8.5. 2016 ČTK

Poptávka po starých škodovkách roste a s ní i ceny, renovace stojí statisíce korun

 

Majitelů veteránů Škoda jsou v tuzemsku tisíce, sběratelů pak řádově desítky. S rostoucími cenami ale bude jejich záliba stále těžší.

Staré vozy Škoda jsou pro české sběratele vděčné, jejich cena ale se zvyšující se poptávkou roste. Přesto se stále dají sehnat za relativně nízké ceny a navíc k nim Češi jako k domácí značce, která jezdila téměř v každé rodině, mají vztah. Uvedl to spolumajitel firmy Renovace veteránů a sběratel starých závodních škodovek Tomáš Hervert.

Brány automobilky Škoda Auto opustilo během její 120leté historie přes 17 milionů vozů. Letos 10. května uplyne 90 let od chvíle, kdy první exemplář luxusní limuzíny Škoda - Hispano Suiza převzal československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk.

Předmětem sběratelského zájmu může být podle Herverta jakákoliv starší Škoda a záleží na pohnutkách, které k pořízení veterána vedou. „Někdo se rozhodne jezdit stejným autem, jako měl jeho otec nebo děda, a pořídí si třeba oblíbenou stovku nebo MBéčko. Jiný se zaměřuje na vzácnější kusy, u kterých více roste jejich hodnota," dodal. Sběratelům pomáhá především umožněním přístupu k dokumentaci k jednotlivým typům.

Fascinace: Legendární Škoda 1000 MB slaví padesátiny (+video)

Obecně nejvyšší ceny dosahují první vozy Laurin&Klement, dále prototypy a pak také závodní škodovky, které se vyráběly v malých sériích. Vedle těchto unikátů patří mezi nejoblíbenější kupé Škoda 110R, které se vyrábělo po celá 70. léta minulého století. Zájem o tento model ale zvyšuje jeho cenu. Zatímco před zhruba čtyřmi roky šlo stodesítku sehnat za 15.000 korun, v současnosti se ani vraky neprodávají pod 50.000 Kč. Podobný růst cen zaznamenala i přestavba modelu Favorit na kabriolet společností Metalex podle návrhu designéra Václava Krále. Z ceny kolem 100.000 se vyšplhala na současných přibližně 350.000 korun.

Každý zájemce o pořízení staré škodovky v původním stavu by měl počítat s náklady na následnou renovaci. Ta může několikanásobně přesáhnout pořizovací cenu. Na pořádnou renovaci vozu by si měl zájemce připravit nejméně 300.000, ale spíše půl milionu korun. Stále se zvyšují i ceny náhradních dílů na burzách nebo aukčních portálech.

„Zajímavé je, že si lidé nechávají renovovat i sériová auta, jejichž cena na trhu ani zdaleka nedosahuje výši renovačních nákladů. Ale trh veteránů stále roste. Navíc těch aut bude ubývat, protože neudržované a nerenovované kusy se prostě časem rozpadnou," podotkl Hervert.

Spolupracujeme s TipCars.com
Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více

Bohatí Češi přicházejí na chuť investování do fondů…

Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně

Inovativní plánování chytrých měst, zakládání městských…

Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident

Odstupovat by měli spíš až pravomocně odsouzení členové…

Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele

Americká společnost Amazon, která koncem loňského roku…

 

Štítky Škoda

 

Přidat názorDiskuse: Poptávka po starých škodovkách roste a s…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 





 
Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Včera

Škodovky prý v motorovém prostoru ukrývají logo VW zakryté okřídleným šípem. Zkusili jsme kouknout pod kapotu Kodiaqu Sportline.




Blesk.cz

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to pak zbytečně ještě rozmázl!

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to…

Karel Gott (78) na koncertech všem rozdává radost, on sám se ale tentokrát dočkal jen nemilého překvapení! Na…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning - dánské Kladno

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning…

Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…

 

Reflex.cz

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat město? Kde začíná cenzura?

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat…

Brno žije! Divadlo žije! Národní divadlo Brno zařadilo do květnového festivalu Divadelní svět Brno představení…

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Socha kamenného rytíře s brněním nebo pláštěm a taseným mečem se opírá o erb s městskými znaky. Každý obchodník,…