Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 3008: Druhá generace se přesouvá mezi typická SUV

Aleš Dragoun
Diskuze (107)
První Peugeot 3008 byl jakýmsi křížencem MPV a aut do lehkého terénu. O nástupci už to rozhodně neplatí.

Zájem o kompaktní SUV roste. Jen v segmentu C se za posledních sedm let zdvouapůlnásobil, každé desáté auto velikosti nižší střední třídy je v Evropě zvýšeným hatchbackem vhodným do lehkého terénu. Módní oplastování zahrnuje nárazníky, lemy blatníků a spodní část dveří. Vnější design nevybočuje nijak z trendu současných vozů značky. Jako správný zástupce této kategorie má 3008 dlouhou plochou kapotu, vysoko umístěnou spodní hranu bočních oken, která ještě stoupá díky efektní vlnce, velká kola (17-19 palců) a zvýšenou světlost, těžiště i místo pro posádku. Stylisté si naštěstí odpustili hrb na střeše s nezbytnými podélníky, který má menší a starší sourozenec 2008.

Široká maska je bohatě chromovaná, typicky vykousnutá hlavní světla mohou být za příplatek plně diodová, střecha pak kontrastně černá. Koncové reflektory umístěné až u hrany skla jsou LED standardně, jejich rozdělení na tři části vypadá efektně, Peugeot už je použil na konceptech.

Nová 3008 je postavena na platformě EMP2, díky které zhubla oproti předchůdci zhruba 100 kg, benzinové verze váží minimálně 1325 kg, naftové o 50 kg více. Ramena zavěšení jsou hliníková stejně jako blatníky a konstrukce zadních sedadel, kapota i víko kufru zase z plastu. Auto je 4447 mm dlouhé, 1840 mm široké a 1624 mm vysoké. Délka se mezigeneračně zvětšila o osm centimetrů, šířka zůstala stejná. Rozvor se natáhl o 62 mm na 2675 mm. Zaujme v úvodu zmíněná vysoká světlost 219 mm.

Základní pohonnou jednotkou je zážehový tříválec 1.2 PureTech s 96 kW, v nabídce najdeme i čtyřválec 1.6 THP/121 kW. Turbodiesely BlueHDi 1,6 l mají 74 a 88 kW, větší dvoulitry 110 a 132 kW. Motory se kombinují se šestistupňovými přímo řazenými i samočinnými převodovkami, ty disponují pádly pod volantem. Výjimkou je základní diesel s pětirychlostní skříní BVM, 1.6 THP má pouze automat. Agregáty dodávají motorárny v Douvrinu a Trémery.

Novince nechybí řada asistentů. Kontrola trakce AGC (Advanced Grip Control) zahrnuje pět módů (normální, sníh, bahno, písek a vypnutý ESP), které se volí páčkou na středové konzole. Asistent sjíždění prudkých kopců zvládne i minimální rychlost 3 km/h. Další pomocníci hlídají mrtvý úhel, vyjetí z pruhu, únavu řidiče, čtou dopravní značky, 3008 má i automatické brzdění s informací o bezpečné vzdálenosti a adaptivní tempomat. Parkovací kamery vidí kolem celého vozu, senzory vyhledají vhodné místo, pomocník mnohými nenáviděné operace je samočinný, řidič ovládá jen pedály a v případě manuálních ústrojí také řazení.

3008 nabídne také futuristický digitální i-Cockpit se zploštělým volantem. Přístroje mají úhlopříčku 12,3 palce a ovládají se páčkou na volantu, lze je přepínat do pěti režimů. Osmipalcová dotyková obrazovka dostala šest základních tlačítek: pro rádio, klimatizaci, navigaci, parametry auta, telefon a mobilní aplikace. Interiér jinak kombinuje kůži, chrom, karbon i textil. Ve výbavě (stupně se budou lišit jako obvykle dle jednotlivých trhů) najdeme třeba přední masážní sedačky, velkou prosklenou střechu a audio s desítkou reproduktorů a subwooferem dodané francouzskou firmou Focal.

Balíček Driver Sport obsahuje tužší posilovač řízení, lepší odezvu na plynový pedál, generátor sportovního zvuku a další digitální přístroje včetně ukazatele tlaku turba, aktuálního výkonu i zrychlení. Multimédia zastupují zrcadlení mobilu, které lze indukčně dobíjet, či trojrozměrná navigace TomTom. Podpora Apple CarPlay a Android Auto je samozřejmostí. Zadní dělená lavice při sklopení zapadne do podlahy a vytvoří rovnou plochu, peugeot do lehkého terénu může mít sklopné i sedadlo spolujezdce, takže se dá dovnitř naložit až třímetrový předmět. Zavazadelník má v základu objem 520 l, ve dvoumístném uspořádání pak 1580 l.

Peugeot k vozům hodlá dodávat také vlastní skládací elektrokolo a skútr Micro e-Kick s dokovacími stanicemi, takže se jejich baterie mohou dobíjet v autě za jízdy. Lví novinku uvidíme na podzim v Paříži. Výroba se rozběhne v hlavní továrně v Sochaux, prodávat se začne od října letošního roku.

Aleš Dragoun
Diskuze (107)
26. 5. 2016 17:04
Re: opět čekání...
On je problém v tom, že když ti druhý řidič a nebo ty sám vypneš světla, tak nepoznáš bez kontrolky to, že jsou vypnutá a nebo v poloze "auto". Tudíž ve dne ti buď svítí denní světla a nebo jedeš zhasnutý... (protože kroužek ovladače na páčce je přesně za věncem volantu a není vidět...).
24. 5. 2016 21:52
Re: Tiguan má problém
400 km je málo , to se neustále vkrádá srovnání s tím na co byl člověk zvyklý, já plně přivykl po cca 2000 km, a nedám na i-cockpit teď dopustit. Před 14 dny jsem jezdil s původní 308, která i přesto, že měla sportovní volant z příslušenství ( o cca 2 cm menší průměr) tak jsem si připadal, že řídím zaoceánský parník. Koukání na budíky skrz volant jsem už vůbec nerozuměl. Osobně považuji za výhodu když je zobrazení informací pro řidiče co nejdále od očí, zrychluje mi to přeostření mezi vozovkou a přístrojovou deskou (asi už nejsem úplně nejmladší). V předchozí 5008 a 508 jsem měl klasický head up displej, i-cockpit považuji za srovnatelnou alternativu, která naopak zobrazuje veškeré údaje. Mám teď najeto s novou 308 cca 15.000 km (včetně trasy Praha/Paříž/Praha) a k tomu ještě cca 2.500 km s 308 GTi, včetně pár kol na okruhu v Mostě. Nenašel jsem nic, proč by měl být i-cockpit horší než standardní řešení, naopak. Pokud budu reagovat ještě na původní příspěvek zda jsem seděl někdy v jiném autě, tak je to v poměru ujetých cca 700.000 km (standard) k cca 17.500 km (i-cockpit). Takže se zopakuji, mě to vyhovuje a jsem rád že to bude v budoucnu i v jiných modelech.
24. 5. 2016 21:31
Realne fotky z Autobild
[odkaz]
Avatar - Verny_2013
24. 5. 2016 20:07
Re: Tiguan má problém
asi před rokem jsem měl 308 v rámci promo akce půjčenou na víkend. Už si přesně nepamatuju kolik jsem najel asi tak 400Km a ten i-kokpit mě rozčiloval natolik že jinak výborně poskládané auto pro mě prostě bylo nekoupitelné. Jinak recenzi mám pověšenou tady na mojeauto.cz
24. 5. 2016 18:32
Re: Tiguan má problém
nevím možná máš pravdu, měním auto 2x až třikrát za rok po najetí 15 - 20 tisíc kilometrů, za posledních 10 let jsem takhle odjezdil cca 25 aut + nepočítaně aut se kterými jsem najel jen pár tisíc. Kolik kilometrů jsi najel s tím malým volentem?