Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel do toho šlape. Příští rok představí sedm novinek! Co to bude?

David Bureš
Diskuze (11)
Zřejmě nejdůležitější novinkou Opelu pro příští rok je nová generace Insignie. Dočkáme se ale také dvou nových crossoverů.

Rok 2017 bude pro značku Opel nadmíru důležitý. Automobilka z Rüsselsheimu v příštím roce hodlá uvést na trh hned sedm nových modelů. I proto generální ředitel Opelu Karl-Thomas Neumann v tomto směru hovoří o vůbec nejaktivnějším roce v celé historii automobilky.

Nejočekávanější novinkou příštího roku je druhá generace Insignie. Tu jsme již očekávali na letošním pařížském autosalonu, světu se ale představí až na březnové autoshow v Ženevě. V nastupující generaci se pětidveřový liftback dočká přídomku Grand Sport zdůrazňující sportovnější siluetu auta. Počítá se i s kombíkem Sports Tourer a jeho zvýšenou formou Country Tourer, která bude prezentována až v druhé polovině roku 2017.

Od nové Insignie můžeme čekat množství změn. Díky nové platformě sdílené s Chevroletem Malibu automobil výrazně zhubne, v útrobách se pak objeví nová technika. K dispozici bude nový zážehový motor 1.5 Turbo se 121 kW, osmirychlostní automatická skříň Aisin nebo systém pohonu všech kol využívající místo zadního diferenciálu spojky.

Vedle tří verzí Insignie se dočkáme také dvou crossoverů. Ten menší se bude jmenovat Crossland X a nahradí dnešní Merivu, což opět dokazuje postupný konec MPV. Představen bude už na začátku roku 2017. Druhý bude kompaktní crossover, který se bude prodávat po boku Zafiry. Šéf Opelu zdůrazňuje, že Zafira v nabídce značky zatím zůstane, její hlavní výhodou má nadále být sedmimístná konfigurace interiéru.

Oba automobily vzniknou díky spolupráci s PSA, ve skutečnosti se bude jednat o jediné modely vzniklé z této kooperace. Crossland X bude postaven na základech nové generace Citroënu C3 Picasso, přičemž stavěn bude ve španělské továrně Opelu v Zaragoze. To zatím nepojmenovaný kompaktní crossover využije techniku Peugeotu 3008 a produkován bude u francouzské automobilky, v továrně Sochaux.

Podobu šesté novinky už známe, jedná se o elektromobil Ampera-e, který se ukázal už v Paříži. Sesterský model Chevroletu Bolt chce díky lithium-iontovým bateriím s kapacitou 60 kWh nabídnout dojezd přes 500 kilometrů (podle aktuální evropské normy). Ampera-e bude zpočátku prodávána na trzích s velkým zájmem zákazníků o elektrické automobily, což dokazuje, že na českém trhu se auta dočkáme až později.

Sedmou novinkou Opelu pro rok 2017 je pak nová designová verze dodávky Vivaro Combi. Bližší informace o tomto voze výrobce zatím neuvedl, na mysli ale patrně má nedávno odhalenou stylovku Vivaro Sport.

David Bureš
Diskuze (11)
8. 11. 2016 10:25
Re: Ford by si měl vzít od Opelu příklad!
Jak jsem nekde cetl, Ford !konecne! konci s globalnim programem One Ford a bude detal evropskou a americkou verzi Focuse. Napriklad American dostane jednoduchou zadni napravu protoze neresi jizdni vlastnosti.
8. 11. 2016 09:48
Re: je fakt, že před lety bych se na Opela ani nepodíval...
Jo, už se mi to dvakrát taky stalo...jakoby to kopne.

A taky se mi párkrát stalo, že se nezapl displej (ale rádio hrálo), navíc mi to na carplay (projekce s navigací z telefonu) nepropojí telefon.

Záď kombíku...ano, taky si ještě trochu zvykám, ale auto jako celek se mi líbí.

Mám výbavu enjoy s tím menším matným displejem.

Celkově vzato jsem s autem spokojenej hodně.
Mám právě tu 1.4 92kw. Motor je jinak živý a jede parádně.
Zatím najeto 3 000 a průměrná podle počítače 5.5l/100km.

Když jsem ho bral, tak jsem veděl o riziku dětských bolestí.
Na reklamaci jsem se ještě nedostal, nemá moc čas, zajedu tam nědy během prosince.
Na netu se množí fóra a dokonce přes právníky se řeší tlak možnosti auto vrátit

7. 11. 2016 21:24
Re: je fakt, že před lety bych se na Opela ani nepodíval...
Nová Astra hatchback se mi líbí moc, ale kombík ST s neforemnou zádí naopak vůbec. Každopádně interiér působí velmi kvalitním dojmem. Zaslechl jsem ale něco o velkých problémech těchto vozů poháněných benzinovým motorem 1.4 Turbo - prý při akceleraci cukají a Opel to neumí vyřešit. Neslyšeli jste o tom něco? :-!
Avatar - twistedTSD
7. 11. 2016 19:02
Re: Ford by si měl vzít od Opelu příklad!
CX-9 vždy byla a stále je spíše lokální záležitostí amerického trhu, na naše poměry už je dost velká. Maximu a Cadenzu by sem vozili úplně zbytečně, když je jejich segment dlouhé roky mrtvý. Obdobně střední třída (Accord) už mimo prémii tolik netáhne a ne každému se vyplatí do ní investovat. To jsou důsledky změn preferencí trhu, ne nějakého výrazného poklesu jeho významu.

Vlastně je paradox, že zatímco Arese vyzývá k omezování globalizace a dodržování evropských preferencí, tobě naopak vadí, že si v Evropě nekoupíš kdejakého exota ze severní Ameriky.
Avatar - 3_diamanty
7. 11. 2016 17:24
Re: Ampera-e
mozno najpokrokovejsi a najinovativnejsi ale podla mna nie najdolezitejsi... najdolezitejsie vozy pre opel su nadalej podla mna astra a corsa ;-)