Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Adam: Stylový prcek má na svém kontě už 100.000 objednávek

David Bureš
Diskuze (23)
Nabídku stylového minivozu od Opelu na podzim rozšíří oplastovaná verze, počítá se také se sportovní variantou.

Automobilka Opel slaví, sázka na stylový minivůz Adam se jí vyplatila. Automobil má na svém kontě již více než 100.000 objednávek. Adam se přitom prodává teprve od začátku loňského roku.

Adam je aktuálně 11. nejprodávanějším minivozem na evropských trzích, za první pololetí roku má na svém kontě 27.875 prodaných kusů. Adam je tak výrazně úspěšnější než další miniauto od Opelu – Agila. Té se zatím za šest měsíců roku prodalo v Evropě jen 6.987 exemplářů, o osm procent méně než před rokem.

Největší zájem o Adam mají zákazníci z Velké Británie, Německa nebo Itálie. Naopak v Česku se autu moc nedaří, za první polovinu letošního roku má Adam na svém kontě jen šest registrací.

Na svůj vzor – rovněž stylový Fiat 500 – však Opel Adam v prodejích výrazně ztrácí. Italská 500 letos vládne segmentu miniaut, za první pololetí roku se jí na starém kontinentě prodalo 96.878 exemplářů, o výrazných 16 procent více než ve stejném období loňského roku.

Adam však nehodlá usnout na vavřínech a chce zájem zákazníků dále podpořit. V prodeji již je nově vyvinutý benzinový tříválec 1.0 Ecotec s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem. Motor je dostupný ve dvou výkonových verzích s 67 kW a 85 kW, obě spolupracují se šestistupňovou manuální převodovkou. Později nabídku doplní také sportovně laděný Adam S poháněný přeplňovanou čtrnáctistovkou o výkonu 110 kW.

Hlavní letošní novinkou nicméně bude oplastovaná varianta Rocks, která ve formě konceptu debutovala na loňském autosalonu v Ženevě. První exempláře Adamu Rocks se u prodejců objeví na konci září. Už nyní Opel eviduje zhruba 3.000 objednávek na tento vůz.

Sériový Adam Rocks si zachová podobu loňského konceptu, odlišnosti najdeme jen v detailech – třeba chromovaná koncovka výfuku se přesunula ze středu zádě na její okraj. Vůz má oplastované nárazníky a rozšířené blatníky, světlá výška proti běžné verzi vzrostla o 15 milimetrů. Specialitou Adamu Rocks je i shrnovací plátěná střecha ve stylu Fiatu 500C.

David Bureš
Diskuze (23)
21. 8. 2014 11:59
Re: Adam.
A o tom, kdo má vkusný interiér, rozhoduje delvan?
21. 8. 2014 11:27
Re: Jojo
Napsal jsi: "nikdy v souvislosti s fiatem nemohla být řeč o přelomovém, stylovém nebo zajímavém autě". To je nesmysl. Historicky Fiat vyráběl řadu stylových a přelomových modelů, v obou směrech Opel překonával a k takovým autům má blíže než Opel. Adam je model, který u Opelu nemá na co navázat, v některých aspektech lacině kopíruje Fiat 500 a zcela logicky nedosahuje jeho prodejního úspěchu. Zatímco Fiat 500, novodobí brouci, novodobá mini a nově třeba twingo jsou založeny na moderní interpretaci klasických lidových aut, Opel Adam nikoliv a není dostatečně jedinečný, aby si vytvořil vlastní kult.
21. 8. 2014 11:05
Re: Adam.
chtělo by to zajít k očnímu, ty auta mají společné snad jen to, že mají 4 kola, volant a světla vepředu i vzadu...ale to mají téměř všechy vozy

adam je o dost větší, nejedná se o "retro" model a na rozdíl od 500 má vkusný interiér
21. 8. 2014 11:02
Re: Jojo
ale to já nikdy neřekl, já jen chtěl říct že fiat rozhodně něni o nic stylovější, pokrokovější, nebo kdoví jaká značka...opel taky neni o nic horší nebo lepší tak proč by nemohl mít svojí stylovku?
21. 8. 2014 09:19
Re: Jojo
Nechceš doufám tvrdit, že třeba Opel GT byl stylovějším, neřku-li pokrokovějším autem než Fiat Dino? To, co Fiat vyráběl v 70. a 80. letech, bylo vždy inovativnější než to, co tehdy dělal Opel. Když srovnám kadetta E, co jsem kdysi míval, s tipem (pravda, bylo to Granturisimo), které jsem měl taky, tak to byly 2 světy. Ono to neznamená, že by Opel dělal špatná auta, ale že by dělal stylovější nebo pokrokovější než soudobý Fiat, to fakt ne.