Porsche Panamera Diesel: Vznětový šestiválec, Tiptronic a pohon zadních kol
Jen málo výrobců luxusních limuzín se obejde bez turbodieselu v nabídce. Porsche do této výjimečné skupiny patřit nebude, přestože je jeho jméno spojeno s bohatou sportovní historií a dlouholetou tradicí výroby sportovních vozů.
Pod kapotu GT Porsche Panamera zamířil přeplňovaný vznětový vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru. Ten nabízí výkon 184 kW (250 k) od 3800 do 4400 min-1 a točivý moment 550 Nm dostupný od 1750 do 2750 min-1. V SUV Cayenne Diesel je třílitrový turbodiesel naladěn na nižší výkon 176 kW (240 k) od 4000 do 4400 min-1, zatímco točivý moment má stejnou hodnotu, ale dostupnou od 2000 do 2250 min-1.
Třílitrový vznětový šestiválec je vybaven přímým vstřikováním paliva Common Rail s piezoelektrickými vstřikovači, které pracující s tlakem 200 MPa. Nechybí přeplňování pomocí turbodmychadla s elektronicky ovládanou variabilní geometrií rozváděcího kola turbíny, řízená recirkulace výfukových plynů nebo oxidační katalyzátor a filtr pevných částic. Standardní výbavou Panamery Diesel je funkce auto start/stop.
Porsche Panamera Diesel bude dodáváno výhradně s pohonem zadních kol v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic S. Maximální rychlost 242 km/h je nejnižší v celé modelové řadě Panamera, ale zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,8 s je na stejné úrovni jako u základního provedení se zážehovým šestiválcem o objemu 3,6 litru a pohonem zadních kol.
Spotřeba paliva v kombinovaném provozu se standardními pneumatikami je 6,5 l na 100 km (172 g/km CO2). Na pneumatikách s nízkým valivým odporem má Panamera Diesel spotřebu 6,3 l benzinu na100 km paliva podle cyklu NEFZ a emise CO2 167 g/km. S palivovou nádrží na 80 litrů nafty se má dojezd pohybovat okolo 1200 km.
Standardně dodávané ocelové odpružení Panamery Diesel může být na přání nahrazeno adaptivním vzduchovým podvozkem, který umožňuje široký rozsah nastavení.
K identifikaci nového provedení Panamery se vznětovým motorem pod kapotou slouží pouze nápis diesel umístěný na předních dveřích.
Na českém trhu bude Porsche Panamera Diesel k dispozici od srpna 2011 a jeho cena je stanovena na 2.059.000,- Kč včetně DPH, což z něj dělá nejlevnějšího zástupce své modelové řady.
Porsche Panamera - technické údaje a ceny pro český trh - šestiválcové motory | |||||
Model | Panamera | Panamera 4 | Panamera Diesel | Panamera S Hybrid | |
Převodovka | man. (PDK) | PDK | 8A Tiptronic | 8A Tiptronic | |
Pohon | zadní | 4x4 | zadní | zadní | |
Zdvihový objem [cm3] | 3605 | 3605 | - | 2995 | |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 | |
Největší výkon [kW/min-1] | 220/6200 | 220/6200 | 184/3800-4400 | 279/5500 | |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 400/4250 | 400/4250 | 550/1750-2750 | 580/1000 | |
Max. rychlost [km/h] | 261 (259) | 257 | 242 | 270 | |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,8 (6,3) | 6,1 | 6,8 | 6,0 | |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 11,3 (9,3) | 9,6 | 6,5 | 7,1 | |
Poh. hmotnost [kg] | 1730 (1760) | 1820 | - | 1980 | |
Cena Tiptronic [Kč] | 2.070.000,- | - | 2.059.000,- | 2.663.000,- | |
Cena PDK [Kč] | 2.169.000,- | 2.287.000,- | - | - |
Porsche Panamera, jehož premiéra se odehrála v roce 2009, bude v letošním roce nabízeno v celkem osmi verzích. Vedle provedení Diesel je letošní novinkou Panamera S Hybrid a nejvýkonnější verze Turbo S. V loňském roce nabídku doplnily modely Panamera a Panamera 4 s šestiválcovými zážehovými motory. Od uvedení na trh v roce 2009 jsou k dispozici osmiválcové modely Panamera S, Panamera 4S a Panamera Turbo.
Porsche Panamera - technické údaje a ceny pro český trh - osmiválcové motory | |||||
Model | Panamera S | Panamera 4S | Panamera Turbo | Panamera Turbo S | |
Převodovka | man. (PDK) | PDK | PDK | PDK | |
Pohon | zadní | 4x4 | 4x4 | 4x4 | |
Zdvihový objem [cm3] | 4806 | 4806 | 4806 | 4806 | |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 | 8/4 | 8/4 | |
Největší výkon [kW/min-1] | 294/6500 | 294/6500 | 368/6000 | 405/6000 | |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 500/3500-5000 | 500/3500-5000 | 770/3000-4000 | 800/2250-4500 | |
Max. rychlost [km/h] | 285 (283) | 282 | 303 | 306 | |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,6 (5,4) | 5,0 | 4,2 | 3,8 | |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 12,5 (10,8) | 11,1 | 12,2 | 11,5 | |
Poh. hmotnost [kg] | 1770 (1800) | 1860 | 1970 | 1995 | |
Cena [Kč] | 2.569.000,- | - | - | - | |
Cena PDK [Kč] | 2.667.000,- | 2.798.000,- | 3.725.000,- | 4.258.000,- |