Porsche Panamera Diesel: První naftové dojmy

Porsche Panamera Diesel: První naftové dojmy

 
 

Nejsilnější Panamera má turbo a ta nejslabší taky. Pohání ji motor běžně známý jako 3,0 TDI.

Turbodiesel pod kapotou Porsche je dle mnohých svatokrádež, přitom je nasazení takového motoru v Panameře logickým krokem. U Cayenne můžeme příchod vznětového motoru označit za úspěch, například na (malém) českém trhu tvoří tento agregát polovinu odbytu. Nemáme důvod domnívat se, že u pětidveřového sedanu by tomu bylo zásadně jinak.

Motor, běžně známý jako 3,0 TDI, má jedno turbo, piezo-elektrické vstřikování nafty a specifické naladění na 184 kW při 3800 až 4400 min-1 a 550 Nm mezi 1750 a 2750 min-1. Taková Audi A8 vykazuje stejné špičkové hodnoty, ale při jiných otáčkách, a například Cayenne má zase o 4 kW méně.

Na seznámení s dieselovou Panamerou jsme měli jen půl dne, a proto nečekejte standardní podobný test. Krátká 100kilometrová projížďka ale stačila na to, abychom si udělali základní obrázek, jak dieselová Panamera funguje.

Porsche Panamera Diesel: Vznětový šestiválec, Tiptronic a pohon zadních kol

Při obhlídce na místě je způsob pohonu takřka nerozeznatelný. Jediné, co identifikuje motor, jsou nenápadné nápisy diesel na předních dveřích. Zajímavé je, že ani po nastartování se nic nezmění – motor zvenku hlasitě cvaká jako jakýkoliv moderní přímovstřikový agregát, naftové frekvence není slyšet. Uvnitř pak kromě samotného procesu startu panuje ticho a klid.

Na voliči převodovky řadíme D a auto se od volnoběhu rozjede s nečekanou lehkostí a kultivovaností. Že by u Porsche dokázali dvouspojkovou převodovku (PDK) zrovna pro dieselový motor naladit tak dokonale? Nikoliv, ve skutečnosti se jedná o osmistupňový měničový automat Tiptronic S. Ze strany Porsche jednoznačně rozumné rozhodnutí!

Komfort řazení je ukázkový, rychlost změny převodu se přitom pocitově vyrovná PDK dodávanému pro zážehové motory. Velký rozsah osmi převodových poměrů je zase pádným argumentem na případné stížnosti ohledně umírněných parametrů motoru.

Naopak nedostatek výkonu jsme v žádný okamžik nezaznamenali, motor si s 1955 kg těžkou Panamerou věděl vždy rady. Hezky zatahuje až do 5000 min-1, z praktického hlediska ale stačí menší vytáčení, které je vhodnější také z hlediska zvuku. Ten je do 3000 min-1 neutrální a vcelku příjemný, kolem této hranice se změní ve zvláštní hrdelní hlas a posléze přejde do typické zvukové kulisy vznětových V6. Vlastně to jediné může při jízdě s touto motorizací vadit.

Porsche Panamera 4: První jízdní dojmy

Na každý pád, vznětový motor má být především úsporný. Porsche slibuje kombinovanou spotřebu 6,5 l/100 km a právě takový jsme zjistili odběr při jízdě ustálenou rychlosti 130 km/h – motor v ten okamžik točí 2000 min-1. Zpomalení na 100 km/h srazí spotřebu k šesti litrům, naopak i ve městě nejspíš nebude nutné počítat s víc než 9 l/100 km.

Čísla se podobají novému Mercedesu CLS 350 CDI a spotřeba není jediné, co spojuje obě čtyřdveřová kupé. Je to také způsob, jakým pracuje podvozek a řízení – obojí je sportovně tuhé, ale zároveň zachovává slušnou úroveň komfortu.

Ačkoliv dá Panamera (se vzduchovým podvozkem) pocítit každou větší nerovnost, je obdivuhodné, jak suverénně se dokáže proplétat nástrahami pražských ulic. Na dálnici i později na okreskách funguje také s přehledem a navzdory své hmotnosti se ochotně proplétá zatáčkami. I zde ale vadí to, co jsme zpozorovali už ve městě – široká a baculatá karoserie má obtížně odhadnutelný obrys.

Mimo město by to přitom nutně vadit nemuselo – ovšem kdyby se Panamera neřídila právě jako zmíněný Mercedes. Řízení s variabilním posilovačem Servotronic pracuje zcela přirozeně a reaguje hbitě a přesně. Pocit interakce s autem se ale nedostavuje, takže je těžké Panameru někam nasměrovat s centimetrovou přesností. Místo toho ale často při ostřejším průjezdu cítíme ochotu auta pohodit zadečkem. Stabilizace samozřejmě zasahuje pohotově a citlivě. Mimochodem, cestovní Porsche se (alespoň pro zatím) vyrábí jen jako čistá zadokolka.

Nemyslíme si ale, že Panamera má být o skutečně sportovní jízdě. Jedná se o dobře vyvážené auto v atraktivním balení a s přiměřenými praktickými vlastnostmi, zajímavý počin na pomezí vyšší střední a luxusní třídy. Jako dálniční křižník se sportovním naturelem schopný pohodlně přepravovat nejčastěji dvě osoby by měla s dieselovým motorem sloužit skvěle. Zvlášť když nespotřebuje mnoho paliva a zdá se, že funguje vyváženěji než dříve testovaná Panamera 4S s převodovkou PDK.

Porsche Panamera 4S: První jízdní dojmy

Porsche Panamera - technické údaje a ceny pro český trh - šestiválcové motory
ModelPanameraPanamera 4Panamera DieselPanamera S Hybrid
Převodovkaman. (PDK)PDK8A Tiptronic8A Tiptronic
Pohonzadní4x4zadnízadní
Zdvihový objem [cm3]3605360529672995
Válce/ventily6/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]220/6200220/6200184/3800-4400279/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/4250400/4250550/1750-2750580/1000
Max. rychlost [km/h]261 (259)257242270
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,8 (6,3)6,16,86,0
Komb. spotřeba [l/100 km]11,3 (9,3)9,66,57,1
Poh. hmotnost [kg]1805 (1835)189519552055
Cena manuál [Kč]2.091.000,----
Cena Tiptronic [Kč]--2.183.000,-2.877.000,-
Cena PDK [Kč]2.190.000,-2.312.000,---
Spolupracujeme s TipCars.com
Mobilní data mohou zlevnit ještě víc, nastiňuje Sobotka Mobilní data mohou zlevnit ještě víc, nastiňuje Sobotka

Další výsledky tlaku na snížení cen mobilních dat pro…

Ceny nových bytů v Praze dál strmě rostou, meziročně zdražily o 15 procent Ceny nových bytů v Praze dál strmě rostou, meziročně zdražily o 15 procent

Zájemci o bydlení si za nové byty připlácí stále víc.…

Karoq vystřídal Yetiho, Škoda zahájila sériovou výrobu novinky v Kvasinách Karoq vystřídal Yetiho, Škoda zahájila sériovou výrobu novinky v Kvasinách

Automobilka Škoda Auto v závodě v Kvasinách na Rychnovsku…

 
 

Přidat názorDiskuse: Porsche Panamera Diesel: První naftové dojmy







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Je libo rychlý kombík? Porsche Panamera Sport Turismo odhalilo české ceny Je libo rychlý kombík? Porsche Panamera Sport Turismo odhalilo české ceny

Nová karosářská varianta Porsche Panamera je k dispozici…

Video: Vejde se do kombíku od Porsche vůbec něco? Video: Vejde se do kombíku od Porsche vůbec něco?

Panamera se sice ve své druhé karosářské verzi jmenuje…

 



 
Mercedes a Bosch představují parkoviště budoucnosti. Co všechno bude umět?

Mercedes a Bosch představují parkoviště budoucnosti. Co všechno bude umět?

Dnes 16:51

Zatímco plně autonomní vozy jsou tématem pro hodně vzdálenou budoucnost, některé prvky autopilota se dají efektivně využít již dnes.




Blesk.cz

Kendy z Básníků Matásek truchlí: Zemřel mu otec, slavný scénograf!

Kendy z Básníků Matásek truchlí: Zemřel mu otec,…

Herec David Matásek (54), známý z filmového cyklu o Básnících či seriálu Polda, truchlí. Ve věku 73 let totiž v…

Chlapeček z plzeňského babyboxu zemřel: Vraždící matku načapala babička, tvrdí policie

Chlapeček z plzeňského babyboxu zemřel: Vraždící…

Příběh dvou novorozenců, které někdo v neděli postupně odložil do plzeňského babyboxu, bohužel nemá šťastný…

 

iSport.cz

Turci jsou bez kouče. Zkušený Terim skončil po rvačce v restauraci

Turci jsou bez kouče. Zkušený Terim skončil po…

Zkušený trenér Fatih Terim ukončil dva týdny po rvačce v restauraci své třetí působení u fotbalové reprezentace…

Neymar chce od PSG garance, táta je s týmem. Odchod pochopím, řekl Piqué

Neymar chce od PSG garance, táta je s týmem. Odchod…

Zdálo se, že je vyřešeno. Obránce Barcelony Gerard Piqué dal na své sociální sítě fotku se spoluhráčem Neymarem…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop pokračují, zatím je to hlemýžď

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního…

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl údajně v budoucnosti nahradit vlaky, auta i autobusy,…