Peugeot 5008 zlevnil, stojí 370 tisíc Kč
Peugeot snížil české ceny modelu 5008. První cena klesla o 25.000 Kč o na 370.000 korun. Vůz je v tomto případě poháněn benzinovým motorem 1,6 VTi (88 kW).
Ceny konkurenčního Renaultu Scénic začínají na částce 369.900 korun za zážehovou šestnáctistovku s 81 kW. Základní výbava Scénicu a 5008 je prakticky shodná. Scénic navíc nabízí přední mlhovky a elektrické stahování zadních oken, 5008 zase hlavové airbagy a o něco silnější motor.
To konkurent z koncernové stáje – techniky spřízněný Citroën C4 Picasso – je výrazně levnější, jeho první cena při zakoupení skladového vozu činí 339.900 Kč za stejný benzinový agregát 1,6 VTi (88 kW). Výbava C4 Picasso je přitom bohatší, auto navíc disponuje tempomatem, automatickou klimatizací, dešťovým a světelným senzorem či předními mlhovkami.
Při srovnání turbodieselů je však 5008 rázem nejlevnější – s 1,6 HDi (84 kW) začíná na 390.000 Kč. To Scénic s 1,5 dCi (81 kW) startuje na 429.900 Kč a C4 Picasso s na 1,6 HDi (82 kW) na 399.900 Kč.
V základní verzi Access je 5008 vybavena šesti airbagy, asistentem rozjezdu do kopce, elektricky ovládanými a vyhřívanými vnějšími zpětnými zrcátky, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním, manuální klimatizací, elektrickým stahováním předních oken, rádiem se šesti reproduktory a ovládáním na volantu, palubním počítačem, koženým volantem a 16palcovými ocelovými koly s ozdobnými kryty.
Active přidává přední mlhovky, tempomat s omezovačem rychlosti, dešťový a světelný senzor, elektrické stahování zadních oken, sklopné a výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce a Bluetooth systém. Nechybí ani hliníková 16palcová kola a automatická dvouzónová klimatizace.
Vrcholem je Allure s panoramatickou střechou, head-up displejem, systémem Distance Alert sledujícím vzdálenost od vpředu jedoucího vozu, elektricky sklopnými vnějšími zpětnými zrcátky, zadními parkovacími senzory a 17palcovými hliníkovými koly.
Příplatek za sedmimístné provedení u všech tří stupňů výbavy činí 16.000 korun.
Peugeot 5008 – ceny na českém trhu | |||||
Motor | 1,6 VTi | 1,6 HDI | 1,6 e-HDI | 2,0 HDI | 2,0 HDI |
Převodovka | 5M | 6M | 6RM | 6M | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1560 | 1560 | 1997 | 1997 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/2 | 4/2 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 88/6000 | 84/3600 | 84/3600 | 110/3750 | 120/3750 |
Největší toč. mom. [N.m/min-1] | 160/4250 | 285/1750 | 285/1750 | 340/2000 | 340/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 187 | 185 | 183 | 195 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,2 | 12,3 | 13,2 | 9,9 | 10,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,0 | 5,2 | 4,6 | 5,4 | 6,9 |
Cena Access [Kč] | 370.000 | 390.000 | - | - | - |
Cena Active [Kč] | 390.000 | 445.000 | 465.000 | 465.000 | 485.000 |
Cena Allure [Kč] | - | 470.000 | - | 495.000 | 500.000 |