Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Panamera Diesel: Vznětový šestiválec, Tiptronic a pohon zadních kol

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (28)
Porsche v letošním roce rozšiřuje nabídku verzí modelu Panamera vedle provedení S Hybrid a Turbo S o Diesel s přeplňovaným vznětovým šestiválcem o objemu 3,0 litru.

Jen málo výrobců luxusních limuzín se obejde bez turbodieselu v nabídce. Porsche do této výjimečné skupiny patřit nebude, přestože je jeho jméno spojeno s bohatou sportovní historií a dlouholetou tradicí výroby sportovních vozů.

Pod kapotu GT Porsche Panamera zamířil přeplňovaný vznětový vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru. Ten nabízí výkon 184 kW (250 k) od 3800 do 4400 min-1 a točivý moment 550 Nm dostupný od 1750 do 2750 min-1. V SUV Cayenne Diesel je třílitrový turbodiesel naladěn na nižší výkon 176 kW (240 k) od 4000 do 4400 min-1, zatímco točivý moment má stejnou hodnotu, ale dostupnou od 2000 do 2250 min-1.

Třílitrový vznětový šestiválec je vybaven přímým vstřikováním paliva Common Rail s piezoelektrickými vstřikovači, které pracující s tlakem 200 MPa. Nechybí přeplňování pomocí turbodmychadla s elektronicky ovládanou variabilní geometrií rozváděcího kola turbíny, řízená recirkulace výfukových plynů nebo oxidační katalyzátor a filtr pevných částic. Standardní výbavou Panamery Diesel je funkce auto start/stop.

Porsche Panamera Diesel bude dodáváno výhradně s pohonem zadních kol v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic S. Maximální rychlost 242 km/h je nejnižší v celé modelové řadě Panamera, ale zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,8 s je na stejné úrovni jako u základního provedení se zážehovým šestiválcem o objemu 3,6 litru a pohonem zadních kol.

Spotřeba paliva v kombinovaném provozu se standardními pneumatikami je 6,5 l na 100 km (172 g/km CO2). Na pneumatikách s nízkým valivým odporem má Panamera Diesel spotřebu 6,3 l benzinu na100 km paliva podle cyklu NEFZ a emise CO2 167 g/km. S palivovou nádrží na 80 litrů nafty se má dojezd pohybovat okolo 1200 km.

Standardně dodávané ocelové odpružení Panamery Diesel může být na přání nahrazeno adaptivním vzduchovým podvozkem, který umožňuje široký rozsah nastavení.

K identifikaci nového provedení Panamery se vznětovým motorem pod kapotou slouží pouze nápis diesel umístěný na předních dveřích.

Na českém trhu bude Porsche Panamera Diesel k dispozici od srpna 2011 a jeho cena je stanovena na 2.059.000,- Kč včetně DPH, což z něj dělá nejlevnějšího zástupce své modelové řady.

Porsche Panamera - technické údaje a ceny pro český trh - šestiválcové motory
ModelPanameraPanamera 4Panamera DieselPanamera S Hybrid
Převodovkaman. (PDK)PDK8A Tiptronic8A Tiptronic
Pohonzadní4x4zadnízadní
Zdvihový objem [cm3]36053605-2995
Válce/ventily6/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]220/6200220/6200184/3800-4400279/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/4250400/4250550/1750-2750580/1000
Max. rychlost [km/h]261 (259)257242270
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,8 (6,3)6,16,86,0
Komb. spotřeba [l/100 km]11,3 (9,3)9,66,57,1
Poh. hmotnost [kg]1730 (1760)1820-1980
Cena Tiptronic [Kč]2.070.000,--2.059.000,-2.663.000,-
Cena PDK [Kč]2.169.000,-2.287.000,---

Porsche Panamera, jehož premiéra se odehrála v roce 2009, bude v letošním roce nabízeno v celkem osmi verzích. Vedle provedení Diesel je letošní novinkou Panamera S Hybrid a nejvýkonnější verze Turbo S. V loňském roce nabídku doplnily modely Panamera a Panamera 4 s šestiválcovými zážehovými motory. Od uvedení na trh v roce 2009 jsou k dispozici osmiválcové modely Panamera S, Panamera 4S a Panamera Turbo.

Porsche Panamera - technické údaje a ceny pro český trh - osmiválcové motory
ModelPanamera SPanamera 4SPanamera TurboPanamera Turbo S
Převodovkaman. (PDK)PDKPDKPDK
Pohonzadní4x44x44x4
Zdvihový objem [cm3]4806480648064806
Válce/ventily8/48/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]294/6500294/6500368/6000405/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]500/3500-5000500/3500-5000770/3000-4000800/2250-4500
Max. rychlost [km/h]285 (283)282303306
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,6 (5,4)5,04,23,8
Komb. spotřeba [l/100 km]12,5 (10,8)11,112,211,5
Poh. hmotnost [kg]1770 (1800)186019701995
Cena [Kč]2.569.000,----
Cena PDK [Kč]2.667.000,-2.798.000,-3.725.000,-4.258.000,-

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (28)
Avatar - Slavek-TDM
3. 5. 2011 12:05
Re: Tak to půjde na odbyt
Nerad bych se hadal, ale podle toho co si pamatuju ze skoly, je dvouatomovy plyn molekula o dvou atomech, coz CO2 neni. Nehlede k tomu, ze ja osobne oxid uhlicity nepovazuju za takovou hrozbu, jak se nam snazi vladci z Bruselu a ruzni jini ekologove vtlouci do hlavy.
Co se tyce provozu trilitru ve meste, tak s tim vicemene souhlasim. Hromadna doprava a jednostopy prostredky by 99% pripadu nutnosti pohybu urcite zvladly lip nez jakykoliv auto.
3. 5. 2011 11:53
Re: Tak to půjde na odbyt
K dvouatomovým plynům patří samozřejmě taky CO2. Motor Porsche nepochybně bude splňovat Euro6 - tentýž motor ve VW je pro Euro6 vyřešený a Porsche tento model pravděpodobně rádo využije, aby si šplhlo v eko-tabulkách. Odstraňování filtru p.č.u Porsche asi nehrozí. Jinak, z mých příspěvků výše je doufám dostatečně patrné, že já tady nezastávám pozici, že diesel je nějak zvlášť čistý způsob pohonu. Ale ve srovnání s tříapůllitrovým benzínovým šestiválcem, který v městském provozu jede na minimální zátěž a je zoufale neefektivní, je i třílitrový diesel ekologičtější. Osobně považuji provozování jakéhokoli třílitrového motoru v osobním autě v převážně městském provozu za debilitu. Pokud člověk nejezdí jako idiot, tak mu ve městě musí stačit 1.6 v nižší střední, 2.0 nebo max 2.2 ve vyšší.
Avatar - Slavek-TDM
3. 5. 2011 10:27
Re: Diskuze opravdových fajnšmekrů
Na druhou stranu nemuzes poprit, ze Porsche proste smeruje ke konfekci - asi je to nutnost v dnesnim prostredi (ne ze by to driv nezkouseli - napriklad se zakladni 924). Blizi se doba (IMHO), kdy nebude zalezet na tom, jaky auto mas, protoze naprosta vetsina z nich budou temer identicky elektricky kusovky.
3. 5. 2011 10:14
Diskuze opravdových fajnšmekrů
Neuvěřitelné, co jsem se tu vše dozvěděl. V autě bude majitel cvakat zubama z rachotu dieselu. Auto za 2 mega v základu je pro chudé EU manažery. V západní Evropě by se člověk musel propadnout hanbou, kdyby s tím někam přijel. Koupí si to jen blbci, co kupují A5. Jen tak namátkou..

Proberte se prosím ze svých vlhkých snů. S autem za 2 mega v dieselu si nikdo, nikde a nikdy ostudu neudělá. Možná tak na sjezdu ropných magnátů. Ti ale nikam nejezdí, protože evidentně všichni diskutují tady na Auto.cz. Navíc nikdo nikoho nenutí to auto koupit, je to jen volba. A jestli se někdo ohání odkazem a pošlapáváním značky Porsche - ať si o panu Porsche a jeho značce místo plkání v diskuzích něco přečte. V jejich historii bylo tolik směšných vozíků, (můžeme začít třeba hned od hitlerwagenu) že Panamera mu opravdu ostudu dělat nemůže.
Avatar - Slavek-TDM
3. 5. 2011 09:49
Re: Tak to půjde na odbyt
Tak nevahej a rozepis se - nejlepe s udaji z tabulek vyrobcu, protoze samotna norma Euro5 urcuje emise v g/km a at koukam jak koukam, vyssi limit ma benzin jen pro CO (a pro nespalene uhlovodiky). Jinak to "veskere dvouatomové plyny" znamena oxid uhelnaty a oxit dusnaty, rekl bych.
Navic obecne rozsirenej nesvar - odstraneni filtru pevnych castic - s emisema pevnych castic zacvici az nechutne. Jinak mi neni jasny, jak muze auto timto kurvitkem vybaveny tak straslive kourit pri zmene zatizeni... Toto snad ale nebude pripad majitelu Porsche >:D