Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayman se dočká ostřejší verze

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (27)
Porsche Cayman se má i ve své druhé generaci dočkat odlehčené a výkonnější varianty. Ta naváže na první Cayman R a má se inspirovat u 911 GT3.

Koncem loňského roku se na autosalonu v Los Angeles představila ve světové premiéře druhá generace Porsche Cayman. Sesterský model roadsteru Boxster vstoupil na trh po evropské premiéře na autosalonu ve Vídni ve verzích Cayman a Cayman S.

Porsche Cayman je ve své druhé generaci stále poměrně žhavou novinkou, ale to nijak nebrání spekulacím o budoucnosti tohoto dvoumístného kupé s motorem před zadní nápravou. Nejnovější zprávy o možném rozšiřování nabídky verzí modelové řady Cayman přinesl australský server CarAdvice, který má mít informace přímo od Andrease Preuningera, šéfinženýra vývoje nového Porsche 911 GT3 generace 991.

Právě tento muž uvedl, že by se Cayman mohl inspirovat úspěchem 911 ve verzi GT3. Ta je součástí modelové řady 911 od roku 1999, kdy se poprvé představila na ženevském autosalonu jako ostrý derivát generace 996.

Andreas Preuninger podle serveru CarAdvice přiznal, že již proběhlo testování nového Caymanu v provedení zaměřeném podobně jako 911 GT3 na co nejlepší jízdní výkony na okruhu. Konečné rozhodnutí o představení této verze a jejím uvedení do sériové ovšem ještě nepadlo.

Při pohledu do nedávné minulosti na první generaci Caymanu i na snahu značky Porsche vyplnit i ty nejmenší mezery v nabídce můžeme téměř s jistotou očekávat, že ostřejší kupé dorazí a naváže na Cayman R z roku 2010, který měl o 55 kg nižší hmotnost a o 10 koní vyšší výkon než tehdejší Cayman S.

Nová verze Caymanu nemusí být podle spekulací australského serveru tak okruhově zaměřeným autem jako je 911 GT3, ale může se posadit na vrchol nabídky s označením GTS a spojovat vyšší výkon a sportovnější jízdní vlastnosti s rozšířenou výbavou nebo se naopak stát verzí pro puristy a nabídnout jim manuální převodovku, o níž jsou v nové 911 GT3 ochuzeni.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (27)
31. 3. 2013 23:48
Re: Boxster a motor uprostřed
Právě temperament starých 911 je okouzlující. Ale rozhodně to není pro každého.
Avatar - Martin911Turbo
31. 3. 2013 20:36
Boxster a motor uprostřed
Měl jsem Boxstra 1 generace a tak fajnově říditelné auto jsem doposud nezažil, motor uprostřed beru jako velké plus. Oproti předchozímu Porsche 944 S2 (motor vepředu a přes kardan poháněný zadek a váha 50:50) je Boxster o třídu lépe ovladatelný a i moje současné vozítko Mini Cooper R50 má do fun jízdy k Boxstru dost daleko
U 911 čím starší tím horší, myslím tím jízdní vlastnosti, od 996 řady s asistencí a lepší 4x4 je to už vcelku ok, ale stará 911 SC a 964 je pekelný auto viz nedávná nehoda u nás s řidičkou v staré 911...
30. 3. 2013 15:58
Re: az moc
Rozhodně je lepší v tom, že tě netahá za nos. Prostě ti na rovinu řekne, že tě roztočí. Ale amatér skončí na kolotoči tak jako tak. :-) Čím víc do historie jdeš, tím "horší" (pro milovníky lepší) 911 jsou. 991 bys klidně motor uprostřed věřil.

Řídil, skvěle praštěné autíčko, ale neřekl bych, že je úplně nejtypičtěji naladěné.
Avatar - flyboyeda
30. 3. 2013 15:36
Re: az moc
Tak klio V6 je vražedné,je to jedno z mála aut s motorem uprostřed které se špatně ovládá na limitu,je to podobný jako ten golf s motorem uprostřed,tyhle auta byly stavěný jako předokolky a pak dal někdo místo zadních sedaček motor a pohon na zadní nápravu,nemůžeš to brát jako plnohodnotné auto s motorem uprostřed,Elise,Cayman,430,458,Mp412c,Ca… GT,Zonda,to jsou pro mě auta s motorem na správném místě,motor uprostřed má své kouzlo a dají se sním zvládnout situace,které s autem s motorem vzadu nejdou
30. 3. 2013 15:16
Re: az moc
Právě proto si myslím, že koncepce RR je pro nezkušeného přece jen o trochu lepší, než MR. Proti přetáčejícímu zadku pomůže ESP, ale co se stane s urvanou F458 jsme nedávno viděli na videu z Itálie :-)
Ale tady vařím z vody, jediná 911, s kterou jsem měl čest, má už devět let a se supersporty jsem se mohl projet jen velmi opatrně v rámci různých akcí na okruzích. Tak jako tak, ostrá jízda v Cliu V6 předface ve mně zanechala nesmazatelný dojem >:D
Nevím, jestli si v něm jel, ale dá se to popsat jako nedotáčivost, dobrý, dobrý, kolotoč. :-)