Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PSA bojuje o značku Simca

Diskuze (8)
Začít vyrábět levná auta pod značkou Simca nebude tak jednoduché, jak se mohlo zdát.

Koncern PSA Peugeot Citroën by mohl mít problémy se značkou Simca, alespoň v Německu. Jak uvedl magazín Auto Bild, soukromá osoba jménem Joachim W. hodlá s PSA bojovat o práva na název této zaniklé automobilky.

Podle informací Auto Bildu si nechal Joachim W. zaregistrovat u německého patentního úřadu práva na označení Simca v kategorii automobily. Došlo k tomu v září 2007, jako doklad opravňující k registrování značky předložil starší zápis o výmazu, zřejmě původem od Peugeotu.

Sám koncern PSA si v Německu značku Simca znovu registroval 2. června 2008. Spor je nyní o to, zda předložil pravé a platné prohlášení Joachima W. o vzdání se nároků na značku.

Pro svá levná auta by mohl PSA kromě jména Simca oživit také další ze zaniklých značek – Talbot. Nový brand bude mít v Evropě podobné zaměření jako Dacia, spadající pod konkurenční Renault. Pro budgetové produkty PSA ale budou klíčové mimoevropské trhy. Ostatně jeden takový model již existuje, vyrábí a prodává se v Číně jako Peugeot 408.

Diskuze (8)
Avatar - DaewooMaster
22. 3. 2011 09:15
Re: Hm...?
Ja bych tyhle očividný spekulanty tak neglorifikoval... :no:
21. 3. 2011 21:52
Ani Talbot, ani Simca
Ono to asi realne nebude nijaky problem, pretoze Jean-Marc Gales z PSA povedal pre minulotyzdnovy L´Automobile-Magazine, ze lacne auta koncernu neponesu ani znacku Talbot, ani Simca. Zdovodnil to tym, ze by museli komplet ozivovat znacku, ktora uz davno neexistuje ani domacom trhu.

Inak, este ma napada, ze tento projekt ma dva rozne vyvojove kody: M33 pre Peugeot a M43 pre Citroen. Co vyzera tak, akoby tie auta mali byt predavane pod oboma povodnymi znackami. Ak by sa vyvijala jedina verzia, neboli by dva kody. ;-)
21. 3. 2011 20:49
Re: foto
Ja si pamätam, keď otec ešte za komančov kúpil Simca-Talbot 1510 GLS v zlatej farbe. V tej dobe, ako tu už odznelo to boli pomerne luxusné autá. Dodnes máme v garáži náhradné čelné sklo, nejaké svetlomety a pár súčiastok :-) Ako už u francúzskych aut, mal Talbot mäkky podvozok s pocitom, ako by sa človek plavil na člne :-) Spracovanie interieru bolo na tú dobu nadštandarné, kvalitné čalunenie, lepšia audio sústava, atd. Všetko sa podpísalo na hmotnosti auta, okolo 1400 kg. My sme mali 1,6 benzín, tak akcelerácia pri spomínanej váhe nebola žiadna sláva.
21. 3. 2011 19:06
Re: foto
Pro mě je poslední dobrá Simca model 1301 Special.
Avatar - Barrichello
21. 3. 2011 10:49
Re: foto
Tak Simca tu za totáče byl hit a velký luxus.

Jak ty staré, tak pak i 1307/1308 z doby kdy to vlastnil Chrysler, stejně jako Chrysler-Simca 160/180 (1610). A bylo tu i pár Horizonů (později prodávaný jako Talbot Horizon - v USA jako Plymouth Horizon a Dodge OMNI).