Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio skončí předčasně. Kvůli emisním normám

David Bureš
Diskuze (93)
Aktuální čtvrtá generace Clia se údajně stane další obětí přísnějších emisních norem. Automobilce se prý nevyplatí ji přizpůsobovat novým pravidlům.

Nadcházející přísnější emisní normy budou mít několik obětí, kvůli novým pravidlům bude v Evropské unii ukončen prodej Subaru WRX STI nebo BMW M3. Sportovní modely však nebudou jediné oběti emisní normy nazývané jako Euro 6c. Skončí kvůli nim také aktuální generace Renaultu Clio!

Informoval o tom server Rnews.cz, který s děním ve francouzské automobilce bývá obvykle velice dobře seznámen. Server tvrdí, že se Renaultu nevyplatí aktuální generaci přizpůsobovat novým normám, respektive zástavbě upravených motorů podle nadcházejících pravidel. To se může zdát u nejprodávanějšího modelu Renaultu v Evropě jako překvapivé rozhodnutí, jenže s ohledem na chystané řešení problému je vcelku logické.

Renault totiž uspíší příchod nové, páté generace, což se v konkurenčně nabité kategorii malých hatchbacků zdá jako ideální rozhodnutí. Nové Clio se tak podle francouzských médií představí již na podzimním autosalonu v domovské Paříži. Dosud se přitom její příchod očekával až v roce 2019.

Pětkové Clio bude nepochybně reagovat hlavně na svého úhlavního konkurenta v podobě Volkswagenu Polo, který se nové generace dočkal již v průběhu loňského roku. Po jeho vzoru nasadí širokou nabídku jízdních asistentů, které pomůžou se zaparkováním nebo s jízdou na dálnici.

Hlavně ale čekejme již naznačené novinky pod kapotou. Současnou dvanáctistovku nahradí nový čtyřválec 1.3 TCe, který byl poprvé nasazený ve Scénicu a postupně bude expandovat i do dalších modelů značky. V nabídce ho každopádně doplní upravený tříválec 0.9 TCe a také atmosférický motor 1.0 SCe, který by měl nahradit stávající základ v podobě léty prověřeného čtyřválce 1.2 16v.

Nadále se počítá také s naftovými motory, které budou u malých hatchbacků méně a méně viděným jevem. Clio V využije čtyřválec 1.5 dCi, avšak nově doplněný o vstřikování AdBlue. Dočkáme se také mildhybridu, patrně se zážehovou patnáctistovkou od Nissanu. Vyloučena není ani čistě elektrická varianta, byť v segmentu malých elektromobilů je dnes Renault zastoupen modelem Zoe.

Co se týče vzhledu, dá se očekávat navázání na aktuální styl s „bumerangovými“ světlomety, hovoří se totiž o inspiraci loňským konceptem Symbioz. Vývojáři se ale mají zaměřit především na interiér, který byl u stávající generace (hlavně před faceliftem) kritizován za levnější materiály. To by mělo být napraveno, nutno podotknout, že konečně! Dále očekávejme využití digitálního přístrojového štítu nebo nejmodernějšího multimediálního systému.

V době mizejících kombíků je pak třeba se připravit na další zúžení nabídky karosářských variant. Se stávající generací skončila třídveřová verze, příchod té nadcházející bude zase znamenat konec pro kombi Clio Grandtour. Malé kombíky zkrátka už netáhnou, a tak se takového auta Renault po vzoru konkurence zbaví. Mezera v nabídce ale nezůstane nevyplněna, místo Grandtouru prý přijde další SUV, které v segmentu B doplní nadmíru populární Captur.

David Bureš
Diskuze (93)
Avatar - Beefcake
9. 2. 2018 23:20
Re: Bureši,
To som presne vedel, ze sa niekto chyti znaciek, uz ked som to pisal.
Nechce sa mi hladat presne modely v tej istej triede a v tej istej cene.
A mozno budu radi, ze dostatnu nieco o pol cisla vacsie.
Naco je "referentovi" kombi ?
Avatar - ericho33
9. 2. 2018 19:08
Re: Nekvalitních rendlíků už bylo dost
Pokiaľ programovo znížená životnosť znamená 10+ r., je to vždy viac, ako najväčšia snaha Fauvé o dlhovekosť svojich plechoviek >:D
9. 2. 2018 15:35
Re: Škoda :-(
Clio,nejprodávanější auto své kategorie
9. 2. 2018 15:11
Re: Bureši,
Ešte aby to bola pravda...
9. 2. 2018 15:11
Re: Bureši,
Rio, i20 alebo Fiesta sa u nás predávajú aj v kombíku?