Paříž živě: Peugeot 908 V12 HDi DPFS
14. června 2005 Peugeot oznámil, že přijal novou technologicku výzvu: zvítězit v závodě 24 hodin Le Mans, jednom z nejprestižnějších motoristických podniků, který každoročně přiláká přes 200 tisíc diváků. V útrobách monopostu měl navíc pracovat turbodiesel HDi…
Na stánku v Paříži Peugeot vystavuje definitivní verzi s označením 908, která se v příštím roce zúčastní závodů Le Mans Series. 908 má navázat na Peugeot 905, který v Le Mans vyhrál v letech 1992 a 1993. Volba uzavřeného kokpitu v souladu s pravidly přijatými v červnu 2006 s sebou nese nevýhody v podobě vyšší hmotnosti i těžiště a problematičtější výměny jezdců, ale na druhou stranu má i výhody, pokud jde o tuhost šasi a aerodynamiku. Konstrukce s karbonovým monokokem má vysokou tuhost a umožňuje optimalizaci hmotnostních parametrů.
Peugeot 908 pohání uprostřed podélně uložený celohliníkový turbodieselový dvanáctiválec s rozevřením válců 100 stupňů a vstřikováním common-rail, který dává z objemu 5,5 litru výkon 514 kW a točivý moment 1200 Nm. Uspořádání V12 je dobré z hlediska vyváženosti a redukce vibrací, široce rozevřené válce snižují těžiště. Na konci obou větví výfukového potrubí pracují filtry pevných částic, zaručující „bezkouřový“ provoz ve všech režimech. Výkon je na zadní kola přenášen přes 6-stupňovou elektropneumaticky ovládanou převodovku a samosvorný diferenciál.