Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Premiéra Peugeotu 1007: první fotografie a informace

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Není to tak dávno co Peugeot avizoval nové schéma značení modelů, které vybočují z hlavní modelové řady. První z nich, Peugeot 1007, příjde příští rok na jaře. V září si jej budeme moci prohlédnout v Paříži a už teď jsou zde jeho první fotografie a info.

Není to tak dávno co Peugeot avizoval nové schéma značení modelů, které vybočují z hlavní modelové řady. Jako první z nich příjde na trh Peugeot 1007 příští rok na jaře. Letos v září si jej budeme moci prohlédnout v Paříži a už teď jsou zde jeho první oficiální fotografie a informace.

Před necelými dvěma roky představená studie Sésame prošla úpravami pro sériovou výrobu, aby tak posílila pozice Peugeotu v důležitém segmentu městských automobilů a nyní se tak dostává na scénu pod názvem 1007. Bestseller 206 se i přes svá léta velmi dobře prodává a tak se trochu zapomíná na ještě menší třídu, kterou donedávna reprezentoval model 106. 1007 však není jeho nástupce, ale spíše rozšíření nabídky o nekonvenční automobil, který využívá platformu buducího modelu 207. Logika značení běžných Peugeotů zůstává stejná jako v minulosti. Na nový nejmenší Peugeot (označení 107) se můžeme těšit i proto, že bude od příštího roku vznikat u nás v novém výrobním závodě Toyota Peugeot Citroën Automobile v Kolíně.

Peugeot otevřel novou kapitolu firemního designu představením nové řady 407 a malý městský Peugeot 1007 jde v jeho šlépějích. Čtyřmístný automobil je unikátní především díky dvojici bočních posuvných dveří, které chytře řeší přístupnost vozidla zaparkovaného na malém prostoru. Po otevření elektricky ovládaných dvěří vznikne 92 cm široký vstupní otvor. Konstrukce neobvyklých bočních dveří Peugeotu 1007 byla cílem mimořádné pozornosti konstruktérů. Dveře jsou v praxi ovládány elektricky a to i dálkově, resp. stiskem tlačítka v interiéru. V tomto směru vlastně nejde o úplnou novinku, neboť obdobné ovládání funguje v minivanu 807. Dveře by měly být podle Peugeotu bezpečné ve všech směrech: při zavírání je elektromotor vypnut v případě, že dveře narazí na nečekaný odpor (zapomenutá ruka), po nehodě je elektrické otevírání odpojeno a cestující mohou otevřít dveře mechanicky a konečně, máte-li otevřené víčko nádrže, dveře na pravé straně jsou zablokovány.

Nevelký automobil o délce 373 cm má výšku 161 cm a z toho pramení také neobvyklé proporce. Uvnitř by ale mělo být vše ku prospěchu věci. Interiér pojme čtyři cestující, kteří se mohou usadit na samostatných sedadlech (i ve druhé řadě). K modernímu vozu tohot typu patří také variabilita a tak nepřekvapí, že sedadlo spolujezdce se snadno může změnit ve stolek, zadní sedadla je možno individuálně sklápět a také posouvat v podélném směru. Z aktuálního uspořídání zadních sedadel vyplývá velikost zavazadlového prostoru, která se pohybuje od 178 do 384 litrů. K tomu je třeba připočítat množství odkládacích prostor na drobnosti.

Peugeot 1007 bude dodáván ve dvou komfortních výbavách a jedné sportovně orientované. Interiér tohoto nekonvenčního Peugeotu lze dále oživit dle individuálních požadavků každého zákazníka, protože díly čalounění lze snadno vyměňovat.

K bezpečnostní výbavě patří mj. sedm airbagů (kolenní pro řidiče), ABS, ESP; Peugeot 1007 vyjede na patnáctipalcových nebo šestnáctipacových kolech. Pohon těch předních bude mít na starost některý z již známých zážehových čtyřválců 1.4 (55 kW) a 1.6 (80 kW), resp. diesel 1.4 HDI(50 kW). Séeriová pětistupňová převodovka může být za příplatek nahrazena automatizovanou převodovkou.

Výroba bude zahájena v závodě Poissy nedaleko Paříže na počátku roku 2005 a Peugeot chce ročně prodat 130.000 kusů tohoto modelu. Ceny by se měly pohybovat na úrovni cen bohatě vybavených modelů řady 206 se stejnými motory.

Ondřej Láník
Diskuze (7)