Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra OPC vsadí na 1.6 Turbo

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)
Opel Astra OPC opustí současný přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec a ve své nové generaci jej nahradí menším motorem o objemu 1,6 litru.

Marc Schmidt, hlavní inženýr vývoje Opelu Astra potvrdil, že motor o objemu 1,6 litru má představovat vrchol v paletě pohonných jednotek pro právě nastupující novou generaci tohoto modelu.

K samotnému provedení OPC pak jen uvedl, že se má jednat o skutečně speciální model. Svým prohlášením o vrcholu v nabídce motorů Astry ovšem nepřímo potvrdil informace o budoucí Astře OPC, které již na podzim loňského roku prozradil manažer divize OPC Wilfried Dieh.

Právě podle nich má nová Astra OPC dorazit v roce 2017 s přeplňovaným motorem o objemu 1,6 litru. Tato nová pohonná jednotka má disponovat výkonem okolo 209 kW (285 k) a překonávat tak současné provedení, jehož dvoulitrový motor poskytuje 206 kW (280 k).

Za použitím šestnáctistovky stojí menší rozměry motorového prostoru nové generace Astry, které nedovolí montáž dvoulitrového čtyřválce a rovněž snaha vývojového týmu o udržení hmotnosti na nejnižší možné hodnotě.

Kromě dvoulitrového motoru se nová Astra OPC nedočká ani přední nápravy HiPerStrut, protože díky výraznému snížení hmotnosti nabídne podle Schmidta vynikající ovladatelnost i bez ní.

Další novinkou se může stát rozšíření nabídky karosářských verzí. Vedle tradičního provedení odvozeného z třídveřového Astry GTC se můžeme dočkat i pětidveřového hatchbacku, jehož vzhled může být inspirován konceptem Astra TCR.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)
Avatar - Bully_
26. 9. 2015 00:23
Re: Zlá správa
Nejsem vestec, abych podle Mercedesu a BMW odvozoval hmotnosti budoucich motoru od Opelu. Vychazim z tvrzeni Opelu uvedeneho v clanku, ze jednim z duvodu je prave nizsi hmotnost 1,6-ky.
Avatar - iudex
25. 9. 2015 15:36
Re: Zlá správa
Presne ako píše kolega fOE, inštalácia 1,6ky namiesto dvojlitra vôbec nemusí znamenať významnú úsporu hmotnosti (ak vôbec nejakú). Ak si pozrieš, čo všetko museli meniť v Peugeote na motore 1,6THP, kým ho zo 147 kW dostali na 199 kW, čo všetko tam muselo byť zosilnené, vymenené za robustnejšie komponenty či materiály, aby motor tie tlaky zvládol, o perifériách nehovoriac, vôbec by som sa nečudoval, keby takáto 1,6ka vážila rovnako, ako ten dvojliter.
25. 9. 2015 11:21
Re: Zlá správa
Což je logický, když speciály stojí cca 15 x víč než auta za 1-2 M :-) Jen tím chci poukázat, že nelze u seriových modelů poukazovat na kvality motorů se stejným obsahem jako u závodních aut. Někdo má třeba stejný nohy jako Bolt, ale jeho běhu se zdaleka nevyrovná ;-)
Avatar - fOE
25. 9. 2015 07:38
Re: Zlá správa
Jaky presne ma objem spojitost s hmotnosti motoru, ve srovnani s takovym 2l treba? Tipnu si ze i v tomto pripade nebude mit temer zadnou, nebo ta 1.6 mit blok/hlavu z tezsich materialu muze byt ve vysledku klidne tezsi nez kdejaky 2L.
Podobnych pripadu bylo nekolik, nejkriklavejsi napriklad 6,2L V8 od AMG a 4.0L V8 od BMW a 4.2L V8 od Audi. Vsechno motory kde byl rozdil v hmotnosti snad 5-10kg (pri hmotnostech kolem 200kg). Tipnul bys to pri o vice nez 50% rozdilnemu objemu? Konstrukce, ta je urcujici, ne objem.

Takze nasazeni 1.6 kvuli nizsi hmotnosti je chimera, pujde tu jako vzdy o penize. ;-\
25. 9. 2015 07:17
Re: Zlá správa
To jsou, taky jsou to čísla lepší než u aut za 1-2M. Astra tak dobrá být nepotřebuje.