Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž živě: Peugeot 908 V12 HDi DPFS

Jan Cacek
Diskuze (22)
Tento turbodieselový speciál má Peugeotu přinést vítězství v jednom z nejprestižnějších a nejnáročnějších závodů – 24 hodin Le Mans.

14. června 2005 Peugeot oznámil, že přijal novou technologicku výzvu: zvítězit v závodě 24 hodin Le Mans, jednom z nejprestižnějších motoristických podniků, který každoročně přiláká přes 200 tisíc diváků. V útrobách monopostu měl navíc pracovat turbodiesel HDi…

Na stánku v Paříži Peugeot vystavuje definitivní verzi s označením 908, která se v příštím roce zúčastní závodů Le Mans Series. 908 má navázat na Peugeot 905, který v Le Mans vyhrál v letech 1992 a 1993. Volba uzavřeného kokpitu v souladu s pravidly přijatými v červnu 2006 s sebou nese nevýhody v podobě vyšší hmotnosti i těžiště a problematičtější výměny jezdců, ale na druhou stranu má i výhody, pokud jde o tuhost šasi a aerodynamiku. Konstrukce s karbonovým monokokem má vysokou tuhost a umožňuje optimalizaci hmotnostních parametrů.

Peugeot 908 pohání uprostřed podélně uložený celohliníkový turbodieselový dvanáctiválec s rozevřením válců 100 stupňů a vstřikováním common-rail, který dává z objemu 5,5 litru výkon 514 kW a točivý moment 1200 Nm. Uspořádání V12 je dobré z hlediska vyváženosti a redukce vibrací, široce rozevřené válce snižují těžiště. Na konci obou větví výfukového potrubí pracují filtry pevných částic, zaručující „bezkouřový“ provoz ve všech režimech. Výkon je na zadní kola přenášen přes 6-stupňovou elektropneumaticky ovládanou převodovku a samosvorný diferenciál.

Jan Cacek
Diskuze (22)
4. 10. 2006 15:50
Re: Proc Diesel???
A ta Corvette za sebou tahla cisternu, nebo to zabalila v pulce :-) :-) ? No flame, please.
2. 10. 2006 09:40
Re: Proc Diesel???
Audi v Le mans ked vyhralo, tak ani zdaleka nemali najmenej zastavok v boxoch. Corvette malo minimalne o 5 zstavok menej. Da sa to tu najst v nejakom starom clanku. :no: Takze ten diesel neni az taka vyhra.
Avatar - R32
2. 10. 2006 09:35
Re: Proc Diesel???
Bude * keď raz vyrazí ma trať Formula 1 McLaren Mercedes V10 CDi >:D a na štarte to roztúruje na 2500rpm... >:D Ešte pneu čo by vydržali celý závod a nemusí ani do boxov. Nie nie, to sa nechcel dožiť, benzín a nejakých 18.000rpm je viac než emotívny zážitok. :yes: :yes:
Avatar - Perun
30. 9. 2006 16:37
Re: Opatrně
s tím "názvem" motorizace, na to jsou pravověrní PSAnci trochu alergičtí >:-[] Je to HDI, tedy něco jako když se z vymírajících TDInosaurů začali vyvíjet ptáci a zamířili vzhůru do oblak. Ale jinak k věci: Toto je snad jediný případ (spolu s civilní 908 RC), kdy se mi zrychlí dech a zúží zornice při pohledu na "sporťák" s dieselem pod kapotou. Nekonečný a přihlouplý téma, vím, sám jezdím s dieselem.. ale ke kompozitům a anatomickým sedačkám patří ten nádhernej zvuk roztočenýho (nejraději atmosférickýho) beznínovýho motoru, sání co je slyšet i při čtvrté větě Dvořákovy Novosvětské a strašlivá spotřeba, která krotí vůli co nejdřív spočinout pod žulovým náhrobkem na Olšanech. JENŽE, když takovej pilot 908 s ukrutným a v podstatě bezkonkurenčním kroutícím momentem položí pravej pedál na podlahu, tak všechny ty dětský sny o ječících pneumatikách mizí jako pára nad hrncem. Prostě se roztočí turbo a následuje šílený zrychlení, pocit, že ti patří svět a všechno kolem pozbývá na důležitosti. Jen rychlost, jen ten hvízdot turba jako na křesle u zubaře a zapomeneš na omezovač v sedmi tisících jako na smrt. Ta možná trpělivě čeká někde na okresce na borečka v 325i, co si plete silnici s Le-Mans :-(
Avatar - masO
30. 9. 2006 13:13
Do it!
Peugeotu fandim! Doufam ze to tem audinam natre ;-) :yes: