáže krásná místa v ČR a ještě můžete vyhrát

Nová aplikace vám ukáže krásná místa v ČR a ještě…

Každý metr, který vystoupáte na některou z hor v české krajině, vás přiblíží k výhře v nové soutěži!

Když je ministr Chovanec takový machr, měl by konečně srovnat Českou poštu, která podvádí občany

Když je ministr Chovanec takový machr, měl by…

Předpokládám, že už to zažila většina lidí, kterým měl být někdy doručen balík. Jste doma, nikdo nezazvoní,…